IKEA oznámila, že musí zdražit. V Česku také začala rozvážet masové kuličky a další oblíbené potraviny
Nábytek a další produkty se v obchodních domech IKEA i v uplynulém roce prodávaly jako na běžícím páse. Jenže i když se švédský obr potýkal s bezprecedentní poptávkou, kterou nedokázal ani přes rekordní dodávky plně uspokojit, skupina Ingka Group, pod níž většina prodejen IKEA spadá, musela zároveň řešit nepříjemnosti s inflací a růstem cen napříč celým dodavatelským řetězcem. Proto bude IKEA zdražovat a zvýšení cen proběhne i v Česku.
„Napříč Ingka Group dochází celosvětově ke zdražení v průměru o devět procent, což se v Česku projeví obdobně, avšak konkrétní číslo na zemi v tuto chvíli nejsme schopni určit,“ potvrzuje pro CzechCrunch František Šašek, Country Communication Manager v IKEA Česko, Maďarsko, Slovensko. V navýšení cen se dle něj odráží jak inflace, tak růst cen výrobních surovin a dodavatelského řetězce.
Během pandemie se IKEA snažila podle svého vyjádření držet ceny ve stejné hladině, avšak vzhledem k dalšímu růstu nákladů na výrobu i přepravu je tato strategie dále neudržitelná. „Vůči makroekonomickým vlivům, které dopadají na firmy, prodejce i na veřejnost jako takovou, nedokážeme být nadále imunní,“ vysvětluje Šašek a dodává, že pandemie přinášela a stále přináší velké výzvy pro logistiku i celou operativu firmy.
Zejména na jejím začátku se IKEA potýkala s velkými problémy při online objednávkách, jelikož její e-shop nebyl na obrovský nápor zákazníků vůbec připravený. V reakci na to prodejce před rokem oznámil, že do zlepšení digitální infrastruktury v následujících letech investuje tři miliardy korun. Pro CzechCrunch nyní IKEA prozradila, že online prodeje se loni (ve finančním roce od září 2020 do srpna 2021) na tržbách v Česku podílely už téměř ze 40 procent, což je téměř trojnásobné meziroční navýšení.