Ikona konzumu se rozšiřuje. Primark jde do Brna, Bratislavy a dokonce i na internet
V Brně by irský řetězec měl prodejnu otevřít do konce roku, ve stejné době spustí pilotně i e-shop ve Velké Británii. Slováci se dočkají za rok.
Když se loni v polovině června otevřela po letech slibů a odkladů první česká pobočka irského oděvního řetězce Primark, moc se tomu nechtělo věřit. Ne snad tomu, že se v moderní budově Flow Building na Václavském náměstí skutečně objevil, ale co kvůli tomu byli Češi a hlavně Češky ochotní strpět – několik týdnů stáli v dlouhých frontách, aby se dostali dovnitř a mohli si nakoupit oblečení a doplňky za diskontní ceny.
Není proto překvapením, že Primark považuje první rok působení v České republice za úspěšný. Otevření prodejny v centru Prahy prý představovalo důležitý milník expanze společnosti do střední Evropy, řekl oblastní manažer firmy pro region střední a východní Evropy Maciej Podwojski. A dodal, že druhá prodejna v tuzemsku začne fungovat koncem roku v obchodním centru Olympia v Brně.
Mimořádný zájem o pražskou prodejnu byl loni způsobený hlavně uvolněním proticovidových opatření. „Obzvláště dobře si vedly licencované řady, především kolekce Harry Potter, NBA a Disney. Populární jsou také džínové oděvy pro ženy,“ řekl Podwojski. Po uvolnění restrikcí vzrostl podle něj zájem také o oblečení do společnosti, jako jsou halenky a šaty.
Primarku na Václavském náměstí se podle Jana Kotrbáčka z poradenské agentury Cushman & Wakefield daří dobře, stejně jako prodejně ve varšavském obchodním centru Galeria Mlociny, která začala fungovat v roce 2020 coby první Primark v Polsku. „Úspěch nově plánované prodejny Primark v projektu Olympia Brno se dá očekávat. Další plánované otevření prodejny Primark je v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea na jaře 2023,“ uvedl dále Kotrbáček.