Ikonické Porsche 911 se mění v hybrid. Klasika s elektromotorem je malou německou revolucí
Porsche vůbec poprvé nabízí 911 s elektrifikovaným pohonným ústrojím. Díky tomu je vůz efektivnější a dravější.
Porsche 911 platí za jeden z nejznámějších modelů automobilové historie. Za svou šedesátiletou historii si dokázalo uchovat původní výjimečnou auru stylového vozu s nekompromisním výkonem. Nyní však přichází naprosto revoluční a pro mnohé nemilá změna: z 911 se stává hybrid.
Že Porsche začne nabízet 911 kombinující sílu konvenčního a elektrického pohonu, se říkalo již delší dobu. Sama automobilka tuto zprávu potvrdila relativně nedávno s tím, že vozy již testuje, a k jejich odhalení tak dojde co nevidět. Ten moment nastal právě dnes, kdy se 911 Carrera GTS představila v plné kráse i se všemi důležitými technickými parametry.
Začněme tím nejdůležitějším, tedy technologií pohonu, kterou je lehký výkonný hybrid o zdvihovém objemu 3,6 litru, při jehož vývoji inženýři v Porsche využili svých znalostí ze světa motorsportu. Systém pojmenovaný T-Hybrid dostal nové elektrické turbodmychadlo, které dostává do otáček integrovaný elektromotor umístěný mezi kompresorem a turbínovým kolem. Díky tomu je zaručen okamžitý plnící tlak. Elektromotor však zároveň funguje jako generátor poskytující až 11 kW, přičemž využívá síly proudu výfukových plynů.
Druhý elektromotor je umístěn v nové osmistupňové dvouspojkové převodovce a umožňuje zvýšení výkonu až o 40 kW. Oba elektromotory jsou napájeny malou vysokonapěťovou baterií o velikosti běžné 12voltové startovací baterie, která je ale schopna uchovat až 1,9 kWh energie.
Motor boxer postrádá řemenový pohon, a tak je mnohem kompaktnější. Nabízí výkon 357 kW a točivý moment 570 Nm. Celkový výkon vozu tak dělá 398 kW, což oproti předchůdci znamená nárůst o 45 kW. S hybridním pohonem však vzrostla váha. Sice jen o 50 kilogramů, i tak se ovšem nabízí otázka, jak hbitá novinka vlastně je? Carrera GTS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Kdo investuje do paketu Sport Chrono, srazí tento údaj na 3,9 sekundy. Maximální rychlost činí 294 km/h.
Pro co nejpohodlnější jízdu dostala nová 911 rozsáhlé přepracování podvozku a řízení zadní nápravy se stalo standardem. Má nový stabilizační systém a adaptivní tlumiče a světlá výška byla snížena o jeden centimetr.
911 tak, jak ji máme rádi
Zájemci mohou volit mezi verzí kupé či kabriolet, přičemž Porsche je stále věrné tradičním tvarům a liniím, které opět o něco aktualizovalo a omladilo. Většina změn není bezúčelná a pouze estetická, ale má za úkol zlepšit aerodynamiku a výkon sportovního vozu. Změny se dotkly nárazníků a všechny světelné funkce byly integrovány do standardních LED Matrix světlometů s typickou čtyřbodovou grafikou, díky čemuž se vytvořil prostor pro větší otvory na přídi s efektivním systémem kontroly nasávaného vzduchu.
Ten má pět aktivních, vertikálních klapek na každé straně, za kterými se ukrývá vždy ještě jedna klapka. Systém chlazení doplňuje adaptivní přední difuzory v podběhu. Dohromady si tak vůz dokáže dokonale moderovat proudění vzduchu na základě požadavků na výkon a optimalizaci aerodynamiky.