Instagram mění pravidla pro využití svých dat. Chce se zbavit většiny aplikací třetích stran

Michal BenatzkyMichal Benatzky

instagramscren
0Zobrazit komentáře

Na konci loňského roku Instagram oznámil zpřísnění pravidel pro aplikace třetích stran, využívající jeho API. Přes tyto aplikace, kterých je v App Store i Google Play k dispozici ke stažení několik desítek, bylo možné nejen prohlížet instagramové účty, ale například také analyzovat data, či sledovat, zda jeden z vašich followerů neukončil odběr vašeho účtu.

Instagram tak prověřil všechny aplikace, které byly pomocí jeho API vytvořeny, především pak ty, kterým letos končí platnost licence, zda neporušují jeho zpřísněná pravidla. A zdá se, že pro nové vývojáře, bude vývoj aplikací založených na datech Instagramu stále složitější. Díky novým změnám už dokázal takto Facebook, tedy vlastník aplikace, vyřadit ze hry prohlížeče jako Gramfeed nebo třeba Mixagram.

42-1

Přečtěte si takéFrancouzský miliardář investuje miliardy do bezplatné školy pro vývojáře v Silicon ValleyFrancouzský miliardář investuje miliardy do bezplatné školy pro vývojáře v Silicon Valley

Nová, mnohem přísnější pravidla pro využívání API Instagramu byla stvořena kvůli bezpečnosti, informuje server Macrumors. Hackeři totiž účty svých obětí často nabourávali právě skrze aplikace naprogramované díky API, které v sobě obsahují zásadní bezpečnostní trhliny.

„Sbohem! K 1. červnu 2016 přestává Gramfeed v reakci na změnu pravidel Instagramu pro udělování API existovat. Gramfeed se transformuje do nové služby jménem Picodash, která bude zaměřena na poskytování informací a správu sociálních sítí pro značky, vydavatele a novináře.“

uvádí Gramfeed na svých stránkách.

gramfeed

Rusové zvažují stavbu Muskova Hyperloopu, který by propojil Moskvu a Petrohrad

Michal BenatzkyMichal Benatzky

hyperloop2
0Zobrazit komentáře

Podle ruského ministra dopravy, Maxima Sokolova, je Rusko připraveno na zahájení stavby revolučního dopravního systému Hyperloop, který se v poslední době snaží uvést do praxe zejména geniální podnikatel: Elon Musk.

O hyperloopu v tak rozsáhlém měřítku jak ho plánují v Rusku, však zatím nikdo neuvažuje, jelikož v budoucnu by totiž kapsle v trubicích mohly podle plánů ministerstva dopravy propojovat západ z východem a sever z jihem země.

V první fázi projektu se však počítá pouze s propojením dvou největších ruských měst, tedy Moskvy a Petrohradu, které jsou od sebe autem zvdálené 700 kilometrů, s tím, že dráha pro hyperloop by měrila necelých 650 kilometrů, jak informuje VentureBeat. Pokud by i Ruská verze nového dopravního konceptu dokázala převážet lidské pasažéry rychlostí až 560 kilometrů v hodině, trvala by cesta z Petrohradu do Moskvy asi hodinu a 10 minut.

Náklady na výstavbu tak dlouhé dráhy pro hyperloop by v západním světě podle nejčastějších odhadů stály kolem 21 miliard dolarů, v přepočtu tedy zhruba 504 miliard korun. Rusové však věří, že tuto vzdálenost zvládnou propojit při polovičních nákladech. Podle jejich odhadů totiž výstavba vyjde na 12-13 milard dolarů (288 až 312 miliard korun). Vznik projektu umožnila organizace Gordon Atlantic, která přebrala záštitu nad celým projektem. Gordon Atlantic by měl také zafinancovat první fáze projektu.

Ruské dráhy, pro které by se tento projekt mohl v budoucnu stát vážným konkurentem, pro změnu zvažují spolupráci s americkou společností Hyperloop One. Tedy jednou z firem, která se myšlenku Elona Muska snaží uvést do praxe.

hyperloop3