Jak dát prodanému zboží další smysl. Ve Freshlabels začínají vykupovat oblečení a otevřou second-hand
Čtrnáctiletý prodejce módy a doplňků Freshlabels, jenž se v nabídce zaměřuje na výběrové designové a kvalitní značky, svou pozornost v posledních letech stále více věnuje také udržitelnosti. V této oblasti se chce stát lídrem nejen na poli módního průmyslu a k naplnění tohoto cíle teď představil další krok.
Freshlabels tento týden spustili službu Loop, v níž vykupují použité oblečení, pro které budou hledat další využití. Jednou z plánovaných cest je také otevření second-handu, ke kterému by mělo dojít v blízké době.
„Přemýšleli jsme, jak dát námi prodanému zboží další smysl a přispět tak ke snížení zbytečné zátěže na životní prostředí a uvědomili jsme si, že bez zapojení našich zákazníků to nepůjde. Není nám jedno, jak a kde končí věci, které nabízíme, a zároveň chceme naše zákazníky vést k myšlence cirkulární ekonomiky,“ říká spoluzakladatel a CEO Freshlabels Jakub Veselský.
„Udržitelnost je součástí naší DNA, i když o ní v našich začátcích nebyla řeč, protože to před třinácti lety vůbec nebyl pojem. Ale naší mantrou bylo vždy jít pod povrch věcí a nabízet našim zákazníkům pečlivě vybrané produkty s trvalou hodnotou. Logicky jsme proto časem začali věnovat větší a větší pozornost udržitelnosti tak, jak ji chápeme dnes,“ přiblížil pro CzechCrunch v nedávném rozhovoru druhý ze zakladatelů Jan Bouška.
Služba Loop začala fungovat ve čtvrtek, zákazníci v rámci ní mohou do kterékoliv pražské pobočky přinést k odkoupení své starší kousky od značek, jež Freshlabels prodávají. Obchod pak zákazníkům vystaví kredit použitelný na nákup nového oblečení či doplňků. Přibližné ocenění je možné zjistit předem na stránkách obchodu.
V další fázi pak Freshlabels začnou vykoupené produkty nabízet zákazníkům ve vlastním second-handu. U zboží, které kvůli různým vadám či dalším důvodům nebude vhodné pro další prodej, pak obchod zajistí jinou formu upcyklace, recyklaci nebo je daruje potřebným.