Jak se podařilo startupu The Grid vydělat přes 1,2 milionu dolarů bez reálné ukázky produktu
Celkem nenápadný americký startup The Grid pravděpodobně nikdo nezná, přesto se postupně snaží prorvat mezi zákazníky a to ještě předtím, než reálně ukázal svůj produkt. Na tom by nebylo nic tak divného, kdyby se bez jakékoliv výrazné propagace nepodařilo vybrat přes 1,2 milionů dolarů za roční členství předem, od bezmála 12 700 platících zákazníků. Číslo se začalo rapidně zvedat po říjnové investici ve výši 3,1 milionu dolarů.
Proč svoje peníze svěřili předem má ale jednoduché vysvětlení. The Grid na první pohled vypadá jako klasická web builder služba, jenže je jiná v tom, že uživatel vůbec nemusí sáhnout na kód, nemusí si upravovat sám šablonu, nic nastavovat. Web se tvoří zcela automaticky podle uploadovaného obsahu, což může potencionálně oslovit mnohem vyšší počet uživatelů.
Při objednávce nyní se speciální roční předplatné nabízí za částku 96 dolarů ($8 měsíčně), cena pro předplatitele zůstane stejná doživotně, dokud službu nezruší. Součástí je systém až pro 7 webů na vlastní doméně, budoucí e-commerce systém a NFC token pro mobilní platby. Objednávky za tuto cenu by měly být platné až do doby vydání, zhruba březen – duben 2015, poté se cena zvýší na $25 za měsíc.
Podobný projekt by za normálních okolností zněl jako fantazie 18-ti letého studenta, ale zrodil se v hlavě Briana Axe, člověka, co pomohl vytvořit Google Adsense a Dana Tocchini, autora create.js a GSS (grid style sheets). I přesto je ale spousta potencionálních předplatitelů po internetových diskuzích spíše skeptická, protože vytvořit systém, který dokáže generovat obsah a chovat se jako umělá inteligence zní opravdu jako něco nereálného.
Kromě builderu pro klasický web připravují autoři na druhou polovinu roku 2015 i podobnou službu zaměřenou na e-shopy. Pokud by se jim to povedlo, můžeme očekávat velkou pecku, za kterou jim lidi utrhnou ruce.