12 startupů usilujících o místo v 500 Startups
4 dny zbývají do uzavření Batch 12 přihlášek v San Franciském akcelerátoru 500 Startups. Na ProductHunt se objevil skvělý soupis 12 těch, kteří se tam snaží probojovat a nebojí se vystoupit veřejně. Který z nich tipujete, že to dotáhne nejdál a získá 100 tisíc dolarů za 7% podíl?
UberHealth
Projekt, který má za snahu pomáhat v kontaktu mezi staršími rodiči a jejich potomky, kteří se odstěhovali za hranice. Abyste se nemuseli strachovat o to, co se právě děje a jestli sami zvládnou návštěvu doktora nebo utřídit svoji medikaci. Za 10 dolarů měsíčně s prvním měsícem zdarma to služba vyřeší za vás. Komunikují s rodiči především telefonicky, protože je to nejjednodušší a pro starší lidi stále snadná cesta jak popsat svůj problém.
Pokud by se náhodou stalo, že se tzv. „carebuddy“ nedovolá, navštíví rodiče osobně za menší poplatek a doprovodí je k lékaři, vyslechne si problém apod. Poté vás samozřejmě o stavu informuje, respektive stav můžete kdykoliv zjistit zavoláním a nebo v online aplikaci. Abyste se nemuseli bát, platby za jakékoliv zásahy, odvozy nebo medikaci navíc jsou hrazeny dodatečně, nikoliv předem.
Služba je prozatím dostupná pouze v Indii, kdy velký počet Indů pracuje práva za hranicemi. I proto se zdá, že jsou aktuální ceny víc než nízké, ale se všemi poplatky by nemuselo dojít k navýšení ani globálně.
The Gadget Flow
Vcelku jednoduchý web, který vybírá to nejlepší ze světa gadgetů. Každý den přibyde 6-10 nových produktů, které jsou ručně vybírány pomalu se rozrůstajícím týmem. Tvůrci tvrdí, že hlavní rozdíl mezi TGF a ostatními gadget blogy / weby je v tom, že vše procházejí a vybírají ručně a že denně nepřibyde více než 10 produktů, takže se v tom uživatelé neztratí. Chystané jsou skvělé funkce, jako třeba propojení s Facebookem, díky kterému se zobrazí jen produkty přesně cílené na daného zákazníka a nebo pokročilá filtrace, která je v rané fázi dostupná již nyní.
Zajímavý je i proces, jakým jsou produkty vybírány. Autoři si vytvořili speciální algoritmus, který ze všech možných zdrojů přebírá aktuální gadgety a pak pro ně v celém týmu hlasují – každý den pak vyberou 6-10 s nejvyšším počtem hlasů a zařadí je do databáze. Momentálně pracují z velké většiny jako affiliate partneři s tím, že ale přijímají a chtějí přijímat postupně produkty, které budou distribuovat sami, čímž se samozřejmě zvýší zisk i starosti.
Na začátku roku 2015 se chystají spustit službu „One Cart“, která umožní nakupovat z jednoho místa na X dalších e-shopech z gadgety.
Roost
Roost je produkt přesně pro ty, kteří jsou otrávení z velkých a drahých parkovacích komplexů nebo skladů, které je nutné si pronajmout na dlouhou dobu pro skvělou cenu a nebo jsou v nevýhodných lokalitách pro snadnou dostupnost. Služba se zaměřuje na to, že vám umožní si jak parkovací místo, tak krátkodobý / dlouhodobý sklad pronajmout od svých sousedů v blízkém okolí. Budete tak mít vždy snadný přístup ke svým věcem nebo autu.
Naopak, pokud prostor k parkování / uskladnění nabízíte, služba slibuje zisk více než 3000 dolarů ročně. Věci, které uskladníte jsou kryté pojištěním do výše 10 tisíc dolarů a identita obou stran je vždy pečliva prověřována.
Mish Guru
Nedávno jsme informovali o tom, že Snapchat spustil službu Snapcash a jakmile se tohle stalo, rozthl se pytel s novými projekty, které se snaží přihřát si polívečku. Dnes představovaným je Mish Guru sloužící ke správě účtu na Snapcatu online ve kterém si lze příspěvky plánovat, sledovat aktivitu a taky hlídat, kdy mají už fanoušci dost a máte přestat postovat. Ideální pro raketový růst fanoušků i potencionálního příjmu.
Nejlepším nástrojem je bezesporu důmyslná statistika. Podle autorů budou nejčastějšími uživateli značky, marketingové týmy, ale i umělci nebo sportovci. Na pozdější fázi se chystá multiplatformní podpora, tedy možnost sdílet obsah nejen na Snapchat, ale i další kanály, což jistě zaznamená konkurence, která momentálně na FB / Twitteru / Instagramu naplno působí.
eSolidar
eSolidar je tak trochu jiná crowdfunding platforma, která vznikla v Brazílii. Hlavní myšlenkou je to, že část z příspěvků nebo % z prodaných výrobků jde na dobrou věc s kterou má přímo eSolidar uzavřené partnerství. Součástí je aktuálně 88 charitativních organizací a model se liší v tom, že se nevybírá žádné konkrétní částka, ale funguje na systému nákupu přímých produktů nebo aukcí.
Většinu z prodavaných výrobků vytvořily děti v dětských domovech nebo je k dispozici dávají celebrity, které svým způsobem pomáhají službu propagovat. Jelikož je prozatím služba dostupná pouze v Brazílii, nemůžeme přesně poměřit dopad na média a zákazníky na ostatních trzích, nicméně je projekt z části podobný jako Sevenly a určitě pomůže nespočtu organizací.
Who’s That
Mobilní appka, která vás a dva z vašich přátel spojí s neznámými lidmi v baru na drink. Jakmile vytvoříte skupinu s přáteli, vyberete si další skupinku podle fotek, která vás zaujme a následně místo kam stačí dorazit a první runda drinků je zdarma. Bláznivé? Ne tak docela.
Podle všeho je 42% uživatelů, kteří službu zkusili, aktivní každý týden a jejich počet rapidně roste. Služba je zcela zdarma a podle všeho vždycky bude, jelikož místa, která jsou v nabídce, mají akční cenu drinků ve prospěch Who’s That a uživatelům prodávají sice za standartní cenu, ovšem velká část profitu razí cestu k autorům. Žádné premium členství, žádné poplatky ani cizí lidé bez fotek.
To vše odlišuje službu od dlouho existující appky Grouper, která funguje na podobném principu, ale nikdy nevíte, koho potkáte a to uživatele odrazuje.
Cirqle
Skvělá služba schovaná v aplikaci, která funguje na principu vytváření příběhu, který tvoří sami uživatelé. Představte si nějakou událost, místo, zážitek ve fotkách, které jsou típány každou minutu a které si pak můžete projít jednoduchým swipováním do stran jako příběh. Aplikace už momentálně běží v App Store a je prozatím dostupná pouze pro iOS s hodnocením 4,5 / 5.
Uživatelé prozatím službu využívají především pro koncerty, cestování, party, workshopy nebo i pouliční protesty. Skvěle se hodí taky pro prohlížení domů, kanceláří nebo restaurací a barů. Je v ní schováno takřka neomezené využití, jak pro soukromé, tak komerční účely k propagaci. Obsah je rozdělený na veřejné a privátní cirqles, ve kterých ovšem nikdo neví, co se odehrává. Problém by tak mohl nastat v případě zobrazování pornografie a dalšího nevhodného materiálu, zhruba jako v případech Snapchatu nebo Vine.
Velmi unikátní je algoritmus, který na základě povolení práv do fotografií v telefonu přiřadí uživatele, kteří mají v telefonu podobné fotky a nabídne jim možnost připojit se do daného kruhu. TOP produkt z celého seznamu, aspoň za mě.
Scriber
Scriber je projekt, který se snaží změnit a zjednodušit proces registrace tak, aby stačil pouze jeden klik. Řeší to jednoduchý problém, v poslední době vzniká spousta nových služeb, ale jen málokteré mají krátký signup form, vždy je potřeba vyplnit a potvrdit X zbytečností a jen to snižuje konverzi. Pokud je tedy na formulář aplikován speciální kód, veškeré info se předvyplní samo.
Podobně tomu už funguje i v některých prohlížečích, ale jakmile například z desktopu přejdete do mobilu, údaje se tam už nevloží, byť jsou synchronizované, takže je musíte vyplnit znovu. Všechny údaje o uživateli se ukládají do databáze, kde se postupně plní a jakmile je nějaké info neznámé, je potřeba ho v dalších formulářích doplnit.
Problém je s tímto startupem v tom, že bude jen velmi obtížné službu dostat směrem k lidem a jednoduše jí popsat. Protože i podle diskuse na PH to vypadá, že spousta tech investorů měla problém na první dobrou vše pochopit v rozumném čase.
Awery Aviation ERP
Čistě technologická společnost, která se zaměřila na specifické niche asi neosloví velké masy lidí, nicméně i tak přináší přidanou hodnotu. Tentokrát v podobě management systému pro letecké společnosti. Kromě všeho si klienti můžou v systému hlídat revenue, náklady, profitabilitu, kompletní účetnictví, nábor nových lidí, správu nákladů, letů nebo obchodních příležitostí.
Vše je obecně velmi složité a technické, web špatně uspořádaný a pro diskusi evidentně ne tolik zajímavý jako předchozí zmiňované produkty.
Ordering Online System
„Jednoduchý“ generátor webové prezentace a objednávacího systému zaměřený především na restaurace jakéhokoliv typu. Základní program je zdarma, další pak začínají na 499 dolarech za rok. Mezi dodatečné služby se řadí mobilní verze nebo iphone / android aplikace, opět za cenu pouze 499 dolarů.
Jednoduše si pak můžete systém integrovat s existujícím WordPressem, Wix nebo Weebly. Celý nápad tkví prý v jedinečném rezervačním a objednávkovém procesu, který je kromě restaurací vhodný třeba i pro právníky, doktory pro plánování schůzek nebo pro rezervace do hotelů, barů, lázní. Služba si kromě počátečních nákladů nebere žádné další poplatky, což je podle mě chyba a měla jít spíše opačným směrem monetizace, pokud svému produktu věří.
Shodou okolností velmi podobný systém používá i české JidloTed.cz.
UMark
UMark má jednoduchý cíl, zprostředkovat primitivně cestu k trademarku v Kanadě, kde je trochu složitější legislativa v tomto ohledu. Součástí služby je nejen bezkonkureční cena, ale především kvalitní právník, který vše vyřídí za vás. Problém je hlavně v tom, že málokdo si je sám schopen přesně najít, jestli daná entita už neexistuje, z čehož můžou vznikat vysoké pokuty a ztráta značky.
Cena služby je v základu 549 dolarů, k čemuž je potřeba připočíst státní poplatek 250 dolarů a případné daně. Součástí je tedy komplexní analýza jména společnosti, zda již neexistuje, poté příprava a odeslání veškerých dokumentů přímo právníkem. Za 200 dolarů vyšší cenovku můžete získat ověření dvou nezávislých jmen společnosti a stejné služby pro obě zároveň – ušetříte tedy bezmála 350 dolarů v případě založení dvou.
Momentálně má projekt k dispozici kapacitu na zhruba 300-400 žádostí za rok, rozvoj je ale možný takřka okamžitě, jakmile to bude třeba.
Pamper
Další aplikace si dává za cíl nechat tisíce firem hýčkat svoje uživatele děláním přesně toho, co by chtěli. Určíte například lokaci, že chcete večeři, pro kolik lidí, jakou náladu u stolu a jaké překvapení navíc, slidnete do strany a aplikace vyběhne s relevantními nabídkami seřazenými podle hodnocení kde ještě může ušetřit za pomocí kreditů v aplikaci nebo slevových kuponů.
Pravděpodobně ještě víc zbytečná aplikace, než některé předchozí zmíněné projekty. Setkala se v diskusi s absolutním nezájmem i proto, že její vypuštění je plánováno až na příští rok, takže neznámá žádná reálná data.