Jake Paul versus Mike Tyson? Šílené, ale smysluplné. Netflix z toho udělá boxerský zápas historie

Nadávejme na něj, jak potřebujeme, ale nelze mu upřít, že dostává box ze stínu do středu zájmu. A co je vlastně na tom, že to dělá Jake Paul?

Filip HouskaFilip Houska

paulxtysonKomentář

Foto: MVP / CzechCrunch

Jake Paul versus Mike Tyson

1Zobrazit komentáře

Komentář Filipa Housky: V roce, kdy se Jake Paul narodil, měl Mike Tyson jednatřicet a obhajoval titul v těžké váze v zápase, který se pro nakousnuté ucho Evandera Holyfielda zapsal do historie jako jeden z nejbizarnějších boxerských střetů. Rozum tedy velí si myslet, že utkání mezi Paulem a Tysonem v dnešní době dává nulový smysl. Myslel bych si to taky, kdybych boxerskou cestu bývalého kontroverzního youtubera nesledoval od samého začátku. Pak byste totiž zjistili, že jejich zápas dává maximální smysl. A že jejich zápas v létě odvysílá Netflix? Recept na úspěch, možná historický.

Jake Paul se proslavil jako youtuber, kterým jednoho času všichni opovrhovali. Natáčel kontroverzní videa, která hraničila s pochopením širší společnosti. Jednoduše dělal bordel na internetu a inkasoval za to miliony dolarů. Jeho několik let trvající kariéra na YouTube mu zároveň přihrála desítky milionů sledujících na sociálních sítích. Někteří mu fandili, jiní ho nesnášeli. Měl ale jejich pozornost. Hater or fan, jsou to čísla na bankovních účtech, o která vždycky jde.

Paul je zkrátka nesmírně sledovaná internetová persona. Především si ale uměl moc dobře spočítat, jak bude jeho život vypadat, když se stane boxerem. Nechme stranou polemiku nad tím, jestli je Paul dobrým boxerem, nebo ne. Do ringu se poprvé postavil v roce 2018 – a za šest let se z člověka opravdu nestane špičkový sportovec.

Na rozdíl od drtivé většiny začínajících boxerů, kteří si na úvod kariéry musí odbojovat i desítky amatérských zápasů, aby vůbec někoho zajímali (a samozřejmě nasbírali zkušenosti), to měl Paul naopak. Nepotřeboval nahánět sledující, protože už je díky youtuberství a sociálním sítím dávno měl.

S týmem měl zároveň obrovskou páku k tomu, aby dokázal oslovit další známá jména, díky kterým by přitáhl ještě větší pozornost. Proto už ve třetím zápase v životě bojoval s uznávaným basketbalistou Nateem Robinsonem, pak sestřelil MMA zápasníka Bena Askrena, dvakrát porazil někdejšího šampiona UFC Tyrona Woodleyho a poradil si také s legendou smíšeného bojového umění Andersonem Silvou. Nikdo z nich nebyl boxer, ale co na tom, když šlo hlavně o zábavu a peníze.

Lidé tyto zápasy opravdu ve velkém sledovali a jen za rok 2021, kdy byl na vrcholu boxerské pozornosti, přesněji řečeno ze tří tehdejších zápasů, měl Paul podle amerického Forbesu získat přes 40 milionů dolarů. V kontextu začínajících boxerů je to naprosto neslýchaná suma, v kontextu Paula ale potvrzení, že to, co dělá, dělá zatraceně dobře. Klíč k úspěchu? Být polarizující osobností, kterou chcete vidět padnout. Které velká spousta lidí přála, aby prohrála, aby byla zesměšněna. Aby skončila.

Jen o Paulovi ale jeho úspěch není – stojí za ním i rostoucí promoterská mašina Most Valuable Promotions (MVP), kterou se svým partnerem založil právě Paul, aby byl zároveň v pozici jednoho z pořadatelů zápasů, což mu dává lepší podmínky pro vyjednávání o finančních odměnách a marketingové komunikaci. Respektive ke všemu, co z na první pohled bizarního zápasu udělá celosvětovou show napěchovanou miliony dolarů. A navíc přiláká pozornost mladých, z čehož může box jako sport těžit.

Kredit si zaslouží

Před několika lety jsem box nesledoval. Právě až zapojení influencerů a způsob, jak tragikomicky na své zápasy lákali, mě přiměly se na pár těchto srandazápasů podívat. Hlavně se u nich bavíte, ale zároveň se učíte pravidlům, poznáváte atmosféru. A když pak někdo z rádoby sportovců zmíní jméno skutečného boxera, prostě si ho vygooglujete. A třeba zjistíte, že za měsíc má velký zápas. Za pár dolarů se tak podíváte na skutečný box. Fascinuje vás. A pak už jste v tom naplno ponoření.

Nemám to změřené, takže se nemůžu ohánět čísly, ale tuším, že jsem jen jeden z velkého davu mladých lidí, kteří před covidem box nesledovali, ale nakonec mu propadli. Ať chceme, nebo nechceme, mohou za to i lidé jako Jake Paul. Opravdu tedy box znevažuje? Konzervativní fanoušci, kteří zápasy v ringu sledovali ještě na tlustých televizích, mají tunu námitek. Jenže oni už divácký zájem netvoří zdaleka v takové míře jako dříve. Teď je to o internetových přenosech. A nově o Netflixu.

Letos v létě největší televizní streamovací služba poprvé odvysílá živý sportovní přenos, právě boxerský zápas mezi zmíněným Paulem (27) a Mikem Tysonem (57), který je jeden z nejslavnějších boxerů všech dob – a díky svému podcastu dodnes aktivní celebrita. Bez nadsázky může jít o historický okamžik a novou, teoreticky silně lukrativní vertikálu Netflixu. I kdyby si zápas pustilo jen procento jeho předplatitelů, je řeč o zhruba 2,6 milionu lidí. Automaticky by se tak zařadil do TOP 5 nejsledovanějších zápasů v boxu v dějinách podle takzvaných PPV, kdy si člověk přenos zaplatil.

Co kdyby si ale zápas pustila dvě procenta lidí? Pak se bavíme o více než pěti milionech lidí – a to už by byl rekord. Co když si pak Paula proti Tysonovi pustí každý desátý? Chápete… Netflix má v tomto obrovskou sílu a je zřejmé, proč se Paul se svým týmem z MVP rozhodli si s Netflixem plácnout. Je totiž šance, že ze zápasu, který proběhne 20. července v americkém Texasu, mohou udělat nejsledovanější boxerskou událost všech dob. A to je něco, co Paulovi nikdo neupře. Tudíž dostane další vyjednávací páku.

Pořád je to Mike Tyson

Mluví se o tom, že každý z aktérů si odnese plus minus stejnou sumu, nezávisle na výsledku. V minulosti Tyson říkal, že by zápas s Paulem zřejmě přijal, kdyby na stole leželo alespoň 50 milionů dolarů, což je částka, která se při správné propagaci a chytrém zapojení partnerů do galavečera dá zvládnout. Konkrétnější informace se ale možná teprve budou odhalovat. Vlastně se dosud ani neví, jestli půjde o skutečný zápas, nebo exhibici.

Ať je to jak chce, marketingově půjde o velkou událost. Navíc s ohledem na to, kde se koná. Netflix je jedna věc, zápas jako takový ale proběhne na stadionu AT&T Stadium, který má kapacitu osmdesáti tisíc lidí! Patří tak k jedněm z největších stadionů pro hraní amerického fotbalu v USA. Mimochodem je domácí arénou týmu Dallas Cowboys, ikonického týmu NFL. I to přidává celé události extra váhu. Ale to hlavní: kdo vyhraje?

Je nad slunce jasné, o co Paulovi jde: chce stát nad ležícím Tysonem, mít ruku ve vzduchu a říkat si, že složil jednoho z nejslavnějších boxerů všech dob. A je vlastně úplně jedno, že Tyson už dávno není v takové kondici jako před třiceti lety. O tom ta hra není. Paulův soupeř se pořád jmenuje Mike Tyson. A pokud se mu podaří vyhrát, je to přesně takový zápis do životopisu, jaký bývalý youtuber a bavič chce. A jasně, je v tom samozřejmě i hodně peněz.

Nahý wrestler, rozkošný pes Messi a růžový Ryan Gosling aneb Kdo ukradl show na Oscarech

Na letošních Oscarech bylo opět živo. Nejvíce sošek si odnesl Oppenheimer, ale filmová akce je nakonec kromě cen i o vtípcích či hudebních číslech.

Filip HouskaFilip Houska

oscars-1

Reprofoto: YouTube

John Cena, Messi the Dog a Ryan Gosling

0Zobrazit komentáře

Na letošních Oscarech dominoval Oppenheimer, který třináct nominací proměnil v sedm sošek, čímž jeho tvůrce Christopher Nolan potvrdil, že je jedním z nejlepších žijících režisérů. Jenže slavnostní předávání filmových cen není vždy jen o seriózních momentech, ale i dobré show. Takové, že v ní filmoví hosté roztleskali rozkošného psa v ochozech, svlékli nejslavnějšího wrestlera a rozdováděli Ryana Goslinga.

Jestli už máte přečtený náš článek o úspěších na 96. ročníku udílení Cen Akademie, můžete pokračovat. Vybrali jsme ty nejzajímavější momenty z Oscarů s virálním potenciálem, které by vám neměly uniknout. Některé jsou vtipné, některé divoké, některé vlastně trochu smutné. Ale své favority si určitě najdete.


Růžová KENergie

Od Barbie se čekalo mnohé, ale že by z osmi nominací proměnila jen jednu – tu za Nejlepší původní píseň od zpěvačky Billie Eilish –, si snad ani nezasloužila. Nezapomenutelný moment z celé akce ale zajistil Ken, respektive jeho filmový představitel, do růžova oblečený Ryan Gosling, který se vytasil s působivým vystoupením na hit I’m Just Ken.


Messi. Ne Lionel, ale pes

Sedmiletá border kolie z filmu Anatomie pádu jménem Messi je tak velkou (zvířecí) ikonou, že na Oscarech měla své vlastní místo v hledišti. Pochopitelně ale musela nasadit motýlka, aby mezi společensky oděné hosty zapadla. A když se tleskalo Robertu Downeymu Jr. za proslov, hned se s aplausem přidala. Nic hezčího dnes neuvidíte. Ani zítra.


Nahota na úrovni

„And his name is John Cena!“ Fanoušci profesionálního wrestlingu moc dobře vědí, co za hlášku toto je. A právě slavný John Cena, který si už zahrál i v nejednom filmu, se ukázal na galavečeru. Ukázání je myšleno doslovně. Cenu za Nejlepší kostýmy, kterou obdrželi Chudáčci, oznámil úplně nahý. Přesněji řečeno s obálkou před svým přirozením. I moderátor Jimmy Kimmel byl v úžasu.


Hádka Barbenheimeru

Ryan Gosling je hvězdou Barbie, Emily Blunt má zase roli v Oppenheimerovi. A oba teď budou hrát hlavní postavy v očekávaném Kaskadérovi. Tak co kdyby se „udobřili“ a zapomněli na soutěžení, které vyvolalo uvedení prvních dvou zmíněných filmů ve stejný den loni v červenci? Dobrý plán, ale potrápili se. V živém přenosu.


Batman v problémech

Co by to bylo za filmovou show, kdyby se v ní neobjevil mocný Arnold! Bývalí padouši z Batmanů Arnold Schwarzenegger (Mr. Freeze) a Danny DeVito (The Penguin) se spojili, aby na předávání Oscarů dali křižákovi v kápi zabrat. Někdejší netopýří muž Michael Keaton to od nich pořádně schytal.


Roger v nových brýlích

Letošních Oscarů se zúčastnil i bývalý tenista Roger Federer, který na červeném koberci představil své nové sluneční brýle od značky Oliver Peoples, čímž rozšířil svůj byznysový záběr. Už několik let je jméno hvězdného sportovce skloňováno kvůli teniskám On, do kterých investoval. Teď se zdá, že bude propagovat právě i Oliver Peoples.


Utrpení s nevhodnou hudbou

Toto se moc nepovedlo. Když Mstyslav Černov, režisér 20 dní v Mariupolu, přebíral cenu za Nejlepší celovečerní dokument, po dojemném proslovu o ukrajinském národu a jeho neutuchajícímu vzdoru ruským silám se pustila písnička… I’m Just Ken. Není proto divu, že to na sociálních sítích ve fanoušcích nevyvolalo zrovna pozitivní reakce.