Jako fotbalový stadion. Adidas rozšířil své bavorské ústředí o novou budovu, která motivuje ke sportu
Letos je to přesně 70 let od doby, co se Adidas stal Adidasem. Bratři Dasslerové, Adolf a Rudolf, totiž nejprve začínali s běžeckými teniskami podnikat spolu, už v roce 1924, ale po pětadvaceti letech se rozkmotřili a každý šel svou cestou. Rudolf založil konkurenční značku Puma a Adolf 18. srpna 1949 zase Adidas, což bylo spojení jeho jména a příjmení, Adi Dasler. A jelikož letos druhý největší výrobce sportovního oblečení na světě oslaví 70 let, nadělil si nové ústředí.
Velký komplex World of Sports, nacházející se v německém městě Herzogenaurach v Bavorsku, kde největší evropský výrobce sportovního vybavení sídlí, byl oficiálně doplněn o zcela novou budovu, na které architekti a stavební skupiny strávili téměř tři roky.
Dostala název Arena, který jasně poukazuje na samotný design stavby – velmi věrohodně totiž připomíná fotbalový stadion, což je pro Adidas jedna z klíčových symbolik. Právě na fotbalu od roku 1954, kdy Němci poprvé vyhráli mistrovství světa, Adidas významně staví svůj byznys.
Dohromady má uvnitř této třípatrové „arény“ pracovat na dva tisíce zaměstnanců, kteří se mohou pohybovat na ploše okolo 52 metrů čtverečních. O tom, že jde o pracovní zázemí přední sportovní firmy, se je možné přesvědčit hned při vstupu hlavní bránou, kde je hlavní dominantou masivní schodiště o 136 schodech.
Adidas navíc uvádí, že pokud jeden zaměstnanec tyto schody vyjde každý den nahoru a dolů, za rok na nich spálí tolik kalorií (energie) co na maratonu.
Po těchto schodech následují skutečné pracovní plochy, které kombinují tradiční kanceláře s otevřenými prostorami, díky čemuž si zaměstnanci mohou vybrat ideální zázemí pro konkrétní činnosti. Adidas tuto myšlenku ostatně prosazuje napříč všemi komplexy po celém světě a dává tak svým pracovníkům volnost v tom, že si mohou sami rozhodnout, kde si sjednají schůzku nebo kde navrhnou nový model tenisek.
Samozřejmostí jsou i venkovní prostory, jež koncepčně úzce navazují na dění uvnitř. Okolo celé hranaté budovy, podpírané 67 nepravidelnými sloupy z betonu a železa (což vytváří pocit, že se Arena „vznáší“), jsou rozmístěna různá hřiště pro venkovní aktivity. Od běžecké dráhy až po trampolíny, přičemž veškeré sportovní plochy mají potah tvořený z recyklovaných tenisek.
To jen dotváří iniciativu Adidasu ohledně životního prostředí, do níž se výrazně angažuje přes spolupráci s organizací Parley for the Oceans.
„Jsme hrdí na naši historii a kořeny v Herzogenaurachu. Dnes máme dva důvody, proč oslavovat. Tím prvním je, že se Adidas může podívat zpět na 70 úspěšných let. Druhým důvodem je Arena, díky níž mohou všichni zaměstnanci Adidasu v Herzogenaurachu pracovat v jednom a tom samém kampusu – World of Sports,“ dodává ke slavnostnímu otevření CEO Adidasu Kasper Rørsted.
Arena pak skvěle po vizuální stránce doplňuje další budovu v tomto komplexu – Halftime. Ta od roku 2018 slouží především pro meetingové účely, ale lze v ní rovněž najít prvky korespondující s novou budovou hned vedle.
Slávu si nenechaly ujít ani ikony Adidasu
Protože se jednalo o velkou a pro Adidas milníkovou příležitost, na slavnostní otevření „arény“ pozvalo vedení firmy i osobnosti, které se značkou dlouhodobě spolupracují a stojí za některými ikonickými návrhy.
Mezi nimi byl například i americký tenista Stan Smith, díky kterému se na pultech objevují decentní bílé tenisky s lehkými barevnými vzory, hudebník Pharrell Williams, jenž se také postaral o svou teniskovou řadu, nebo německý fotbalista a mistr světa Philipp Lahm.