Jako z Black Mirror. Apple představil vlastní brýle a naplno se vrhl do rozšířené reality
Nový headset s nakousnutým jablkem v logu umožní uživatelům procházet aplikacemi a dalším obsahem i pouhým pohybem očí.
Dlouho se o tom mluvilo – a teď konečně přichází. Apple se naplno vrhá do segmentu rozšířené i virtuální reality a představuje zcela nový produkt. Jmenuje se Vision Pro a byť na první pohled vypadá jako lyžařské brýle, jde o systém, díky kterému si uživatelé budou moci promítat virtuální obsah v reálném prostředí. „Je to první produkt od Applu, skrze který se díváte,“ uvedl šéf firmy Tim Cook během prezentace v rámci vývojářské konference WWDC.
Hned na úvod se sluší začít designem, který nepochybně zaujme pro své futuristické křivky. Nová náhlavní souprava má hliníkový rám a výraznou přední skleněnou průhlednou část, ve které jsou skryty dva displeje s rozlišením, které přesahuje 4K – jeden pro každé oko, 23 milionů pixelů dohromady. Nedílnou součástí je také speciální čelenka pro uchycení na hlavě a jemné polstrování včetně stínítek proti propouštění světla. To hlavní se ale skrývá uvnitř.
Apple své nové brýle, fungující na operačním systému visionOS, vybavil pěti senzory, dvanácti kamerami a dvěma čipy: známým M2, který se stará o výkon, a novým R1, jenž má zpracovávat vstupy z kamer, senzorů a také šestice mikrofonů. A právě ten se má starat o to hlavní, k čemu jsou Vision Pro určené – konzumaci obsahu. Ať už je to prohlížení fotek, sledování filmů (třeba rovnou v 3D), volání přes FaceTime… Nebo zkrátka brouzdání mezi aplikacemi.