Japonsko zahajuje dvouletou přestavbu vlakové trasy pro to, aby byli cestující o 60 vteřin dříve v cíli
Není pochyb o tom, že japonské vlaky patří k těm nejrychlejším na světě. Stejně tak jako tamní vysokorychlostní železnice, které zejména Šinkansenům, atakujícím rychlost až 320 km/h, poskytují ideální zázemí k maximálně efektivní přepravě cestujících. Japonsko v tomto ohledu jasně vede, nicméně ani toto „prvenství“ jej nezastavuje k dosažení ještě rychlejšího systému.
Východojaponská železniční společnost (známá především jako JR East) nově začala pracovat na přestavbě kolejového úseku propojujícím distrikty Ueno a Omiya, a to z toho důvodu, aby trasu zrychlila o jednu minutu. Tento projekt, který poukazuje na preciznost japonských železnic, má být dokončen v průběhu roku 2020.
Dva roky má totiž trvat, než se na konkrétním železničním úseku, okolo kterého se nachází řada domů, nainstalují potřebné zvukového a vibrační bariéry, díky nimž by vlaky nevydávaly takový hluk a nenarušovaly život místních lidí. Vzhledem k těmto bariérám by tak mohl být navýšen rychlostní limit z 110 km/h na 130 km/h, což by ve výsledku dovolilo cestujícím dorazit do cílové destinace přibližně o zmíněnou minutu dříve.
Ač se pro drtivou většinu zemí může zrychlení o 60 vteřin (při nejlepším) na přibližně 30minutovém úseku jevit jako nelogické a zbytečné, Japonsku na tomto kroku velmi záleží. Podle zástupce JR East, který se vyjádřil pro server Nikkei, by totiž mohl vzrůst počet cestujících. Navíc se nejedná o žádný impulsivní nápad – Japonsko různé metody, jak toho dosáhnout, promýšlelo více jak deset let.
Foto: ume-y (Flickr); hans-johnson (Flickr)