Japonsko zahajuje dvouletou přestavbu vlakové trasy pro to, aby byli cestující o 60 vteřin dříve v cíli

Filip HouskaFilip Houska

cmp3.14.14.72670860q3 0xe43f8b2a

cmp3.14.14.72670860q3 0xe43f8b2a

0Zobrazit komentáře

Není pochyb o tom, že japonské vlaky patří k těm nejrychlejším na světě. Stejně tak jako tamní vysokorychlostní železnice, které zejména Šinkansenům, atakujícím rychlost až 320 km/h, poskytují ideální zázemí k maximálně efektivní přepravě cestujících. Japonsko v tomto ohledu jasně vede, nicméně ani toto „prvenství“ jej nezastavuje k dosažení ještě rychlejšího systému.

Východojaponská železniční společnost (známá především jako JR East) nově začala pracovat na přestavbě kolejového úseku propojujícím distrikty Ueno a Omiya, a to z toho důvodu, aby trasu zrychlila o jednu minutu. Tento projekt, který poukazuje na preciznost japonských železnic, má být dokončen v průběhu roku 2020.

Dva roky má totiž trvat, než se na konkrétním železničním úseku, okolo kterého se nachází řada domů, nainstalují potřebné zvukového a vibrační bariéry, díky nimž by vlaky nevydávaly takový hluk a nenarušovaly život místních lidí. Vzhledem k těmto bariérám by tak mohl být navýšen rychlostní limit z 110 km/h na 130 km/h, což by ve výsledku dovolilo cestujícím dorazit do cílové destinace přibližně o zmíněnou minutu dříve.

mark

Přečtěte si takéZakladatel Facebooku Mark Zuckerberg se stal třetím nejbohatším člověkem světaZakladatel Facebooku Mark Zuckerberg se stal třetím nejbohatším člověkem světa

Ač se pro drtivou většinu zemí může zrychlení o 60 vteřin (při nejlepším) na přibližně 30minutovém úseku jevit jako nelogické a zbytečné, Japonsku na tomto kroku velmi záleží. Podle zástupce JR East, který se vyjádřil pro server Nikkei, by totiž mohl vzrůst počet cestujících. Navíc se nejedná o žádný impulsivní nápad – Japonsko různé metody, jak toho dosáhnout, promýšlelo více jak deset let. 

shink

Foto: ume-y (Flickr); hans-johnson (Flickr)