Je dobré mít naplánovanou každou minutu, říká šéf Pietro Filipi Michal Mička. Můžete díky tomu i více odpočívat

michal-micka5Insider

Foto: C2H

Michal Mička

0Zobrazit komentáře

Koronavirová krize nepřála celé řadě odvětví a těžce dopadla i na módní průmysl. Módní butiky byly nuceny ze dne na den uzavřít své brány a vrchol elegance začaly představovat pohodlné tepláky či legíny. Své o tom ví Michal Mička, majitel značek Pietro Filipi a Kara, které se specializují na prodej elegantního oblečení.

I přes problémy, které podniky potkaly, se však Mičkovi podařilo najít způsob, jak krizi obrátit ve svůj prospěch. Pojal ji totiž jako příležitost pro navýšení produktivity svých zaměstnanců. Jakým způsobem se tohoto cíle dá dosáhnout, prozradil během konference CzechCrunch Onlajn, která se tentokrát zaměřila na téma práce z domova a právě související produktivity.

Home office pochopitelně potkal i zaměstnance Mičkových firem, kteří tak během jednoho měsíce mohli začít naplno objevovat schopnosti již dříve nakoupených nástrojů z dílny Microsoftu, jako je komunikační nástroj Teams či sdílený kalendář.

***

Na záznam druhé edice konference CzechCrunch Onlajn s Michalem Mičkou se můžete podívat zde:

***

Právě sdílený kalendář se stal jedním z účinných nástrojů pro kontrolu aktivit jednotlivých pracovníků a především organizaci jejich dní. Plánované schůzky v něm doplnila i e-mailová a telefonní komunikace a propojení s Asanou umožnilo zobrazovat také projekty, na kterých se zrovna pracuje. To vše umožnilo efektivnější vyhodnocování odvedené práce a určování toho, co firmě přináší největší hodnoty.

Cesta ke štěstí

Mohlo by se zdát, že takový postup dostává zaměstnance pod zbytečný tlak a neustále je nutí k lepším a lepším výkonům. Michal Mička ovšem podotýká, že podrobné plánování ani zdaleka nepřináší jen vyšší produktivitu. Spolu s ním přichází i řada pro zaměstnance důležitějších aspektů, jako je spokojenost a naplnění z odvedené práce. „Mým cílem je učit lidi udržitelně pracovat a bavit se prací,“ říká.

Aby si člověk mohl dovolit uvolnit se, musí být občas sešněrovaný.

„Jsem optimista a myslel jsem si, že tak, jak to dělám já, to dělá i spousta jiných lidí, pak jsem ale zjistil, že ve skutečnosti to tak není,“ vysvětlil majitel Pietra Filipi a Kary. Proto se rozhodl začít své zaměstnance učit lepšímu plánování a demonstrovat jim na příkladech ze svého života výsledky, které může dobrý plán přinést.

micka-onlajn

Foto: CzechCrunch

Michal Mička na konferenci CzechCrunch Onlajn

Jedním z takových příkladů je plánování telefonních hovorů, které je určitou formou projevu respektu vůči tomu, s kým potřebuji komunikovat. Neplánované hovory totiž mohou být podle Mičky nejen rušivé, ale nepřijatý hovor může rozjet ono známé „nahánění“, které zabírá spoustu času, energie a je ve výsledku velmi neproduktivní. Proto je podle něj vždy dobré se předem na hovoru domluvit a mít jistotu, že dotyčný na druhé straně o hovoru ví a bude na něj mít prostor.

„Možná to bude znít absurdně, ale je dobré mít ve dni naplánovanou každou minutu a snažit se z tohoto plánu neodbočovat,“ podává Mička jednoduchý návod, který by měl být cestou i k většímu množství volného času a odpočinku.

Bez měsíčních dovolených

Podle Mičky se o určité rovnováze mezi pracovním nasazením a osobním životem mluví neustále, ale mnoho lidí neví, jak tuto rovnováhu nastolit. Zaměstnanci jsou následně svou prací unaveni a mají potřebu brát si každý rok měsíční dovolené, které jsou jasným indikátorem této únavy. Právě plán je podle šéfa skupiny C2H, v rámci níž Mička také investuje do technologických startupů, jedním ze způsobů, jak únavu z práce vyhnat a otevřít prostor pro odpočinek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dvaatřicetiletý podnikatel upozorňuje na to, že dnešní online doba dává prostor k tomu být neustále k dispozici. To ale může podle Mičky některým lidem přinášet problémy, které vedou k jejich vyčerpání. Pokud si ovšem člověk dokáže jasně určit a naplánovat, kdy je čas na práci a kdy je čas odpočívat, má vyhráno. „Aby si člověk mohl dovolit uvolnit se, musí být občas sešněrovaný,“ vysvětluje Mička.

I on totiž chápe, jak je pro jeho zaměstnance důležité, aby měli dostatek času na své koníčky, rodiny a přátele. Ví totiž, že člověk je tvor společenský, což je podle něj i důvod, proč sektor módních obleků čekají lepší časy. Lidé unavení karanténou a vytahanými tepláky podle něj začnou více vyhledávat nejrůznější společenské akce, což bude ideální příležitostí k tomu obléct si na sebe něco pěkného.

***

Na celou konferenci CzechCrunch Onlajn, tentokrát na témata práce na dálku, proměnách byznysu a produktivity, se můžete podívat ze záznamu. Kromě Michala Mičky na ní mluvili například Zdeněk Cendra, Petr Mára nebo Martin Stára.

 

Slovenský Eset loni v Česku utržil téměř 500 milionů korun. Rekordní má i globální tržby, které překonaly půl miliardy eur

Peter BrejčákPeter Brejčák

richard-marko-eset-minInsider

Foto: Eset

Richard Marko, generální ředitel Esetu

0Zobrazit komentáře

Slovenská antivirová společnost Eset udržuje svoji růstovou křivku a zveřejněnými hospodářskými výsledky za loňský rok potvrzuje svoji pozici mezi největšími globálními dodavateli bezpečnostních řešení. Rekordní výsledky přitom Eset, který vyvíjí bezpečnostní software již od roku 1987, zaznamenal z hlediska tržeb i zisku.

Celosvětově za loňský rok utržil 526,6 milionu eur (14 miliard korun) s 8,5% meziročním růstem, čistý zisk překročil 77,7 milionu eur, tedy dvě miliardy korun. Půl miliardy eur v tržbách přitom překonal vůbec poprvé.

„Půlmiliardová hranice představuje další milník za naším cílem stát se jedním ze tří největších globálních dodavatelů bezpečnostních řešení na světě a přesáhnout miliardovou hranici,“ uvádí k výsledkům Richard Marko, generální ředitel Esetu, který má v Česku na 3 500 resellerů a tři vývojová centra – v Praze, Jablonci nad Nisou a Brně.

V rámci jednotlivých zemí se antivirové firmě nejvíc dařilo právě v Česku, kde meziroční nárůst tržeb dosáhl 23 procent a obrat tuzemské pobočky tak dosáhl 460,4 milionu korun. „Český trh je mimořádně saturovaný, proto jsem opravdu rád, že se nám dlouhodobě daří,“ doplňuje Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky Esetu.

peter-pasko-eset

Foto: Eset

Peter Paško, spoluzakladatel antiviru Eset

„Navíc podle průběžné analýzy obchodních výsledků i analýz trhu věříme, že i letos, jakkoli je tento rok plný výzev, se kterými se potýkáme všichni, se nám bude dařit. Zde nám kromě rozšířené nabídky velice pomáhá i mimořádně vysoká věrnost našich uživatelů, kterou přičítáme vysoké kvalitě produktů a služeb,“ dodává Navrátil.

Nejsilnějším regionem pro firmu z pohledu tržeb nadále zůstává Evropa, Blízký východ a Afrika (EMEA) s 53% podílem následovaný Severní Amerikou s 25 procenty a Asie s Pacifikem s 22% podílem. Z produktového hlediska se Esetu meziročně nejvíc dařilo v segmentu určeném pro šifrování koncových zařízení a bezpečnému přihlašování, prodeje produktu Secure Authentication dosáhly růstu o 38 procent.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Hlavní obchodní cíle společnosti Eset pro letošní rok míří především do segmentu enterprise. I prostřednictvím zcela nových produktů a služeb, které jsme představili v září loňského roku, chceme nadále posilovat svou přítomnost v tomto segmentu,“ říká Navrátil.

„Nezapomínáme ani na naši širokou partnerskou síť, která jen v České republice čítá na 3 500 resellerů. Jedním z konkrétních úkolů je zvýšit úroveň služeb, se kterou se naši zákazníci skrze partnery setkávají. Zaměříme se především na vzdělávání partnerů o naše know-how a zkušenosti v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jen díky těmto všem krokům můžeme pomýšlet na překonání loňských výsledků,“ uzavírá Navrátil.

miroslav-trnka-eset

Foto: Eset

Miroslav Trnka, spoluzakladatel antiviru Eset