Je dobré mít naplánovanou každou minutu, říká šéf Pietro Filipi Michal Mička. Můžete díky tomu i více odpočívat
Michal Mička
Koronavirová krize nepřála celé řadě odvětví a těžce dopadla i na módní průmysl. Módní butiky byly nuceny ze dne na den uzavřít své brány a vrchol elegance začaly představovat pohodlné tepláky či legíny. Své o tom ví Michal Mička, majitel značek Pietro Filipi a Kara, které se specializují na prodej elegantního oblečení.
I přes problémy, které podniky potkaly, se však Mičkovi podařilo najít způsob, jak krizi obrátit ve svůj prospěch. Pojal ji totiž jako příležitost pro navýšení produktivity svých zaměstnanců. Jakým způsobem se tohoto cíle dá dosáhnout, prozradil během konference CzechCrunch Onlajn, která se tentokrát zaměřila na téma práce z domova a právě související produktivity.
Home office pochopitelně potkal i zaměstnance Mičkových firem, kteří tak během jednoho měsíce mohli začít naplno objevovat schopnosti již dříve nakoupených nástrojů z dílny Microsoftu, jako je komunikační nástroj Teams či sdílený kalendář.
***
Na záznam druhé edice konference CzechCrunch Onlajn s Michalem Mičkou se můžete podívat zde:
***
Právě sdílený kalendář se stal jedním z účinných nástrojů pro kontrolu aktivit jednotlivých pracovníků a především organizaci jejich dní. Plánované schůzky v něm doplnila i e-mailová a telefonní komunikace a propojení s Asanou umožnilo zobrazovat také projekty, na kterých se zrovna pracuje. To vše umožnilo efektivnější vyhodnocování odvedené práce a určování toho, co firmě přináší největší hodnoty.
Cesta ke štěstí
Mohlo by se zdát, že takový postup dostává zaměstnance pod zbytečný tlak a neustále je nutí k lepším a lepším výkonům. Michal Mička ovšem podotýká, že podrobné plánování ani zdaleka nepřináší jen vyšší produktivitu. Spolu s ním přichází i řada pro zaměstnance důležitějších aspektů, jako je spokojenost a naplnění z odvedené práce. „Mým cílem je učit lidi udržitelně pracovat a bavit se prací,“ říká.
„Aby si člověk mohl dovolit uvolnit se, musí být občas sešněrovaný.“
„Jsem optimista a myslel jsem si, že tak, jak to dělám já, to dělá i spousta jiných lidí, pak jsem ale zjistil, že ve skutečnosti to tak není,“ vysvětlil majitel Pietra Filipi a Kary. Proto se rozhodl začít své zaměstnance učit lepšímu plánování a demonstrovat jim na příkladech ze svého života výsledky, které může dobrý plán přinést.
Jedním z takových příkladů je plánování telefonních hovorů, které je určitou formou projevu respektu vůči tomu, s kým potřebuji komunikovat. Neplánované hovory totiž mohou být podle Mičky nejen rušivé, ale nepřijatý hovor může rozjet ono známé „nahánění“, které zabírá spoustu času, energie a je ve výsledku velmi neproduktivní. Proto je podle něj vždy dobré se předem na hovoru domluvit a mít jistotu, že dotyčný na druhé straně o hovoru ví a bude na něj mít prostor.
„Možná to bude znít absurdně, ale je dobré mít ve dni naplánovanou každou minutu a snažit se z tohoto plánu neodbočovat,“ podává Mička jednoduchý návod, který by měl být cestou i k většímu množství volného času a odpočinku.
Bez měsíčních dovolených
Podle Mičky se o určité rovnováze mezi pracovním nasazením a osobním životem mluví neustále, ale mnoho lidí neví, jak tuto rovnováhu nastolit. Zaměstnanci jsou následně svou prací unaveni a mají potřebu brát si každý rok měsíční dovolené, které jsou jasným indikátorem této únavy. Právě plán je podle šéfa skupiny C2H, v rámci níž Mička také investuje do technologických startupů, jedním ze způsobů, jak únavu z práce vyhnat a otevřít prostor pro odpočinek.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDvaatřicetiletý podnikatel upozorňuje na to, že dnešní online doba dává prostor k tomu být neustále k dispozici. To ale může podle Mičky některým lidem přinášet problémy, které vedou k jejich vyčerpání. Pokud si ovšem člověk dokáže jasně určit a naplánovat, kdy je čas na práci a kdy je čas odpočívat, má vyhráno. „Aby si člověk mohl dovolit uvolnit se, musí být občas sešněrovaný,“ vysvětluje Mička.
I on totiž chápe, jak je pro jeho zaměstnance důležité, aby měli dostatek času na své koníčky, rodiny a přátele. Ví totiž, že člověk je tvor společenský, což je podle něj i důvod, proč sektor módních obleků čekají lepší časy. Lidé unavení karanténou a vytahanými tepláky podle něj začnou více vyhledávat nejrůznější společenské akce, což bude ideální příležitostí k tomu obléct si na sebe něco pěkného.
***
Na celou konferenci CzechCrunch Onlajn, tentokrát na témata práce na dálku, proměnách byznysu a produktivity, se můžete podívat ze záznamu. Kromě Michala Mičky na ní mluvili například Zdeněk Cendra, Petr Mára nebo Martin Stára.