Mezi největší hráče na poli náboru talentovaných lidí začínají postupně prostupovat i nejrůznější startupy, které cílí především na technické pozice, u nichž je nábor kvalitních lidí velmi specifický a může být v klasickém pojetí pouze jednoduše vypsaných nabídek na webu, jako to dělá většina portálů, i velmi neefektivní.
K těm velmi úspěšným se zařadil například americký Hired.com, který během několika týdnů shromáždí ty nejlepší potencionální kandidáty, otestuje je a pak k nim pustí anonymně společnosti, které se předhání v nabídkách. To je ovšem jen velmi úzká skupina zájemců o práci – tu širší pak pokrývá například pracovní portál Monster.com.
Ten funguje pod značkou Monster Worldwide ve více než 40 zemích, mezi kterými je mimochodem i Česká republika. Právě Monster před pár dny ale prošel zásadní změnou, když ho za 429 milionů dolarů, tedy asi 10,3 miliardy korun, koupila další z kariérních služeb Randstad.
Celá transakce by měla proběhnout v hotovosti a celý portál, včetně jeho mezinárodních verzí, by měl zůstat v původní podobě. Randstadu jde především o rozšíření služeb, nad jejich vlastní, a v diverzifikaci portfolia. Pod Monster totiž zároveň patří i nedávno koupený startup Jobr, díky kterému si lze prohlížet nabídky stejným způsobem, jako se uživatelé seznamují na Tinderu.
Nejde o zcela běžný HR web
Monster se mimo jiné od běžných pracovních portálů liší zároveň tím, že kromě vylistovaných nabídek, umožňuje zájemcům o práci nahrát vlastní CV a motivační dopis a nechat si zasílat přímé nabídky na základě nich. Společnosti hledající zaměstnance tak mohou přímo vybírat ze seznamu potencionálních kandidátů a nemusí čekat pouze na jednotlivé odpovědi, informuje TechCrunch.
Jedna z nejvlivnějších společností světa, Apple, si pro své příznivce a prakticky pro celý technologický svět připravuje svou druhou keynote v letošním roce. Událost, na které jsou představovány nové jablečné produkty, se odehraje 7. září a chystá zásadní novinky. Co lze tedy očekávat?
Jedna miliarda
Během každé takové události nemohou chybět úvodní slova Tima Cooka, výkonného ředitele společnosti. Obecně se probírají veškeré úspěchy, ať už prodejní či jakékoliv jiné, které Apple za uplynulou dobu nasbíral. Nedá se pochybovat o tom, že by nebyl zmíněn jeden zásadní milník – jedna miliarda prodaných iPhonů. Takové číslo vyjde nejen z úst samotného Cooka, ale také za ním bude hrdě svítit na obrovském plátně.
Úspěch je to skutečně ohromný. Během devíti let zmizelo ze skladů po celém světě přes 1 000 000 000 jablečných smartphonů. O něco takového nebude chtít novináře a všechny zúčastněné v přímém přenosu ochudit.
Obřím tématem číslo jedna je nepochybně iPhone. Produkt, který se stal během své existence nejen schopným a stabilním smartphonem, ale také společníkem milionů lidí. Nyní má Apple v rukávu schované dva nové vlajkové modely, které světu téměř stoprocentně odkryje. Naplní se všechny spekulace o očekávaném iPhonu 7?
Není třeba dodávat, že po internetu koluje mraky různých renderových snímků a prototypů, jak by novinka mohla vypadat a jak se změní oproti předchozí vlajkové lodi, iPhonu 6s a 6s Plus. Jelikož do samotného představení zbývá pár týdnů, tak může být jistá část těchto návrhů pravdivá, ovšem nic není pochopitelně ještě oficiální.
Asi největší pozornost strhlo video, které vyobrazuje uvěřitelný prototyp většího modelu – iPhonu 7 Plus. Ten v sobě skrývá čtyři zásadní změny – nová barva, duální kamera, absence 3,5mm jacku a Smart Connector (viz přiložený odkaz). Vzhledově by se neměl od „menší“ varianty lišit.
Další věcí by měl být předělaný Home button. Ten by měl fungovat na bázi haptické vibrační odezvy, tudíž by přišel konec typickému fyzickému kliknutí. S touto novinkou přišel Mark Gurman (Bloomberg), který má velice dobře informované zdroje.
Apple Watch: Druhá generace a vylepšená první
Další kapitolou zářijové keynote budou s nejvyšší pravděpodobností i chytré hodinky Apple Watch. Podle uznávaného analytika Ming-Či Kua (KGI) by měla cupertinská společnost představit rovnou dvě verze – jednu zcela novou a jednu aktualizovanou.
Novinka by měla nést název Apple Watch 2 a bude v sobě skrývat jak GPS přijímač a barometr pro lepší geolokaci, tak i vyšší výdrž baterie. Design jako takový by měl být totožný s generací první.
Zajímavostí je i „druhá“ verze, která by měla mít stejnou výbavu jako původní Apple Watch, avšak s tím rozdílem, že budou výkonnější. O tuto změnu se postará čip od TSMC. Zdroje také uvádějí, že by měla být navýšena i odolnost vůči vodě, ovšem zatím není zřejmé, jestli se to bude týkat právě aktualizovaného modelu nebo modelu nového.
iOS: Oficiální vypuštění „desítky“
V rámci keynote se mezi běžné uživatele vypustí i nový operační systém iOS 10, který je novinkami přímo nabitý. Ten byl vůbec poprvé spuštěn i jako beta verze a veřejnost mohla zkoušet všechny prvky, jenž v sobě skrývá. Například nové Zprávy, Mapy, Fotky či rozsáhlejší podporu aplikací třetích stran a mnoho dalšího.
MacBook Pro: Minimálně až za rok
Velkým tématem jsou i produkty, jež Apple proslavily. Jsou to počítače s operačním systémem Mac, v tomto případě laptopy MacBook Pro s Retina displejem. Ty totiž od roku 2012 nebyly nijak výrazně aktualizovány a svět jen netrpělivě doufá, že se nových Maců dočká co nejdříve. Ovšem letos to zřejmě nebude.
I tak se však na povrch dostávají zajímavé informace. A opět od Marka Gurmana. Ten totiž ve své zprávě uvedl, že profesionální MacBooky budou disponovat dalším displejem, a to rovnou dotykovým. Na sebe by měl vzít podobu úzké lišty, jež se bude nacházet nad klávesnicí a bude nahrazovat tradiční funkční tlačítka. Spekuluje se také o nové jasnější LED technologii, výkonnějších čipech AMD a podporou USB-C.
O poměrně krásný náhled, jenž odpovídá zmíněným spekulacím a informacím, se postaral Čech Martin Hájek.
Překvapení v nedohlednu
Nový iPhone 7 a dvě verze chytrých hodinek Apple Watch. To jsou nejzásadnější produkty, se kterými se Apple letos v září s velkou pravděpodobností pochlubí. Samozřejmě, že nejsou vyloučeny ani momenty překvapení, ovšem dnes už není gigant pod vedením Tima Cooka tak tajuplný jako kdysi a již s předstihem se téměř přesně ví, co přijde. A to je škoda.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.