Jeden z největších pracovních portálů, fungující i v Česku, byl právě prodán za 429 milionů
Mezi největší hráče na poli náboru talentovaných lidí začínají postupně prostupovat i nejrůznější startupy, které cílí především na technické pozice, u nichž je nábor kvalitních lidí velmi specifický a může být v klasickém pojetí pouze jednoduše vypsaných nabídek na webu, jako to dělá většina portálů, i velmi neefektivní.
K těm velmi úspěšným se zařadil například americký Hired.com, který během několika týdnů shromáždí ty nejlepší potencionální kandidáty, otestuje je a pak k nim pustí anonymně společnosti, které se předhání v nabídkách. To je ovšem jen velmi úzká skupina zájemců o práci – tu širší pak pokrývá například pracovní portál Monster.com.
Ten funguje pod značkou Monster Worldwide ve více než 40 zemích, mezi kterými je mimochodem i Česká republika. Právě Monster před pár dny ale prošel zásadní změnou, když ho za 429 milionů dolarů, tedy asi 10,3 miliardy korun, koupila další z kariérních služeb Randstad.
Celá transakce by měla proběhnout v hotovosti a celý portál, včetně jeho mezinárodních verzí, by měl zůstat v původní podobě. Randstadu jde především o rozšíření služeb, nad jejich vlastní, a v diverzifikaci portfolia. Pod Monster totiž zároveň patří i nedávno koupený startup Jobr, díky kterému si lze prohlížet nabídky stejným způsobem, jako se uživatelé seznamují na Tinderu.
Nejde o zcela běžný HR web
Monster se mimo jiné od běžných pracovních portálů liší zároveň tím, že kromě vylistovaných nabídek, umožňuje zájemcům o práci nahrát vlastní CV a motivační dopis a nechat si zasílat přímé nabídky na základě nich. Společnosti hledající zaměstnance tak mohou přímo vybírat ze seznamu potencionálních kandidátů a nemusí čekat pouze na jednotlivé odpovědi, informuje TechCrunch.