Jen hlavy volajících a žádný ruch. Chatovací aplikace Around získala desítky milionů od českých investorů a jde na trh
Kolaborativní chatovací aplikace Around, která získala investici i v Česku
Možná jste si právě na moment odskočili od práce doma a čtete tento článek. Je potřeba si čas od času od home officu odpočinout a optimalizovat režim. To je ale jen jedna cesta k úspěchu práce v domácím prostředí, která je v posledních dnech aktuálnější než kdy dřív. Spousta lidí totiž řeší také nejrůznější meetingy, ať už jeden na jednoho nebo v celém týmu, a tam už často efektivita vázne.
Právě s poslední částí chce mimo jiné pomáhat startup Around s českými a slovenskými kořeny, který po dvou letech utajovaného vývoje míří na trh. Princip je přitom jednoduchý – software umí automaticky detekovat obličeje lidí ve videohovorech a vložit je do menších bublin, se kterými lze poté hýbat po celé obrazovce počítače. Zároveň ale dokáže na základě umělé inteligence potlačovat okolní ruchy.
Around se tak soustředí pouze na samotnou řeč a v pozadí odstraní například štěkání psa, průjezd sanitky nebo zapnutou pračku či myčku. Vedle toho navíc odstraňuje ozvěnu v případě, že je v místnosti připojených více lidí na různých počítačích v rámci jednoho hovoru a mluví přes sebe. Ano, i zdvojený hlas dalších lidí umí Around ztišit, takže může ve stejné místnosti sedět až 15 lidí a bez problémů mluvit najednou, každý do svého notebooku.
To je jen několik funkcí, které v prvních dvou letech vývoje startupu přesvědčily množství zajímavých investorů, kteří do Around nasypali 5,4 milionu dolarů. Přes milion dolarů, respektive více než 25 milionů korun, do Around poslal český investiční fond Credo Ventures a stejně tak americký Floodgate. Mezi dalšími investory byli i zakladatel platformy AngelList Naval Ravikant, zakladatel Product Huntu Ryan Hoover nebo fond Initialized Capital.
Za startupem Around stojí dvojice Slováků Dominik Zane (Balogh) a Matt Zakutny a Čech Pavel Serbajlo, kteří se předtím potkali u startupu M.dot. Ten v roce 2013 prodali do rukou amerického doménového obra GoDaddy za 15 milionů dolarů a přesunuli se naplno za oceán. Po několika letech působení v GoDaddy ale začali pracovat na poměrně přelomovém softwaru, který usnadňuje vzdálenou komunikaci.