Jsou ekologičtější a neztratíte je. Virtuální karty Visa používá už 100 tisíc klientů České spořitelny

Z 80 procent klienti banky virtuální karty využívají u kamenných obchodníků, letos už jimi má platit přes 200 tisíc lidí.

visa-virtualni-karty-csas

Foto: Visa

Virtuální karta Visa od České spořitelny

Jsou ekologičtější než karty plastové, navíc není třeba čekat na jejich doručení. Virtuální platební karty se pomalu stávají součástí běžných bankovních produktů i v Česku. Jedna z prvních bank na zdejším trhu, které klientům začaly virtuální karty ve větším množství nabízet, byla Česká spořitelna, a to ve spolupráci se společností Visa.

Česká spořitelna je zároveň jednou z prvních institucí na trhu, které klientům nabídly jednorázové virtuální karty. Jejich platnost vyprší automaticky po zaplacení nebo pokud je klienti nevyužijí do šedesáti minut. Aktivace probíhá dvěma kliknutími a rovnou je možné platit.

Kromě snižování plastového odpadu, který by jinak vznikal používáním klasických karet, to navíc dává možnost jich vygenerovat, kolik zrovna klienti chtějí. Na každé z nich lze nastavit libovolný limit, takže uživatelé mají jistotu, že z účtu neodejde víc peněz.

Od předloňského prosince Česká spořitelna vydala přibližně 150 tisíc virtuálních karet Visa, přičemž je využilo více než sto tisíc klientů. A očekává, že letos je bude mít každý pátý uživatel mobilního bankovnictví George – tedy asi 200 tisíc lidí. „Virtuální karta se stane integrální částí ekosystému placení a zážitku klienta s George a věříme, že si k ní mnoho klientů najde cestu,“ předpovídá pro CzechCrunch Juraj Pilka z České spořitelny.

„Průměrný klient s virtuální kartou platí více než patnáctkrát měsíčně. Spolu s rostoucím počtem uživatelů je tak můžeme považovat za opravdu oblíbené,“ doplňuje Pilka. Banka s těmito kartami obecně cílí na všechny klienty, kteří se nebojí používat technologie bez ohledu na věk, pohlaví nebo zákaznický segment.

Nejvíc však virtuální karty využívají muži nad 40 let, kteří mají rádi technologie a více než třetina ze všech klientů s nimi platí pomocí služeb Google Pay a Apple Pay. A i když jde o virtuální karty, nejvíc se nimi platí ve fyzickém světě. „Věřte nevěřte, více než osmdesát procent transakcí jsou platby u kamenných obchodníků,“ říká Pilka.

Jako jednu z dalších předností virtuálních karet pak Visa uvádí, že je nelze ztratit. Je možné si je uložit do chytrého telefonu nebo hodinek, které uživatel sice ztratit může, ale ani v takovém případě nejde kartu zneužít. Karta tak „počká“, dokud uživatel nebude mít nové zařízení, kde bude kartu moci znovu bezpečně používat.

Díky technologii Visa tokenizace totiž uživatel nebo jeho banka v případě ztráty nebo odcizení zařízení mohou velmi rychle token deaktivovat, aniž by došlo k zablokování samotné virtuální karty s ním spojené.

Partnerem článku je Visa. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.