Jsou virtuální influenceři budoucnost Instagramu? Korejská animovaná dívka vydělává miliony, nejdřív ji měli za živou
S rozšířením sociálních sítí vzniklo hned několik nových zaměstnání, z nichž nejvýraznější je zřejmě influencer. Ačkoliv ze začátku šlo o poměrně organický vývoj, když si zajímaví či atraktivní uživatelé uvědomili možnost na sítích vydělávat, budoucnost je z velké části anorganická. Influencery a influencerky jde totiž softwarově vyrábět. Jedna taková plánuje do konce roku vydělat přes osmnáct milionů korun.
Ve skutečnosti neexistující 22letá Rozy se v srpnu loňského roku stala první virtuální influencerkou v Jižní Koreji. Animovanou dívku z Instagramu vytvořila společnost Sidus Studio X, patřící k největšímu marketingovému a grafickému konglomerátu v zemi. „S rozšiřováním virtuálních influencerů ve světě jsme si řekli, že Korea by jako přední země v oboru informačních technologií neměla zůstat pozadu,“ uvedla firma.
Rozy byla navržen tak, aby byla co nejatraktivnější pro mileniály. Zatímco různé pózy a téměř 800 výrazů tváře vychází z fotografií nebo videozáznamů skutečné modelky, o detaily a její vzhled se postarali grafici ve spolupráci s umělou inteligencí. Rozy samozřejmě nechybí ani osobnost s vlastními názory a zájmy, modeluje ji ovšem marketingový tým podle toho, co rezonuje u jejího publika.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Výsledkem je kompletní virtuální člověk, který pravidelně přispívá na sociální sítě, interaguje se svými sledujícími a samozřejmě se také objevuje v reklamách. Neexistence dívky na druhé straně displeje nikomu nevadí, ani na ni vlastně nemyslí. „Během prvních tří měsíců, kdy byla Rozyina stránka na Instagramu v provozu, si nikdo nevšiml, že je 3D virtuální modelkou,“ napsali její autoři.
Ačkoliv později byla její identita odhalena a zaznívá přímo v popisku jejího profilu, počet sledujících neustále rostl. Dnes, asi rok po založení účtu na Instagramu, má Rozy přes 90 tisíc fanoušků a každý příspěvek dostává tisíce reakcí se stovkami komentářů. To se vzhledem k 50milionové populaci Jižní Koreje nemusí zdát mnoho, je to ale dostatek pro zajištění mnoha lukrativních spoluprací s firmami.