Kanceláře vybavili českému sídlu Amazonu i Microsoftu. Letos míří na obrat 300 milionů korun
Česká firma cre8 začala v garáži, dnes přináší ergonomická a akustická řešení do kanceláří významných českých i zahraničních společností.
Majitelé cre8, Jan Bastař a Michal Havrda
Co mají společného telefonní budky, donuty a prodyšné pracovní židle? Jde o kancelářské vychytávky, díky nimž se po osmi hodinách v práci člověk necítí, jako by projel mandlem na žehlení prádla a v hlavě mu nehučí jako v úlu. Ergonomie a akustika jsou totiž alfou a omegou zdravého pracovního prostředí. V Česku patří mezi průkopníky řešení, která zkvalitňují den strávený v kanceláři, pražská společnost cre8. Ta vám mimo jiné vysvětlí, proč se vyplatí investovat nejen do akcií, ale také třeba do kvalitního sezení.
Cre8 založili v roce 2010 Jan Bastař a Michal Havrda, kteří společně dlouho působili v zahraniční společnosti zaměřené na design kancelářských prostor. Po letech se rozhodli, že se dají do podnikání na vlastní pěst. Dali hlavy dohromady a na evropském trhu začali vybírat značky, jejichž řešení jim přišla pokroková a která jim zároveň v českém kancelářském rybníčku chyběla.
Mezi prvními v portfoliu cre8 tak byla například značka BuzziSpace, jejíž doménou je akustické osvětlení, ale také akustické obklady či dělicí stěny. CBS si zase vybrali pro její dynamická ramena pro polohování monitorů. „Na začátku jsme neměli příliš velký kapitál, a tak nám díky velice dobrým vztahům dodavatelé pomohli se vzorky a produkty na testování. Ty jsme umístili do garáže a následně s nimi z jednoho malého pokoje, kde jsme začínali, vyráželi na prezentace,“ vzpomíná na začátky podnikání Bastař.
Hned zkraje založení cre8 se podnikatelům podařilo uzavřít exkluzivní smlouvu se společností Herman Miller, dnes MillerKnoll, která je největším výrobcem ergonomických židlí a dalšího především kancelářského nábytku na světě. Bastař tak podotýká, že jedna z jeho prvních investic byla právě do židle této značky. „Jelikož mají židle záruku dvanáct let a jde o záruku na dvacetičtyřhodinový provoz sedm dní v týdnu, slouží klidně dvacet let. Tu svou, na které jsem rozjížděl byznys v roce 2010, stále mám,“ usmívá se Bastař.
Nyní společnost cre8 působí nejen v Česku, ale v celém regionu střední a východní Evropy a vytváří pracovní prostory za využití produktů od dvaadvaceti světových značek. Svou unikátní pozici na českém trhu si Bastař a Havrda vybudovali díky tomu, že trh ergonomického a akustického vybavení kanceláří znají skutečně do hloubky.
„Každý výrobce má spoustu produktů, které mají v kanceláři smysl a nabízejí rozumný poměr kvality a ceny. V nabídce všech jsou však i produkty, které chtějí pouze zaujmout, ale ve skutečnosti moc praktické nejsou. Naším úkolem je klientům, architektům i projektovým manažerům pomoci se smysluplným výběrem, aby projekt a především kancelář pak byla funkční, příjemná a praktická po celou dobu užívání,“ vysvětluje Bastař.
Novým kancelářským trendům na stopě
O tom, že oba podnikatelé mají čich na to, co bude v kancelářích fungovat, svědčí jejich objev firmy Framery a jejích akustických budek. Na prezentaci této finské společnosti Bastař a Havrda narazili na veletrhu Orgatec v Německu. Kolem jejího stánku nikdo nebyl, ale zakladatelé cre8 se k němu stejně vydali, aby zjistili, kolik taková budka vlastně stojí a čím je výjimečná. A i když je pořizovací cena šokovala, po krátké úvaze si řekli, že to s Framery zkusí.
„Hned za první rok jsme prodali 150 budek a od té doby se pohybujeme v rozmezí 150 až 200 prodaných kusů ročně. Nejlevnější budky pro jednoho sice začínají na 180 tisících korun a ty největší pro šest lidí vychází zhruba na 600 tisíc, ale díky flexibilitě, akustickým vlastnostem a účetním odpisům to dává velký smyl,“ říká Bastař.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.