Další týden končí a to znamená, že pro vás máme pravidelný přehled toho nejzajímavějšího, co jsme během něj na CzechCrunchi vytvořili. Ponořte se do příběhu finanční skupiny Partners, bouřlivého dění kolem čínského AI startupu DeepSeek nebo se s demografkou zamyslete nad tím, proč v Česku klesá porodnost jako nikdy předtím…
Kompletní výčet našich nejčtenějších a nejdůležitějších článků najdete v pravidelném nedělním newsletteru Weekly. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu výše nebo na odkazu zde.
Američanka Emma Chamberlain je beze sporu jednou z nejvýraznějších osobností generace Z. V šestnácti začala natáčet vlogy na YouTube, v průběhu let se pak stala i módní ikonou a tváří nejedné luxusní značky. A postupně také úspěšnou podnikatelkou. Zatímco dřív byla neodmyslitelnou součástí online světa, teď se od něj odklání a stále více se soustředí na svůj byznys – značku Chamberlain Coffee.
Bývala jakousi důvěrnou kamarádkou, která chápala problémy mladých holek. Ztracená puberťačka, která neví, co se životem, a cítí se tak trochu mimo dění. Obyčejná holka, která ráda nakupuje v sekáčích, a když se psychicky hroutí, barví si impulzivně vlasy. Ale taky člověk, který inspiruje svou otevřeností a lehkomyslným přístupem k životu.
Dnes třiadvacetiletá Emma Chamberlain se do povědomí široké veřejnosti dostala v roce 2017 díky svým vlogům na YouTube. Její autentický a uvolněný styl, založený na ironickém humoru, chaotické editaci videí i upřímném sdílení každodenních radostí i starostí, ji rychle odlišil od většiny ostatních tvůrců a Chamberlain si získala přízeň milionů mladých holek.
V roce 2019 ji pak časopis The Atlanticoznačil za „nejdůležitější youtuberku současnosti“. Dnes má na platformě přes 12 milionů odběratelů, na Instagramu ji dokonce sleduje téměř 15 milionů lidí. Její vliv na mladé lidi se rozrostl do takových rozměrů, že se její jméno skloňuje ve spojitosti s proměnami influencer marketingu i novými trendy v digitální kultuře. Zkrátka cokoliv Emma udělá, je svaté a obratem se stává hitem.
@chamberlaincoffee opening day at chamberlain coffee westfield century city… if you haven’t stopped by yet, what are you waiting for? store hours: monday – thursday: 8am – 9pm friday & saturday: 8am – 10pm sunday: 9am – 8pm video by @klaremcgarrigle ♬ original sound – Chamberlain Coffee
S rostoucí popularitou si Emmy Chamberlain všimly i velké módní značky. V roce 2019 se stala ambasadorkou Louise Vuittona, a byla tak průkopnicí ve spolupráci luxusních značek s digitálními tvůrci. Později navázala vztahy také s Cartierem a stala se pravidelnou účastnicí Met Gala, kde od roku 2021 navíc vede rozhovory pro časopis Vogue.
Navzdory svému úspěchu, nebo možná i právě kvůli němu, Emma Chamberlain v posledních letech svou aktivitu na YouTube a dalších sociálních sítích výrazně omezila. Dlouhodobě totiž řešila to, že je internet její prací a zároveň zdrojem její největší úzkosti. Loni na podzim v rozhovoru pro The New York Timespřiznala, že má ohledně svého vztahu k online platformám silné pochyby a že nechce být uvězněná v nekončícím cyklu vytváření obsahu. „Mám morální dilema, co se týče těchto platforem – jestli chci krmit bestii,“ uvedla.
Namísto online prostředí se proto začala stále více obracet k offline aktivitám. Vždycky byla známá svou láskou ke kávě, a v roce 2019 si proto založila vlastní značku Chamberlain Coffee. Z původně online prodejce se postupně stal prosperující brand, který prodává nejen kávu, ale i cold brew sady, matchu, horkou čokoládu i svůj vlastní merch. Produkty značky se dostaly i do řetězců jako Target nebo Whole Foods, což Chamberlain Coffee pomohlo dosáhnout v roce 2023 obratu 20 milionů dolarů.
Loni pak Chamberlain oznámila, že přebírá roli spoluvýkonné ředitelky firmy spolu s Gustavem Hossym, bývalým CEO dánské značky Christopher Cloos. Brand zároveň navázal i nové spolupráce, třeba s modelkou Kendall Jenner a její značkou 818 Tequila nebo s výrobcem zavazadel Beis herečky Shay Mitchell.
Teď se Emma Chamberlain se svými aktivitami přesunula do offline světa ještě trochu víc, když v lednu rozjela první fyzickou pobočku Chamberlain Coffee. Nachází se v losangeleském obchodním centru Westfield Century City, prvně otevřela své dveře v úterý 18. ledna a zákazníci si v ní mohou dát kromě kávy i sladké pečivo.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.