Když máte v sadu hrozny, udělejte z nich kosmetiku. Brad Pitt spouští vlastní značku proti stárnutí
Nová kosmetická značka Le Domaine si zakládá na organických surovinách. Neslibuje ale zázraky.
Brad Pitt sám o sobě říká, že je schopný si zažádat o změnu hotelového pokoje, pokud v něm cítí zbytky kolínské po předchozím hostovi. Je zřejmé, že rád žije v co největší čistotě, kde může jeho tělo odpočívat v harmonii samo se sebou. I to ho možná přimělo k tomu, aby nově rozjel vlastní značku organické kosmetiky, pro kterou si vyhlídl vinnou révu ve Francii. A ta, když se správně namíchá, má zpomalovat stárnutí. I „nestárnoucího“ miláčka Hollywoodu tak evidentně dohánějí obavy z vrásek a svraštělé kůže.
Slavný americký herec neslibuje zázraky. Jak sám v rozhovoru pro módní magazín Vogue říká, je si vědom procesu stárnutí a jeho nevyhnutelnosti. Se svou novou kosmetikou pojmenovanou Le Domaine tak chce spíš dosáhnout toho, aby lidé stárnuli správně a zdravě. Klíčem k tomu má být hroznové víno, přesněji řečeno zbytky bobulí, které zbudou po vylisování.
Obecně se totiž ví, že hroznové víno je bohaté i na antioxidanty, proto se nabízelo, že pozůstatky, které přetrvají po výrobě vína coby oblíbeného alkoholického nápoje, projdou dalším procesem úpravy a vyextrahují se z nich látky, jež mohou mít přínos v kosmetických přípravcích. Právě to má být alfou a omegou nových unisexových produktů, které Pitt pouští na trh.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPro výrobu kosmetiky se dvojnásobný držitel Oscara spojil s francouzskou vinařskou rodinou Perrinů. S ní ostatně Pitt už několik let spolupracuje na výrobě vína, což souvisí také s tím, že na jihu Francie spoluvlastní vinici, kterou koupil tehdy ještě se svou manželkou Angelinou Jolie. Konkrétně pak s Markem Perrinem začali debatovat nad dalšími způsoby, jak víno využívat.
Výsledkem jsou tři nové přípravky – sérum pro hydrataci s takzvanými anti-aging účinky, denní krém a pleťový čistič. V lednu příštího roku pak má být představen ještě jeden. Všechny mají být vyrobené z organických surovin, které vystupují pod označeními GSM10 a ProGR3.
GSM10 je vyroben z kombinace matolin (zbytkové produkty po vylisování hrozna – pozn. red.) ze semen vína odrůdy grenache, semen syrah a slupek prospěšných pro kožní mikrobiom. Má antioxidační vlastnosti, působí proti destrukci kolagenu a může napomáhat rovnováze pleti. ProGR3 je vyroben z přírodních molekul obsažených v rostlinných extraktech, odřezcích vinné révy, heřmánku a zeleném čaji. Zaměřuje se na viditelné známky stárnutí pleti.
Designovým prvkem je výrazný hnědý uzávěr na každém produktu, pocházející z použitých sudů na víno. Ano, Le Domaine se mimo jiné soustředí i na ochranu přírody, což vychází již z podstaty samotného byznysu. Protože sbírají nepotřebné zbytky, svým způsobem je takříkajíc upcyklují do nových produktů, které mají další, plnohodnotné využití.
Je však nutné podotknout, že použití hroznů v kosmetickém průmyslu není ničím vyloženě přelomovým. Řeč je o francouzské značce Caudalie, která s antioxidanty z hroznů začala experimentovat v první polovině devadesátých let – a podařilo se jí uspět. Pittův podnik je ovšem jiný v tom, že za ním stojí sám velký herec, proto může mít marketingově mnohem silnější dopad.