Kempingová autovestavba a lyže, které zaujaly světové experty na design. Moravská značka Egoé sází na preciznost
Vyvíjet kempingové vestavby do aut a najednou se rozhodnout vytvářet sjezdové lyže, to nezní jako běžná rovnice. V Bílovicích u Uherského Hradiště se však takové věci dějí, a to dokonce na takové úrovni, že si jich všímá i prestižní mezinárodní organizace Red Dot, která uděluje ceny za nejlepší designy. Ve středu toho všeho stojí ambiciózní značka Egoé.
Pokud jste tento název nikdy neslyšeli, určitě nejste jediní. Ačkoliv se Egoé profiluje jako sportovní brand, nemá ambice ovládnout tuzemský trh se sportovním vybavením. Spíš než to se snaží vyrábět poctivé věci přímo v Česku, které si zákazníky najdou samy. Ideálně pak takové, které baví kempování v přírodě a sjíždění vrcholků hor na lyžích.
„Jak napovídá název firmy, veškeré produkty děláme tak trochu pro sebe. Tvoříme to, co nám na trhu chybí,“ říká pro CzechCrunch hned na úvod sales manager Egoé Vojtěch Pršala a uvádí nás do jejich komplexního světa, ve kterém se mísí dobrodružství, aktivní sportování a tři klíčové podznačky, na nichž celý byznys stojí: Life, Nest a Move.
Na první dobrou je poněkud složitější se v tomto nastavení zorientovat, po bližším prozkoumání ale hned poznáte, o co Egoé vlastně jde. Ve svých prvopočátcích začali s bílovickým designovým studiem 519 navrhovat moderní zahradní nábytek, který měl jen jedno poslání – ukázat, že být venku je vlastně přirozené. Tvůrci na to šli přes netradiční dílenské zpracování s jednoduchou, byť funkční a stylovou estetikou.
Poté se tým okolo Radka Hegmona, spolumajitele a šéfdesignéra značky Egoé, rozhodl proplout do segmentu kempingových autovestaveb. „S vestavbou to bylo tak, že si Radek pořídil nejprve větší obytné auto, ale po čase začal pociťovat jeho limity. Nemohl s ním vjet do každého města, je nutná elektřina, jede pomalu, je obrovské a v horším terénu nepojízdné. Pořídil si proto Multivan a začal hledat řešení pro tento typ vozu,“ vysvětluje Pršala.