Ketchapp: příběh o tom, jak dva bratři z Francie vydělávají miliony dolarů na AppStore
Leckdo si jistě vzpomene na silně návykovou logickou hru “2048“, která těžila zejména ze své jednoduchosti. Podobně jsou na tom i další herní tituly jako například “ZigZag, “Twist” nebo “Stick Hero”. Všechny tyto populární hry vytvořilo malé francouzské studio Ketchapp, které má na svém kontě už více než 60 herních titulů.
Za úspěchem tohoto nenápadného studia stojí pouhých pět lidí, kteří si ani nepronajímají žádné kancelářské prostory. I tak se ale firmě Ketchapp podařilo dosáhnout mezi vývojáři pro Appstore úžasného pátého místa. Lépe se stahovaly už jen aplikace gigantů jako Google, Amazon, EA a Facebook.
Na rozdíl od dalšího evropského úspěchu na poli aplikací – finského Rovia, který se do mobilní historie zapsal zejména veleúspěšnou sérií Angry Birds, bylo studio Ketchapp založeno před pouhými dvěma lety.
Za úspěchem stojí zejména francouzské bratrské duo Antoine a Michela Morcosových, kteří se na řízení rovnocenně podílejí dodnes, informuje Tech Insider. Oba bratři se však dodnes vyhýbají publicitě a redakcím také většinou odmítají zasílat své vlastní promo fotky.
V jednoduchosti je síla
Raketovou popularitu si výtvory francouzských tvůrců získaly především extrémní jednoduchostí tvořených her, přičemž nemáme na mysli úroveň obtížností, nýbrž spíše grafické zpracování a styl hraní. Další zásadní výsadou je také to, že všechny hry jsou nabízeny zdarma.
To vše navíc dokáže duo Morcosových spojit s velmi vysokou úrovní chytlavosti. Podle Antoineho totiž nejsou jejich hry dělány pro hráče, ale spíše pro každého, kdo v telefonu potřebuje jednoduchý nástroj, jak si zkrátit dlouhou chvíli.
Například již zmíněný titul “2048”, který se stal zatím nejúspěšnějším počinem studia dosáhl jen na Appstoru více než 70 milionů stažení. Dohromady se pak všechny hry, pod kterými je Ketchapp podepsán těší půl miliardě stažení.
Peníze jsou v reklamě
Ačkoliv je možné si za malý finanční obnos zrušit zobrazování reklam při hře, plyne drtivá většina příjmů právě z reklamy. Bratři sice peněžní příjmy své společnosti tají, různí analytici však odhadují že tržby se pohybují kolem 6,5 milionů dolarů (162,5 milionů korun) za jediný měsíc.