Kolik reálně Apple přispívá do organizace (RED) prodejem svých červených iPhonů?
Je to již skoro 11 let od zahájení spolupráce mezi Applem a organizací (RED), která bojuje proti šíření nemoci AIDS. Spolupráce probíhá ve formě propagace kampaně za pomocí speciálních verzí produktů v červeném provedení a také za pomoci nejrůznějších akcí v App Store, ze kterých plynou veškeré výdělky právě do (RED).
Mezi posledními propagovanými produkty se objevila designově velmi pěkná, červená verze iPhonu 7 a 7 Plus, kterou je možné objednávat již od konce března. Ta je k dispozici pouze v provedení 128 a 256 GB a část ze zisků z prodeje jde právě na podporu organizace, pro kterou se podařilo směrem od Applu vybrat již přes 130 milionů dolarů.
Přes 60 milionů se vybralo za pouhé 3 poslední roky. V posledních letech se ale stále častěji mluví o tom, jaká je vlastně celková výše příspěvku, která do organizace plyne z každého prodaného produktu. Pokud vezmeme v úvahu možné prodeje všech zařízení a doplňků Applu označených jako (RED), je 130 milionů, respektive necelých 12 milionů ročně vcelku málo.
Skoro to vypadá, že z celé spolupráce, i když se na to nikdo moc tímto způsobem nechce dívat, spíše profituje právě Apple, než samotná organizace (vezmeme-li v potaz objem prodejů). Zákazníci, kteří ocení spolupráci a část příjmů na dobročinné účely si podobné designové kousky rádi koupí a podle všeho si z nich cupertinská firma reálně nechá stále přes 95 procent.
Oficiálně se příspěvky Applu dle zařízení nikde neuvádí
Zahájení spolupráce Applu a (RED) propuklo vypuštěním červené verze iPodu Nano, který se tehdy prodával za 199 dolarů, ze kterých Apple do organizace přispěl částkou 10 dolarů, tedy zhruba 5 procenty. Při podobné matematice aplikované na průměrnou cenu obou verzí iPhonu a jejich kapacit ($859) to vypadá, že Apple z každého prodaného iPhonu v červené variantě organizaci přispěje mezi $25.77 a $42.95 dolary. To už je samozřejmě mnohem zajímavější, než v případě iPodu nebo krytů.
Po ukončení první poloviny roku bychom se pak mohli dozvědět i podrobnější čísla o prodaných kusech červených iPhonů, ze kterých půjde toto číslo ještě více upřesnit. Mnohé zdroje zároveň mluví o tom, že by bylo jako gesto lepší, kdyby Apple upustil od modelu prodej = podpora, a rovnou organizaci každý rok věnoval fixní, předem dohodnutou částku.
Foto: Apple