Kolo vytvořené skutečně na míru. Festka představila porcelánový unikát za více než 800 tisíc
Pokud zatoužíte po skutečně kvalitním kole vyrobeném na míru v České republice, jedním z mála výrobců, kteří jsou k dispozici, bude společnost Festka. Kola tohoto českého výrobce jsou zajímavá nejen po technické, ale i po estetické stránce, což dokázal i na speciálu pro zákazníka z Asie, který nemá obdoby.
Festka Bespoke je technologickou firmou, která se specializuje na zakázkovou výrobu silničních kol a rámů té nejvyšší kvality. O produkty českého výrobce mají zájem profesionálové, miliardáři, ale i běžní uživatelé, kteří si chtějí dopřát svezení na skutečně kvalitně zhotoveném kole.
Mezi nejčastější zákazníky společnosti založené Ondřejem Novotným a Michaelem Mourečkem patří klienti ze zahraničí. Mimo hranice vycestuje přibližně 90 % všech vyrobených kol, přičemž v Evropě zůstane přibližně desetina z nich. Celé čtyři pětiny všech výrobků tak míří k zákazníkům z USA, Austrálie či Asie.
O Festce bylo v poslední době hodně slyšet díky spolupráci s Nespressem, pro které vyrobila unikátní silniční kolo z použitých kávových kapslí, následně vydražené za 160 tisíc korun. Již při pohledu na tento projekt je jasné, že Festka nedělá svá kola tradiční cestou, ale díky přítomnosti kreativního elementu v osobě Tomáše Hnida, uměleckého ředitele Festky, jsou její kola vždy nápaditá a originální i po designové stránce.
Právě to zaujalo jednoho ze zahraničních klientů, který je vášnivým sběratelem jízdních kol a milovníkem porcelánu. Festku si vybral k tomu, aby s její pomocí tyto dva zdánlivě neslučitelné světy spojil, a nechal si vytvořit karbonové kolo sobě na míru po technické i designové stránce.
Nejenže byl rám kola Festka Spectre Porcelain koncipován tak, aby dokonale seděl postavě muže z Bangkoku, ale ilustrátor Michal Bačák se postaral o to, aby i vzhled kola dával jasně najevo, kdo je jeho majitelem.
Rám kola byl totiž v dekorativním duchu ilustrován životní cestou svého majitele, k čemuž byla použita malba čerpající prvky z portugalského tradičního dekoru modrých kachlů Azulejos a tradiční anglické porcelánové školy Churchill Blue. Kobaltovou modř, která byla pro malbu použita, navíc doplnily detaily ze 24karátového zlata.
„Poté, co klient vyslovil svou představu, mi bylo hned jasné, že tento projekt chci udělat s Michalem Bačákem. Obdivuji jeho smysl pro detail. Kolo tvoří krásný celek a při pohledu zblízka nabízí ohromné množství příběhů a rafinovaných detailů,“ popisuje vznik kola Tomáš Hnida.
Porcelán, karbon a život
Každý detail celého motivu na rámu byl pečlivě promyšlený a konzultovaný s klientem. Díky tomu design zachycuje veškeré důležité momenty, které zákazník ve svém životě prožil. Od narození dětí až po koníčky, které rád provozuje, jako je například cestování, hra na flétnu a samozřejmě také cyklistika.
Výsledkem je kolo, které na první pohled působí neskutečně křehkým dojmem. Ve skutečnosti se však jedná o našlapaný stroj, který se hodí ke každodennímu použití. Každý jeho komponent patří mezi to nejlepší, co je na trhu k dostání, ovšem ani to v mnoha případech nestačilo. Festka proto musela některé komponenty kolu přizpůsobit.
„Například z bezdrátové sady Sram eTap muselo jít dolů původní logování tvořené stříbrnou samolepkou, které následně nahradila ruční malba ladící lépe s celkovým designem. Kola Lightweight mají kromě pozměněného designu vyměněná ložiska za ta nejlepší dostupná keramická,“ popisuje Michael Moureček, spoluzakladatel firmy Festka.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsA jak je s výsledným kolem v hodnotě přesahující 800 tisíc korun spokojený jeho nový majitel? „Vlastním mnoho kol, která jsem si nechal postavit na míru, ale teprve u tohoto kola jsem pochopil, co to skutečně znamená. Festka překonala má očekávání,“ říká Suratchai Chenyavanij. Zda s ním bude denně dojíždět do práce, nebo si jej vystaví doma na zdi, nevíme, něco nám však říká, že zvolí spíše druhou variantu.