Kompletně jsme změnili způsob naší práce, hlásí StartupYard. Startupy z celého světa bude letos akcelerovat na dálku

Peter BrejčákPeter Brejčák

demo-day_startupyard_119-min

Foto: StartupYard

Šéf StartupYardu Cedric Maloux

0Zobrazit komentáře

I nejstarší startupový akcelerátor našeho regionu musel kvůli pandemii koronaviru přehodnotit své plány a místo klasického akceleračního kola, ve kterém je vyžadována fyzická přítomnost týmů v Praze, spouští tuzemský StartupYard online program Remote Lab.

„Očividně je pro nás nemožné naplánovat fyzický program, jak jsme plánovali, a požádat lidi z celé Evropy a světa, aby za námi přijeli do Prahy,“ popisuje situaci šéf StartupYardu Cedric Maloux. Jak napovídá samotný název Remote Lab, startupy budou ve třicetihodinovém byznysovém a fundraisingovém programu „akcelerovány“ na dálku.

StartupYard se při výběru tradičně zaměří na pre-revenue a early-revenue startupy působící v oblasti deep tech, tedy ty, kteří jsou v zásadě na samotném začátku své mise. V rámci Remote Lab mají šanci získat financování do výše jednoho milionu korun a cílem akcelerátoru je nabídnout co nejrychlejší pomoc, včetně samotného budování byznysu zejména v oblastech obchodu, marketingu či přípravě na vyjednávání s investory.

cedricmaloux

Foto: StartupYard

Šéf pražského akcelerátoru StartupYard Cedric Maloux

„Jde o osobní, one-on-one akcelerační program přizpůsobený pro potřeby každého startupu, ve kterém využijeme naše ověřené zkušenosti a metodologie. Ty jsou výsledkem deseti let práce s early stage startupy,“ pokračuje Maloux.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Za dekádu existence startupy v portfoliu StartupYardu dohromady získaly financování ve výši téměř 900 milionů korun, během loňského, rekordního ročníku šlo o investice za 415 milionů korun. Rok 2019 navíc přinesl i dva úspěšné exity – Brand Embassy, které akcelerátorem prošlo v roce 2011, koupila izraelská společnost NICE, druhým je pak startup Steel Mountain, jehož získal český Avast. Mezi další úspěšné firmy dále patří například Rossum či Neuron Soundware.

Kompletní změna způsobu práce

Remote Lab nemá být standardním programem jednoduše přesunutým online a nejde ani o sérií webinářů, skupinových sezení či online výukových hodin. Pražský akcelerátor všem startupům plánuje nabídnout personalizovanou a individuální pomoc, aktuálně má kapacitu podpořit patnáct startupů a do každého z nich ve formě konvertibilních úvěrů investuje 20 tisíc eur (přes půl milionu korun) s možností částku navýšit.

„Kompletně jsme změnili způsob, jakým pracujeme, a to s ohledem na vzdálenost, remote kanály a naše zkušenosti s prací se začínajícími zakladateli. Myslím si, že je férové říct, že máme hluboké pochopení jejich potřeb,“ říká Maloux. Novinkou je, že místo klasického akceleračního kola, které začíná v daný termín a zahrnuje několik startupů, bude probíhat výběr a mentoring začínajících firem jednotlivě podle toho, jak se budou přihlašovat a procházet přijímacím procesem.

andrej-kiska-min

Přečtěte si takéInvestovat do firem na dálku je jako vybírat si po Zoomu manželku, není to ideální, říká Andrej Kiska z Credo VenturesInvestovat do firem na dálku je jako vybírat si po Zoomu manželku, není to ideální, říká Andrej Kiska z Credo Ventures

StartupYard však nadále plánuje být při výběru startupů striktní. Obecně přijímá přibližně jen tři procenta ze všech přihlášených (v posledním, jedenáctém kole šlo o šest projektů z celkových 280). Akcelerátor se poslední čtyři roky obecně zaměřuje na firmy působící v oblasti deep tech, tedy využívající vědecky založené technologie náročné na replikování v jakémkoliv oboru.

„Tyto projekty většinou využívají prvky umělé inteligence, kryptografie nebo cokoliv vyžadující silnou znalost matematiky. Někdy ale děláme výjimky, a to pokud jsou zakladatelé opravdu působiví a mají unikátní výhodu. V každém případě však startupy musí mít globální ambice,“ přibližuje Maloux.

cedric-maloux-demo-day-startupyard

Foto: StartupYard

Cedric Maloux na letošním Demo Day StartupYardu

Akcelerátor původně plánoval otevřít tentokrát již dvanácté akcelerační kolo v listopadu, jak ostatně dělá posledních devět let. Tříměsíční program vyžadující fyzickou přítomnost startupů v Praze však nemohl organizovat kvůli nejistotě o budoucím vývoji pandemie koronaviru, a to i vzhledem na nedávné opětovné zavření několika čtvrtí v Pekingu.

Předchozí, jedenácté akcelerační kolo se šťastnou náhodou stihlo ukončit v souladu s plánem ve správné době – koncem února, tedy dva týdny před nařízením plošné karantény. Během ní StartupYard nadále startupům ve svém portfoliu poskytoval pomoc, a to na základě jejich konkrétních potřeb s ohledem na různou míru postižení jednotlivých odvětví. Některé z nich během této doby získaly i financování, konkrétní podrobnosti však zatím akcelerátor komentovat nechce.

České hry Kingdom Come: Deliverance se prodaly už 3 miliony kusů. Studio ji na několik dní nabídne zdarma

kingdom

Foto: Warhorse

Kingdom Come: Deliverance

0Zobrazit komentáře

Mezi českou hráčskou komunitou byste jen těžko hledali osobu, která nikdy neslyšela o relativně mladém českém studiu Warhorse a jeho debutu Kingdom Come: Deliverance. Prodeje této hry nyní překonaly hranici tří milionů prodaných kopií, což je velký důvod k oslavám nejen pro tvůrce. Spolu s nimi mohou slavit i hráči, kteří budou moci středověké Čechy příštích několik dní objevovat zcela zdarma.

S tuzemským herním titulem Kingdom Come: Deliverance je spojeno hned několik „nej“. Duchovním otcem projektu je Daniel Vávra, tedy osoba stojící za hrou Mafia, jednou z nejpopulárnějších českých her všech dob, která se nyní po letech dočkala svého moderního remaku.

Mezi další „nej“ patří i úspěch kickstarterové kampaně spuštěné na podporu projektu. V ní se podařilo vybrat více než 36 milionů korun, což dělá z Kingdom Come: Deliverance vůbec nejúspěšnější český projekt, který se na této crowdfunfingové platformě objevil. Další velký úspěch se dostavil krátce po zahájení prodejů v roce 2018.

Již po osmi dnech se na počítadle zobrazujícím počet prodaných kopií rozsvítilo číslo 1 000 000. Přibližně za rok to byly již 2 miliony prodaných kopií hry a Vávrovo studio se chystalo na nového majitele.

kingdom-come-deliverance

Foto: Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance

Tím se stala rakousko-německá firma Koch Media, která spadá pod švédský holding Embracer Group a která Warhorse Studios koupila za více než 1 miliardu korun. Poslední velký milník v podobě 3 milionů prodaných kusů překročil Kingdom Come: Deliverance teď.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

To potvrdil na svém Facebooku i samotný Vávra, který prodeje zmínil v rámci představení nového loga studia. „Kromě toho jsme taky prodali 3 mega. A protože se na to hodně kverulantů ptá, tak ano, PRODALI. Tedy je to číslo bez všech možných víkendů zdarma, game passů a Epic Store free rozdávaček. S těmi je to mnohonásobně víc.“ 

Zmíněný prodej studia ovšem podle marketingového manažera Warhorse Jiřího Rýdla prodeje hry zásadně neovlivnil. „Spolupracovali jsme již předtím, navíc většina reklamních akcí pobíhá rámcově šest až dvanáct měsíců po vydání. Díky akvizici ale máme mnohem jednodušší přístup k firmám jako jsou Sony, Microsoft, Nvidia, Intel nebo Epic Games, takže nám to rozhodně pomohlo,“ říká Rýdl pro CzechCrunch.

danielvavra

Foto: Warhorse

Spoluzakladatel a designér herního studia Warhorse Daniel Vávra

Ve virtuálních krčmách středověkého Posázaví tak bude v příštích několika dnech v rámci oslav pořádně živo. A to i proto, že titul bude od dnešních 19. hodin až do pondělí nabízen na platformě Steam zdarma k vyzkoušení. Hru je možné volně stahovat prostřednictvím Steamu, jediným nárokem je provedení registrace a dostatečně výkonná sestava.

Stahovat však bude možné pouze základní hru. Dalších pět DLC, která byla k základu postupně vydávána, zůstávají za poplatek. I u nich Warhorse Studios zabodovalo, jelikož se počet jejich prodaných kopií dohromady dostal již na číslo 1,5 milionu kusů. Bezplatnou víkendovou distribucí Warhorse hru představí dalším možným hráčům, kteří by si ji mohli koupit, ale zatím neví, jestli je pro ně vhodná.

perspektiv-gopay-min

Přečtěte si takéPlně se opřít do udržitelnosti. Studio Perspektiv postaví pro GoPay jednu z největších dřevostaveb v ČeskuPlně se opřít do udržitelnosti. Studio Perspektiv postaví pro GoPay jednu z největších dřevostaveb v Česku

„Zatímco dříve byly populární tzv. demoverze, dnes je jednodušší nabídnout hru na víkend k vyzkoušení. Odpadají problémy s vývojem samostatného dema i s distribucí, navíc hra obsahuje skutečně všechno. Vzhledem k tomu, že Kingdom Come nabízí řádově stovky hodin zábavy, je určitě dobré mít dost času,“ doplňuje Rýdl.

Zároveň se studio začne představovat pod již zmíněným přepracovaným logem, které zachovává důvěru bílému koni a červenému štítu, ovšem v mnohem jednoduší formě a s jednodušší formou nápisu. „Nápis byl moc dlouhý a složitý a používal font inspirovaný logem jednoho hororu v kombinaci s erbem. To zabíralo strašně velký prostor a vlastně bylo i zvláštní, že jsme měli nápis, kde bylo obsaženou WH, a k tomu ještě logo, kde bylo WH. Takže jsme se to rozhodli změnit,“ objasňuje Vávra proběhlé změny.

warhorse-logo

Foto: Warhorse

Nové logo Warhorse