Prodejce sportovního zboží Hervis v Česku končí. Část prodejen převezme konkurenční Intersport
Češi mají ke sportu blízko, což poodhalila i studie agentury GfK z roku 2019, která ukázala, že když potřebují oblečení, nejvíce peněz utratí právě v obchodech orientovaných na sport. A takových prodejen velkých značek je na tuzemském trhu celá řada – ať už jde o Sportisimo, Intersport, Decathlon nebo třeba Hervis. Poslední zmíněný ovšem neustál vliv pandemie a kvůli špatným výsledkům v Česku končí.
Původem rakouský Hervis prodá polovinu ze svých šestnácti tuzemských prodejen do rukou konkurenční francouzské firmy Intersport. Jak uvádí server Aktuálně.cz s odvoláním na společné prohlášení Intersportu a majitele Hervisu, firmy Spar, není jisté, co se stane se zbylými pobočkami. Hodnotu transakce žádná z firem nezveřejnila.
Převzetí půlky prodejen Hervisu ze strany Intersportu proběhne během letošního roku. Konkrétně půjde o pobočky v Praze, Brně, Zlíně, Českých Budějovicích, Karlových Varech a Trutnově, byť je otázkou, zda jich zmizí osm, nebo rovnou devět – v oficiální zprávě Intersportu a Sparu totiž figurují obě čísla. Firmy se podle svého vyjádření dohodly na převodu prodejen loni začátkem listopadu, dokončen má být v polovině letošního roku.
Za koncem Hervisu v Čechách má stát především koronavirová pandemie, kvůli které utrpěl nejeden podnik. Zatímco v roce 2019 měla firma v Česku tržby ve výši 705 milionů korun a vykázala ztrátu 60 milionů korun, o rok později její tržby klesly na 460 milionů korun a ztráta se prohloubila zhruba na 100 milionů korun. Uvádí to týdeník Hrot, který na odchod Hervisu z tuzemského trhu upozornil jako první.