Konica Minolta pomáhá firmám nasazovat rozšířenou realitu a chytré brýle. V servisu ušetří miliony
Řešení AIRe Link umožňuje technikům okamžitě vidět to, co vidí zákazník. Stačí vzít do ruky telefon nebo si nasadit chytré brýle.
Jak ušetřit čas i peníze a k tomu ještě ulevit životnímu prostředí? Takové otázky si pokládají ve stále více podnicích a výjimkou není ani Konica Minolta. Moderní technologie v čele s rozšířenou realitou a chytrými brýlemi se rozhodla nasadit do svého servisu a tisíce úkonů díky tomu zvládá řešit na dálku. Po celém světě používá Konica Minolta systém, který vyvinul brněnský inovační tým, a zároveň ho nabízí také dalším výrobcům a servisním organizacím.
Konica Minolta je výrobní, obchodní a servisní organizace, která dodává zákazníkům stroje a řešení v oblastech digitální kanceláře, profesionálního tisku, zdravotnictví či průmyslu. Jen po Evropě má rozesetých přes 680 tisíc zařízení a podobně jako další organizace řeší, jak neustále zlepšovat zákaznický servis, snižovat výpadky strojů a zefektivňovat své fungování pomocí moderních technologií.
Stroje, které Konica Minolta dodává, jsou stále komplikovanější a tím pádem náročnější na ovládání i údržbu. Ze strany zákazníků se přitom zvyšují očekávání na jejich rychlejší opravy a rovněž tlak na úspory nákladů. K mnoha strojům v čele s tiskárnami je již možné se připojit přes internet a řadu problémů vyřešit na dálku. To eliminuje řadu výjezdů servisních techniků, ale stále zůstává celá řada situací, pro které je nezbytný zásah na místě.
„Právě v takovém případě mohou pomoci technologie, jako je rozšířená realita nebo chytré brýle,“ popisuje Zdeněk Vrbka z brněnského inovačního centra společnosti Konica Minolta, které stojí za systémem zvaným AIRe Link kombinujícím rozšířenou realitu s dalšími technologiemi. Zkratka AIRe ostatně vychází ze spojení Assisted Industrial Reality. Díky tomu je možné využít pro servisní zásah na místě oči a ruce zákazníka, kterého vizuálně naviguje vzdálený technický odborník.
Velké úspory i šetření planety
Na místě přitom není potřeba žádná speciální technika, využívá se stávající infrastruktura – nejčastěji mobilní telefon nebo tablet zákazníka, připojený k internetu. Ne všechny problémy sice lze vyřešit tímto způsobem, ale dvouleté zkušenosti z používání v Evropě, USA i Asii, které má Konica Minolta za sebou, dokazují, že počty takto vyřešených úkonů mohou být v řádu tisíců za rok a že následné úspory v oblasti servisu dosahují milionů korun ročně.
Jednou ze společností, která řešení AIRe Link úspěšně vyzkoušela mezi prvními, je výrobce vědeckých přístrojů a analyzátorů Burker. Díky vzdálené podpoře využívající rozšířenou realitu se servisnímu týmu podařilo na dálku vyřešit problém s jejich zařízením u zákazníka v Chorvatsku. Výsledkem bylo ušetření servisního výjezdu o délce 1 250 kilometrů.
„AIRe Link nám umožňuje okamžitě vidět to, co vidí zákazník. Můžeme tak identifikovat příčinu problému nebo problém rovnou vyřešit. Zákazník má rychleji dostupný fungující přístroj a my šetříme náklady a emise. Zásadně tak zlepšujeme spokojenost zákazníků i naše pracovní prostředí,“ říká David Burian, šéf servisního týmu českého zastoupení společnosti Burker.
Přelomové na tomto způsobu je podle Vrbky právě aktivní zapojení zákazníků. „Ti byli zvyklí poskytnout výrobci součinnost formou krátkého telefonního hovoru nebo zadáním problému do reportovacího systému a pak čekat na příjezd technika. Příchod covidu před dvěma lety, s tím spojená nemožnost cestovat a riziko nákazy i trendy jako digitalizace či dostupná mobilní data ale zásadně změnily očekávání i postoj zákazníků,“ říká manažer projektu AIRe Link.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.