Košík.cz v aplikaci ukáže, kde se nachází kurýr s nákupem. Čas doručení chce zpřesnit do 20minutového okna
Kurýr měl přijet mezi 16. a 17. hodinou, je čtvrt na pět a vy nevíte, jestli přijede za minutu, nebo třeba až za půl hodiny. Někdy vám to může být jedno, jindy si potřebujete naplánovat další program, a tak by se hodilo znát přesnější čas doručení. Právě na tomto klasickém problému s kurýrem pracují i v Košíku.
V tuzemském online supermarketu ze stáje Mall Group dosud fungovalo doručení tak, že jste si při objednávce vybrali hodinový slot, během kterého kurýr dorazí. A ten, jakmile se blížil k vašemu bydlišti, zaslal zprávu, abyste byli připravení. Mohlo to být klidně pět minut po 16. hodině, klidně za pět minut 17.00, pokud bychom vzali příklad z úvodu.
Košík však nově spouští živé sledování polohy každého kurýra, díky čemuž si může zákazník udělat lepší představu, kdy zhruba s nákupem dorazí. Zároveň chce zpřesnit doručovací okna, což znamená, že jakmile kurýr vyjede, pošle informaci o dvacetiminutovém intervalu v rámci vybrané hodiny, kdy by měl dorazit.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZákazník bude mít v mobilní aplikaci (na webu tato funkce prozatím nebude dostupná) přehled o tom, jestli se jeho objednávka zrovna kompletuje, je připravena na nakládku ve skladu, nebo jestli už je na cestě. Čas doručení pak bude vypočítán na základě predikce a aktuální dopravní situace.
Ve výsledku by tak měl být spokojenější především zákazník, který bude mít přesnější představu o času doručení a zároveň bude mít celý proces zobrazen transparentně v aplikaci. Živé sledování svých kurýrů nabízí v rámci vlastní doručovací služby například Pilulka a také Liftago, které do doručování zásilek také stále více šlape.
Tuzemská jednička na poli online supermarketů, Rohlik.cz, který minulý týden otevřel vlastní nářezové centrum, pro CzechCrunch prozradil, že sledování aktuální polohy svých kurýrů nechystá. „Budeme ale zavádět možnost živého sledování informace o čase příjezdu k zákazníkovi,“ potvrdila mluvčí Rohlíku Zdeňka Svoboda.
Všichni e-commerce hráči, kteří doručují cokoliv, se logicky snaží neustále své služby zlepšovat. Online supermarkety navíc počítají s růstem zájmu o nákup potravin na internetu, jak se v zemi postupně zpřísňují opatření související s šířením koronaviru. Prozatím však nejde o tak velké nárůsty, jakých jsme byli svědky na jaře.
Rohlík i Košík už sice zavedly některá pravidla, jako je omezení počtu produktů v rámci jedné objednávky, ale prozatím mají sloty už na nejbližší hodiny často během dne volné. V největším náporu, který přišel během jarního zastavení života v zemi, přitom bylo možné objednat třeba až za několik dní.
„Poptávka setrvale roste, na druhou stranu očekávané skokové zvýšení zájmu, na které jsme se od konce léta připravovali, zatím nepřichází. Jinými slovy, ta dynamika zákaznického chování je zcela jiná než na jaře,“ potvrzuje pro CzechCrunch Tomáš Jeřábek, šéf Košík.cz. Na případný nápor jsou prý připravení lépe než na jaře.
„Přestože se v počtu rozvezených nákupů začínáme blížit jarnímu maximu, máme kam růst. Díky přijatým opatřením, jako je například váhový limit omezující extrémní nákupy, se zatím nemusíme bát, že bychom situaci nezvládli,“ ubezpečuje Jeřábek a míní, že o násobný růst poptávky v krátkém čase tentokrát spíše nepůjde, očekává postupné pokračování současného růstu.