Kouč v mobilu s umělou inteligencí z Německa dostal 55 milionů. Část peněz putuje i z českého fondu

Aplikace Bunch lidi každý den koučuje, aby si zlepšili pracovní morálku a stali se lepšími lídry. Zaujala i české Depo Ventures.

Iva BrejlováIva Brejlová

bunch

Foto: Bunch

Tým startupu Bunch

0Zobrazit komentáře

Říkají mu profesionální kapesní kouč. Menší ostatně žádný trenér být nemůže. Každý den posílá upozornění a pak několik tipů na to, jak máte sami sebe vylepšit. Využívá umělou inteligenci, která každému uživateli na míru připraví program a pak mu ho neúprosně předhazuje. Aplikaci Bunch vymysleli Němci, stáhlo si ji 80 tisíc lidí po světě a investoři už jí dřív poslali přes sedm milionů eur (zhruba 168 milionů korun). Teď přihodili dalších v přepočtu zhruba 55 milionů korun. Část peněz putuje od andělských investorů, kteří mají za sebou investice do firem Netflix, Oura, Google, Airbnb nebo Wise. Část prostředků putuje i z Česka.

Celkem 100 tisíc eur posílá andělský fond Depo Ventures ve formě konvertibilní půjčky. „Trh se sebevzděláváním vykazuje delší dobu rychle rostoucí trend. Firmy navíc začaly investovat mnohem větší prostředky do tréninku vlastních zaměstnanců, aby je dobře připravily na vedení. To vytváří potenciál pro společnosti, které se vzděláváním lídrů v korporacích zabývají,“ myslí si Jan Krahulík, partner andělských fondů Depo Ventures. Podle fondu za různá školení utrácejí firmy miliardy korun ročně.

Bunch je vytvořený hlavně pro manažery a začínající lídry z generace mileniálů. Kombinuje učení v pravidelných dvouminutových dávkách s personalizací založenou na datech a vlastním stylu vedení. Slibuje budovat každodenní návyky pro vedení týmů, opírá se o psychologické výzkumy i řadu rozhovorů.

„Každý den posílá upozornění ve stejný čas s novým obsahem. Celkem 37 procent uživatelů je aktivní na týdenní bázi a otevřou Bunch dříve než Slack nebo e-mail,“ vysvětluje Krahulík.

krahulik-depo

Foto: Depo Ventures

Jan Krahulík, partner andělského fondu Depo Ventures

„Známe limity osobního koučování. Pokud chceme oslovit každého manažera po celém světě, je mnohem lepší vytvořit technologii, která se může dostat do rukou jakéhokoli člověka. Ten tak získá přístup ke kvalitním nástrojům osobního rozvoje,“ představuje si Darja Gutnicková, CEO a spoluzakladatelka projektu.

Bunch založila ona a Anthony Reo, oba Němci, a postupně vytvořili mezinárodní tým. Oficiálně má firma sídlo v New Yorku. Původně se zakladatelé zaměřili pouze na firmy, ale později viděli globální potenciál v zacílení přímo na jednotlivé lidi.

Teď má projekt 80 tisíc stažení a asi 12 tisíc aktivních uživatelů. Chlubí se, že jej používají pracovníci ze společností CocaCola, PayPal, HP, Meta. Do konce roku firma očekává, že bude mít 100 tisíc stažení. „Nicméně jejich dlouhodobé cíle jsou mnohem vyšší. Aby byli světovou jedničkou,“ dodává Krahulík.

„Depo Ventures sdružuje řadu andělských investorů, kteří mají zkušenosti s korporátním světem a rozumějí problému, který řešíme, na osobní úrovni. Mohou pomoci Bunch provést transformaci obchodního modelu z B2C na B2B,“ doplňuje Reo, provozní ředitel Bunch.

Nynějšího investičního kola se zúčastnili také současní akcionáři M13, Atlantic Labs či MHV. Zapojily se i další venture kapitálové fondy, britští 7percent Ventures nebo skandinávští Inventure, a řada andělských investorů.

Každé dva týdny ukazujeme, co zajímavého se děje nejen v českých startupech.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina