Křečci dozpívali. Slovenský e-shop Dedoles s veselou módou je v problémech, propustil 200 lidí
V Česku e-shop zaměstnává 121 lidí, těch se propouštění netýká. Z hlediska tržeb je tuzemsko pro Dedoles největší trh.
Veselí tancující křečci ovládli i český reklamní prostor a pro slovenský módní e-shop Dedoles, který je známý nejen díky nim, ale především díky barevným ponožkám, je tuzemsko dokonce největším trhem vůbec. Desetiletá firma rostla rychle hlavně v posledních čtyřech letech, kdy své tržby z úrovně 140 milionů korun v roce 2018 navýšila na loňských 2,2 miliardy. Velké plány měla i pro letošek, ty ale kvůli problémům nakonec nenaplní.
Na potíže v Dedolesu jako první upozornil slovenský deník SME, podle kterého firma musela propustit 200 zaměstnanců a má problémy se splácením faktur. „Prudký růst způsobil nevyhnutelné investice do infrastruktury, skladového vybavení a technologií, IT systémů či budování značky. Přidávali jsme do portfolia nové produktové řady a postupně i nové trhy, dnes působíme v 21 zemích,“ potvrdila společnost ve vyjádření pro SME.
I když byl Dedoles se svými loňskými tržbami loni v zisku, letošní nové investice a nákupy zboží byly dimenzované na vyšší růst a poptávku. Ty ale vzhledem k pandemii a začátku válečného konfliktu na Ukrajině, jež negativně ovlivňuje nákupní chování lidí, nedokáže naplnit. Nižší prodeje tak způsobily zmíněné problémy se splácením.
„Se všemi dotčenými stranami však intenzivně komunikujeme a navrhujeme řešení, protože jsme čestná firma, která usiluje o korektní vztahy,“ dodala společnost s tím, že údajně jde jen o dočasný stav a pomoci jej vyřešit by měl také nový investor. Jednání s partnery by už měla probíhat od začátku roku.
Dedoles má výraznou stopu také v Česku, kde do fyzického světa začal expandovat v loňském roce. Nyní zde provozuje šest prodejen a devět kiosků v obchodních centrech, celkem v Česku zaměstnává 121 lidí. Těch se ale propouštění nedotklo. „Ozdravná opatření se dotkla slovenské centrály, v rámci níž jsme měli tři kolegy, kteří pracovali i pro českou centrálu,“ říká pro CzechCrunch Pavla Halašová, country manažerka Dedolesu pro Česko.