Kultovní horor dostane celou trilogii pokračování. Novinka 28 let poté se točila iPhonem
Horor 28 dnů poté ukázal chování lidí po zombie apokalypse, kdy padla morálka, a oživil žánr. Novinka v traileru slibuje další děsivý vývoj.
V roce 2002 přišli Danny Boyle, režisér Trainspottingu a Milionáře z chatrče, a scenárista Ex Machina nebo Občanské války Alex Garland, s postapokalyptickým zombie hororem 28 dnů poté. A změnili žánr. Teď se k jednomu ze svých největších společných úspěchů vracejí a chtějí ukázat, jak se jejich fiktivní svět změnil o pár dekád později. První trailer na novinku 28 let poté slibuje nejen děsivé, ale také myšlenkově zajímavé pokračování.
Oficiální synopse snímku říká: „Od doby, kdy z laboratoří na biologické zbraně unikl nebezpečný virus, uběhly téměř tři dekády, a ve stále brutálně vymáhané karenténě se někteří naučili mezi infikovanými žít. Jedna taková skupina pozůstalých žije na malém ostrově, který je s pevninou spojený jedinou, přísně střeženou hrází. Když jeden z členů skupiny opustí ostrov a vydá se na misi do temného srdce pevniny, objeví tajemství, zázračné i hrůzné věci, které proměnily nejen ty infikované, ale i ostatní přeživší.“
Původní film sledoval osudy kurýra Jima, který se po měsíci probudí v nemocnici v kómatu a zjistí, že svět se radikálně změnil. Prochází prázdnými ulicemi Londýna, ve stínech naráží na lidi proměněné na krvelačné bestie, jinde se v koutech choulí přeživší, k nimž se Jim připojí. Nezbývá jim, než hledat naději ve zdánlivě beznadějné situaci.
28 dnů poté bylo novátorské ve více ohledech. Jelikož filmaři museli pracovat s velmi omezeným rozpočtem a zároveň natočit řadu scén v prostředí známých a vysoce frekventovaných částí britského velkoměsta, točilo se po malých částech vždy jen několik desítek minut o víkendu brzy ráno. Jedině tehdy bylo únosné zablokovat část ulice nebo zajistit, že na záběrech nebudou lidé a doprava. Vzhledem k omezenému času se rozhodli použít digitální kamery, které byly mnohem menší a lehčí, než ty tradiční filmové.
28 dnů poté se tak stalo jedním z prvních výraznějších snímků natočených téměř kompletně digitálně, což definovalo i jeho specifickou, dnes zastarale a nedokonale působící, vizuální stránku. Mnohem více než technickou stránkou ale snímek zaujal scénářem. Ten jednak přišel s rychle se pohybujícími zombie, což bylo tehdy stále ojedinělé, jednak se zaměřil na osobní osudy postav spíše než krvavou akci a boj o holé přežití.