Kus zapomenuté jablečné módy. Raritní tenisky od Applu se vydražily za téměř 240 tisíc korun
Jakmile do aukce vstoupí historický produkt od Applu, zpravidla jde o rychlou akci. Skalní fanoušci neváhají za raritní kousky s nakousnutým jablkem v logu utrácet tisíce, či dokonce desítky tisíc dolarů, přičemž ani nemusí jít o první počítače nebo jakýkoliv jiný hardware. Důkazem toho je i nedávná dražba téměř zapomenutých tenisek z devadesátých let, za které nechal neznámý kupec téměř deset tisíc dolarů.
Steve Jobs odjakživa po své firmě chtěl, aby vyráběla produkty s precizním designem a osobitým stylem. Takovým, který by je odlišoval od konkurenčních výrobců a současně v zákaznících vyvolával dojem, že i elektronika může být vzhledná (což před třiceti lety nebylo zvykem). O něco podobného se ostatně snažil také u svých zaměstnanců.
Pochopitelně si nevybíral ty nejlepší inženýry, designéry, marketingové experty a další pracovníky podle vzhledu. V rámci Applu se nicméně snažil o to, aby vypadali dobře po stránce pracovních oděvů. To byl jeden z důvodů, proč na přelomu osmdesátých a devadesátých let společnost rozjela vlastní zaměstnanecký merchandising.
Ten se skládal především z tematických triček, které na sobě nesly grafiku Applu. Součástí však byly i mikiny, zejména pak šedý model s nápisem Macintosh pro inženýry pracující na Macu, a také tenisky. Jednoduché bílé siluety s duhovým logem Applu na jazyku a boční straně včetně vzduchového polštářku inspirovaného modelem Air Max od Nike.
Definice vzácnosti
Vědělo se, že takové boty zaměstnanci Applu skutečně nosili, ale vzhledem k tomu, že se o nich příliš nemluvilo (a to ani v polovině devadesátých letech, kdy vznikly první prototypy), upadaly v zapomnění. Vzpomínku na ně oživila aukce před třemi lety, kdy se ikonický model dražil za vyvolávací cenu 30 tisíc dolarů. Tehdy je však nikdo nevydražil.