Legendy, ve kterých nezebou nohy. České prestižky se vrací v novém provedení s ovčí vlnou
Zatímco dnes Češi řeší, zda obouvat Nike, Adidas nebo rovnou pohodlné kecky od kalifornských Allbirds, v 80. letech bylo rozhodování Čechoslováků jiné – jsou lepší botasky, nebo tenisky značky Prestige? Z poslední jmenované se stala ikona českého obuvnického průmyslu, která se v posledních letech vrací zpět na scénu. A novou „prestiž“ jí může pomoci budovat i model do chladnějšího počasí.
Legendární značka Prestige, jež se před více než třiceti lety proslavila pro své modro-bílé kožené tenisky s pevnou podrážkou, se nyní spojila s českým e-shopem Ovečkárna, aby společně představily slavné „prestižky“ v poněkud huňatějším provedení. A byť na první pohled mnoho podobností s původním modelem nemají, při bližším prozkoumání na společné linky lze narazit.
Propojení Prestige a Ovečkárny evokuje, že výsledkem jejich snažení bude dílo, které kombinuje kvalitní kůži a ovčí vlnu, z níž Ovečkárna vyrábí nejrůznější oblečení a doplňky. Nové prestižky jsou proto z vnější strany vyrobeny z pravé hovězí kůže, přičemž vnitřek zajišťuje zmíněná ovčí vlna. To proto, aby se v nich lidé cítili komfortně a nebyla jim od nohou zima.
Zimní inovace nezapomenutelné tenisky
„Velkou výzvou bylo, aby na tuto spolupráci kývl Jaroslav Navrátil, ředitel zlínské firmy Moleda, která boty značky Prestige vyrábí. Věděli jsme, že Prestige jen tak s někým nespolupracují – hodně si vybírají. Ovečkárně ale věřili a vybrali si nás jako stabilního partnera,“ říká k novému teniskovému partnerství Martin Bernátek, zakladatel Ovečkárny.
Byla to totiž právě Ovečkárna, která s tímto nápadem přišla. Martin Bernátek nad výrobou upravených prestižek s ovčí vlnou přemýšlel déle. Zlom nastal během loňských Vánoc, kdy vznikl první design. Pak už to odsýpalo. „V lednu už jsme byli v Moledě a první návrhy byly hotové někdy v dubnu,“ říká Bernátek, jehož Ovečkárna je – stejně jako Prestige – také ze Zlína.
Produkci huňatých prestižek, které jsou už ve své světle hnědé variantě v prodeji a profilují se jako zimní obuv, ale doprovázelo pár pochybností. Řešilo se, jak technologicky dostat vlnu do výroby, jež s ní běžně nepracuje. Problém se pak mohl projevit především při vstřikování podrážky, nicméně jak Bernátek dodává, vše se úspěšně vyřešilo.