Lékárny Benu utržily 7,6 miliardy korun. Rekordní výsledky podpořil miliardový e-shop i spolupráce s Rohlíkem
Lékárny Benu úspěšně rozvíjí spolupráci s online supermarketem Rohlik.cz
Na internet se za nákupem zboží všeho druhu loni přesunula prakticky celá země a výjimkou nebyly ani lékárny. Kamenné prodejny sice s ohledem na jejich důležitost zůstávaly otevřené i v době nejtvrdších vládních opatření, ale také pro léky a další zdravotnické pomůcky se zákazníci vydali na internet ve větším počtu než dříve. Potvrzují to i rekordní výsledky lékáren Benu, kterých je v České republice přes 270.
Obrat lékáren Benu vyrostl meziročně o 22 procent, a to za období od 1. února 2020 do 31. ledna 2021, kdy běží jejich mateřskému lékárenskému velkoobchodu Phoenix fiskální rok. Obrat Benu se zvýšil z 6,2 na 7,6 miliardy korun, což představuje nejlepší výsledek v historii. Tržby samotného Phoenixu přesáhly 26 miliard korun.
V loňském roce se Benu podařilo otevřít 20 nových lékáren, a tak jich aktuálně provozuje 200 ve vlastní režii a dalších 70 je franšízových. K rekordním výsledkům přispěly také online prodeje, které vlivem pandemie zaznamenaly nárůst o 93 % a dosáhly jedné miliardy korun. Jedná se totiž o spojené nádoby, protože většina zákazníků dle vyjádření Benu pro CzechCrunch volí po nákupu v e-shopu osobní odběr v lékárně.
Čtvrtina z internetu
„I když více zákazníků nakupovalo online, své objednávky si ve většině případů vyzvedávali v kamenných lékárnách, kde se mohou osobně poradit s lékárníky a konzultovat vše, co potřebují. V souvislosti s koronavirovou krizí se chování zákazníků změnilo. Lidé se naučili na internetu nakupovat kromě dosud převažující dermokosmetiky, dětského sortimentu a doplňků stravy i volně prodejné léky,“ popisuje Michal Macourek, ředitel e-commerce v Benu.
Důležitost online prodejního kanálu bude sílit i letos, a tak se bude Benu věnovat vylepšování logistiky. V květnu plánuje spustit novou lékárnu navázanou na distribuční sklad v pražské Hostivaři, což umožní rychlejší zpracování objednávek, rozšíření sortimentu a také možnost dodání v den objednávky. „Do budoucna očekáváme podíl na úrovni zhruba 25 procent,“ odpovídá Macourek na dotaz, jak velkou část byznysu by měly v budoucnu představovat online tržby Benu.