Leo Express letos přepravil už 1,2 milionu cestujících. Obratem se blíží 500 milionům korun a cílí na miliardu

leos-novotny-leo-express

Foto: Leo Express

Leoš Novotný mladší, zakladatel Leo Expressu

0Zobrazit komentáře

Nejen na tuzemských železničních a autobusových trasách se i přes poměrně značné konkurenční prostředí daří všem zavedeným hráčům. Zatímco RegioJet nedávno hlásil 3,1 milionu přepravených cestujících za prvních 6 měsíců letošního roku a nárůst zisků, Leo Express naskočil na podobný trend a oproti loňskému roku navýšil v prvním pololetí počet cestujících o půl milionu na 1,25 milionu.

Do konce rok by chtěl Leo Express přepravit na 2 miliony cestujících. To se samozřejmě promítlo také na obratu celé skupiny, která působí nejen v Česku, ale také například v Německu nebo v Polsku. Za první pololetí činil obrat Leo Expressu půl miliardy korun a koncem roku by měl atakovat hranici jedné miliardy.

Loni celý český byznys i se zahraniční divizí v obratu dosáhl na 800 milionů korun s tím, že zisk před zdaněním, úrokovými náklady a odpisy (EBITDAR) činil 90 milionů korun a čistý zisk 2,5 milionu. Podobný trend by se měl promítnout i do roku 2019, kde se EBITDAR prozatím přehoupl přes 68 milionů korun. Meziročně tak vyrostl o celých 58 procent.

vlak-leo-express2

Foto: Leo Express

Vlak Leo Express

K růstu by mělo pomoci i rozšiřování vlakových spojů, které nedávno vyjely také do polského Krakova. „Od prosince 2019 vyjedeme v závazku veřejné služby na Pardubicku a s partnerem také ve Zlínském kraji. Pro tyto tratě připravujeme moderní dieselové jednotky Leo Express LINT, u kterých probíhají dokončovací práce. Přineseme tak kvalitu služeb Leo Express i na regionální tratě,“ doplňuje ředitel Leo Expressu pro Českou republiku a Slovensko Jakub Svoboda.

Samotný obrat roste především díky posilování spojů v Německu, ale významný podíl má mít na příjmech také Česko. Zde chce Leo Express koncem letošního roku zapojit regionální linky na Pardubicku a ve Zlínském kraji. Další posilování na tuzemském trhu by mělo přijít na regionálních spojích kolem Olomouce a v Praze.

pavolkrupa

Přečtěte si takéSlovenský podnikatel Pavol Krúpa investoval přes 150 milionů korun do americké miliardové firmy ClouderaSlovenský podnikatel Pavol Krúpa investoval přes 150 milionů korun do americké miliardové firmy Cloudera

Pořád se nicméně nemůže žádný z alternativních přepravců ani trochu měřit se státním podnikem. České dráhy za první půlrok přepravily více než 91 milionů pasažérů, což znamenalo další nárůst oproti minulému roku, a díky nárůstu tržeb z prodeje jízdenek měla společnost skončit se ziskem přesahujícím 300 milionů korun.

Na boj s Českými drahami chce vyrazit především RegioJet, který získal nedávno díky emisi dluhopisů celkem 921 milionů korun a chce masivně rozšiřovat svůj vozový park. Největším problémem jsou ovšem pro menší společnosti právě regionální spoje, které mnohdy nejdou provozovat s rozumným ziskem, proto se do nich dopravci nehrnou.

FlixBus_bus_4

Foto: FlixBus

Autobus společnosti FlixBus u pražského hlavního nádraží

Na druhou stranu mezi autobusy trápí RegioJet a také samotný Leo Express rychle rostoucí konkurent FlixBus, který právě s Leo Expressem začal spolupracovat na autobusových trasách a nedávno koupil jednoho z dalších konkurentů, autobusového přepravce Eurolines.