Leo Express letos přepravil už 1,2 milionu cestujících. Obratem se blíží 500 milionům korun a cílí na miliardu
Nejen na tuzemských železničních a autobusových trasách se i přes poměrně značné konkurenční prostředí daří všem zavedeným hráčům. Zatímco RegioJet nedávno hlásil 3,1 milionu přepravených cestujících za prvních 6 měsíců letošního roku a nárůst zisků, Leo Express naskočil na podobný trend a oproti loňskému roku navýšil v prvním pololetí počet cestujících o půl milionu na 1,25 milionu.
Do konce rok by chtěl Leo Express přepravit na 2 miliony cestujících. To se samozřejmě promítlo také na obratu celé skupiny, která působí nejen v Česku, ale také například v Německu nebo v Polsku. Za první pololetí činil obrat Leo Expressu půl miliardy korun a koncem roku by měl atakovat hranici jedné miliardy.
Loni celý český byznys i se zahraniční divizí v obratu dosáhl na 800 milionů korun s tím, že zisk před zdaněním, úrokovými náklady a odpisy (EBITDAR) činil 90 milionů korun a čistý zisk 2,5 milionu. Podobný trend by se měl promítnout i do roku 2019, kde se EBITDAR prozatím přehoupl přes 68 milionů korun. Meziročně tak vyrostl o celých 58 procent.
K růstu by mělo pomoci i rozšiřování vlakových spojů, které nedávno vyjely také do polského Krakova. „Od prosince 2019 vyjedeme v závazku veřejné služby na Pardubicku a s partnerem také ve Zlínském kraji. Pro tyto tratě připravujeme moderní dieselové jednotky Leo Express LINT, u kterých probíhají dokončovací práce. Přineseme tak kvalitu služeb Leo Express i na regionální tratě,“ doplňuje ředitel Leo Expressu pro Českou republiku a Slovensko Jakub Svoboda.
Samotný obrat roste především díky posilování spojů v Německu, ale významný podíl má mít na příjmech také Česko. Zde chce Leo Express koncem letošního roku zapojit regionální linky na Pardubicku a ve Zlínském kraji. Další posilování na tuzemském trhu by mělo přijít na regionálních spojích kolem Olomouce a v Praze.
Pořád se nicméně nemůže žádný z alternativních přepravců ani trochu měřit se státním podnikem. České dráhy za první půlrok přepravily více než 91 milionů pasažérů, což znamenalo další nárůst oproti minulému roku, a díky nárůstu tržeb z prodeje jízdenek měla společnost skončit se ziskem přesahujícím 300 milionů korun.
Na boj s Českými drahami chce vyrazit především RegioJet, který získal nedávno díky emisi dluhopisů celkem 921 milionů korun a chce masivně rozšiřovat svůj vozový park. Největším problémem jsou ovšem pro menší společnosti právě regionální spoje, které mnohdy nejdou provozovat s rozumným ziskem, proto se do nich dopravci nehrnou.
Na druhou stranu mezi autobusy trápí RegioJet a také samotný Leo Express rychle rostoucí konkurent FlixBus, který právě s Leo Expressem začal spolupracovat na autobusových trasách a nedávno koupil jednoho z dalších konkurentů, autobusového přepravce Eurolines.