Letecká společnost Air France zakládá novou aerolinku speciálně pro millennials

Filip HouskaFilip Houska

4752539977_23904986b4_b
0Zobrazit komentáře

Pro mladé dospělé je dnes letecká doprava běžnou záležitostí a záliba v tomto způsobu cestování je rok od roku vyšší. Patrně největším problémem pro takzvané millennials (generace 18–35letých se „závislostí“ na digitálních technologiích) není doba cesty nebo nutnost první třídy, ale peníze. Nelze se tedy divit, že vyhledávají především nízkonákladové lety s minimálními nároky. To ví i letecké společnosti, které se pro tuto sortu cestujících snaží vymýšlet řešení.

Jedna z nich, konkrétně letecká společnost Air France tak představuje zcela nový brand Joon, respektive flotilu letadel, která cílí výhradně na millennials. Hlavním sdělením nemá být pouze „další nízkonákladovka“, ale kombinace zážitků, porozumění a nabídky všeho potřebného v moderním pojetí, čemuž také odpovídá celá marketingová kampaň.

Reebok-Space-Boot

Přečtěte si takéPodívejte se na revoluční, extrémně lehké boty, které Reebok vyvinul pro astronautyPodívejte se na revoluční, extrémně lehké boty, které Reebok vyvinul pro astronauty

Oficiální tisková zpráva společnosti Air France, která se týká této novinky, nenabízí příliš mnoho relevantních informací a spíše se zaměřuje na co nejpoutavější představení, nicméně pár konkrétních údajů přeci jen zmiňuje.

Joon má začít fungovat letos v září a nabídne 3 typy letadel, konkrétně Airbusy A320, A340 a A350, vyladěné do modro-bílé kombinace, které budou odlétat z domovského letiště Charles de Gaulle Airport v Paříži. Létat mají zatím jen medium-haul trasy, tedy do destinací na Blízkém východě, v severní Africe a samozřejmě po Evropě, přičemž příští rok budou dostupné i delší lety.

Bez internetu by to nešlo

Očekávají se nižší ceny oproti klasickým letům (alespoň v rámci Air France), dostupnost internetového připojení na palubě, což je pro millennials zásadní, a obecně odlišný servis od palubního personálu (těžko říct, co to může znamenat). Patrně je nutné počkat právě do zářijového spuštění – až poté by měly být zveřejněny bližší informace.

Foto: Air France – Corporate, Flickr / JBS

Ministerstvo dopravy ČR odhaluje plán pro testování samořiditelných aut v běžném provozu

Filip HouskaFilip Houska

Ford_Fusion_AV_01_HR
0Zobrazit komentáře

Trend samořídících vozidel se zdá již pár let nevyhnutelným a reagovat na něj začíná i Česká republika. Vedle výstavby testovacího okruhu, o kterém se před časem mluvilo, přichází další iniciativa. Ministerstvo dopravy zveřejnilo materiál, který pojednává o testování autonomních vozů v normálním provozu, a to pomocí speciální datové infrastruktury na dálnicích.

Testy by měly probíhat zejména na dálnici D2 mezi Brnem a slovenskou Bratislavou, nicméně materiál, o kterém informuje server iDNES.cz s odkazem na Ministerstvo dopravy ČR, pojednává i o zájmu měst jako Ústí nad Labem nebo Mladá Boleslav. Do konce roku 2018 by měla fungovat spolupráce i s Německem na úseku dálnice D8 mezi hranicemi a zmíněným Ústím nad Labem.

Přečtěte si takéTaxify se odvolalo proti rozhodnutí pražského městského soudu a tvrdí, že není taxislužbaTaxify se odvolalo proti rozhodnutí pražského městského soudu a tvrdí, že není taxislužba

Hlavní roli v celém plánu, který je nazýván jako Vize rozvoje autonomní mobility, hraje evropský projekt C-Roads. Ten má za cíl kumulovat veškerá data, jež vozidla a zařízení na dopravních síti generují, a následně zasílat konkrétní informace týkající se provozu přímo k řidiči. Česká republika si zatím nejvíce pohrává s kooperativními systémy C-ITS, jež se instalují na 360 kilometrů dálnic (D1, D5, D11 nebo D52).

Ještě tomu předchází spousta práce

Informací o této vizi není zdaleka tolik, kolik je doopravdy potřeba. Materiál uvádí, že v průběhu druhé poloviny letošního roku budou teprve známy legislativní a technické podmínky, na základě kterých by šel tento plán realizovat. Nutné bude upravit zákony, především ukotvit možnost testování autonomních úrovní 4 a 5, respektive plné automatizace. Aktuálně je totiž možné testovat pouze autopilota.

uberself

Autonomní systémy testuje i alternativní přepravní služba Uber. A není jediná.

Další věcí je finanční náročnost celé akce. Stát zatím netuší, kolik taková příprava bude stát, nicméně přiznává, že celkovou podporu tohoto trendu bude zpočátku dotovat.

Foto: Ford Media Center, Uber