Levnější rohlíky nebo sýr? Jedině s Netflixem. Streamovací služba se ve Francii spojila s Carrefourem

Už žádné kompromisy mezi zábavou a jídlem, říká Carrefour. Projekt spolupráce s Netflixem by se měl do konce roku rozšířit do celé Francie.

Eliška NováEliška Nová

obchodak-s-netflixem

Foto: CzechCrunch / DALL-E

Netflix bude ve Francii ve svých supermarketech nabízet Carrefour

0Zobrazit komentáře

Od dob, co se popcorn stal jedním ze symbolů návštěvy kina, patří tak nějak jídlo a sledování filmů či seriálů k sobě. Ve Francii si to uvědomili i dvě společnosti, které se rozhodly trend ještě víc rozšířit. A tak lze v supermarketu Carrefour pořídit také Netflix a s ním dostat i slevu na všechny nabízené produkty.

Pilotní program speciálního předplatného budou prodejny Carrefouru nabízet v Rouenu a Bordeaux, tedy ve městech, která jsou od sebe vzdálená sedm hodin jízdy autem. Lidé si budou moci předplatné Netflixu zaplatit buď na webových stránkách supermarketu nebo přímo v prodejně. V prvním sledu bude streamovací služba v nabídce 108 prodejen, společnosti ale věří, že do konce roku se projekt rozšíří do celé Francie.

Předplatné Netflixu, konkrétně verzi Standard s reklamou, pořídí lidé v Carrefouru za 5,99 eur, tedy za bezmála 150 korun, navíc bez nutnosti se společnosti upsat. K tomu zákazník dostane desetiprocentní slevu na celý sortiment obchodu – od rohlíků po kartáčky na zuby. Dohromady jde o šest tisíc potravin a kosmetických výrobků. Nákup pak předplatitelům doručí supermarket zdarma domů, pokud bude alespoň v hodnotě šedesáti eur, tedy necelých patnácti set korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Doufáme, že díky tomuto partnerství zpřístupníme naše seriály, filmy a hry ještě více novým divákům,“ říká Laurent Uguen z Netflixu. Nepůjde ale jen o audiovizuální tvorbu. V deseti vybraných prodejnách budou totiž prodávat také reklamní předměty. Jedná se o různé figurky, trička, hrnky, tašky či plakáty filmů či seriálů z dílny americké streamovací služby. Může jít o Stranger Things nebo Bridgertonovi.

„Programem Carrefour Plus ve spolupráci se společností Netflix chceme našim zákazníkům pomoci, aby nedělali kompromis mezi zábavou a jídlem,“ uvedla výkonná ředitelka Carrefouru Caroline Dassié.

Carrefour přitom zdaleka nepůsobí jen ve Francii. Společnost má přes čtrnáct tisíc prodejen ve více než čtyřiceti zemích a je předním světovým maloobchodním prodejcem potravin. V Česku francouzský supermarket působil v letech 1998 až 2006, byl ale ztrátový, a tak svoje prodejny prodal Tesku. Teď se do Česka částečně vrací. Jeho zboží bude nabízet síť JIP Východočeská, která má čtrnáct velkokapacitních prodejen mimo jiné v Praze, Českých Budějovicích, Olomouci, Ostravě nebo Zlíně.

Nokia, pak třináct let Samsung a teď iPhone. Apple se stal poprvé největším prodejcem mobilů na světě

Na trhu chytrých telefonů došlo loni k zásadní změně. Po více než dekádě, kdy byla na vrcholu společnost Samsung, ji sesadil americký Apple.

iphone-14-plus-2

Foto: Apple

iPhone 14 a 14 Plus

0Zobrazit komentáře

Americká společnost Apple loni poprvé v historii předstihla Samsung a prodala nejvíce chytrých telefonů za rok. Jihokorejský technologický gigant se přitom na pozici jedničky držel od roku 2011, kdy na první příčce vystřídal finskou Nokii. V předběžné analýze o tom informovala společnost IDC. Další místa obsadily čínské společnosti Xiaomi, Oppo a Transsion. Celkový odbyt chytrých telefonů ale loni klesl o 3,2 procenta na 1,17 miliardy kusů, což je nejnižší celoroční údaj za poslední dekádu.

Apple loni podle průzkumu zvýšil dodávky svých iPhonů o 3,7 procenta na 234,6 milionu kusů. Jeho podíl na globálním trhu tak stoupl o 1,3 procentního bodu na 20,1 procenta. Dodávky Samsungu naopak klesly o 13,6 procenta na 226,6 milionu zařízení a jeho podíl na trhu se snížil na 19,4 procenta z předloňských 21,7 procenta.

IDC uvedla, že naposledy nebyl Samsung na vrcholu výroční tabulky před 13 lety v roce 2010. Tehdy se společnost Apple neumístila ani v první pětce. Místo toho byla na prvním místě Nokia, následovaná Samsungem, LG Electronics, ZTE a Research in Motion (výrobce zařízení BlackBerry).

Loni další tři příčky patřily čínským společnostem. Na třetí pozici skončila Xiaomi a na čtvrté Oppo, oběma však prodej klesl. Firmě Transsion, která je aktivní zejména v Africe a skončila pátá, naopak prodej stoupl o téměř 31 procent a podíl na trhu o 2,1 procentního bodu na 8,1 procenta.

IDC dále uvedla, že Applu rostl prodej hlavně v předvánočním čtvrtém čtvrtletí, které je tradičně nejdůležitějším obdobím pro obchod s novými modely, a to o 11,6 procenta. Prodej Samsungu v této době naopak o zhruba 11 procent klesl. Jihokorejskou společnost ovšem neohrožuje jen Apple, ale také konkurence ze strany dalších výrobců mobilů se systémem Android, jako jsou Huawei, OnePlus, Honor a Google. Právě fakt, že Huawei roste především na čínském trhu, může být navíc důvodem pro to, že se na něm tolik nedaří Applu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Co do počtu všech prodaných chytrých telefonů byl ale loňský rok v rámci celé dekády slabý. Prodalo se totiž „jen“ 1,17 miliardy kusů, tedy nejméně za posledních deset let. Způsobil to loňský slabý výkon celého trhu, který byl do značné míry způsoben makroekonomickými problémy a zvýšenými zásobami na začátku roku. Ve druhé polovině roku se ale situace začala zlepšovat a prodej rostl. Ve čtvrtém čtvrtletí pak dodávky stouply meziročně o 8,5 procenta, více, než se čekalo.

S přispěním ČTK.