Lidé se po pandemii vrátili k nošení čoček. Díky tomu loni rostl také e-shop Lentiamo
E-shop v 17 zemích Evropy doručil přes půl milionu objednávek. Letos se nechystá na nové trhy ani otevírat optiky, chce zvýšit výkon stávajících.
Pandemie koronaviru odezněla a lidé se již do velké míry vrátili zpátky do režimu, kdy chodí mezi další lidi. A tím pádem se také vrátili k nošení kontaktních čoček, hlásí české Lentiamo, jež je prodejcem v oblasti péče o oči. Právě útlum protikoronavirových opatření je jedním z faktorů, proč e-shop loni navzdory obecnému propadu trhu meziročně vyrostl o devět procent a podle předběžných výsledků prodal zboží za celkem 796 milionů korun.
Česká e-commerce se loni vůbec poprvé ve své historii propadla o dvanáct procent, Lentiamu ale podle jeho šéfa Jiřího Urbana výrazně pomohla diverzifikace trhů mimo domovinu. „Největší růst jsme měli v Itálii a ve Švýcarsku a pak samozřejmě v nově otevřených zemích. V Česku jsme se drželi zhruba na předloňských hodnotách,“ vysvětluje. V původním plánu přitom e-shop chtěl růst o více než deset procent.
Lentiamo začínalo jako e-shop s kontaktními čočkami v roce 2006, původně na trhu působilo pod názvem VašeČočky.cz, s postupným rozšiřováním portfolia produktů o další příslušenství, sluneční či dioptrické brýle změnilo i svůj název. Celkem firma prodává v sedmnácti evropských zemích, zákazníci loni udělali 586 tisíc objednávek online a jednotky tisíc v optikách.