Lidé sedí doma a čočky nekupují. České Lentiamo ale i díky brýlím vyrostlo a utržilo 690 milionů korun
Když lidé sedí doma, mnohem častěji si na nos nasadí brýle místo toho, aby si kupovali kontaktní čočky. To je jedno z hlavních poučení loňského roku v podání tuzemského e-shopu Lentiamo, který prodává právě čočky, brýle a další související doplňky do sedmnácti zemí v Evropě. I tak ale firma dokázala vykázat meziroční růst.
Společnost Maternia, jež e-shopy Lentiamo provozuje, v loňském roce dosáhla podle zveřejněných výsledků na tržby ve výši 692 milionů korun bez DPH, s daní e-shop uvádí celkem 790 milionů korun. To znamená meziroční navýšení o šest procent, Lentiamo zároveň pro CzechCrunch opravilo původně publikovaný údaj o 670 milionech korun v tržbách za rok 2019 na 652 milionů bez daně.
„Obecně jsme spokojeni, protože jsme zvládli ustát neočekávané nástrahy spojené s pandemií. Výsledky mohly být i lepší, ale projevily se do nich nejasnosti ohledně Brexitu a dumpingová cenotvorba velkých optických řetězců v Německu. Loni zkrátka přicházela jedna výzva za druhou,“ hodnotí ředitel Lentiama Jiří Urban.
Kvůli meziročně většímu objemu investic Lentiamo dle svého šéfa vykázalo také o něco menší ziskovost než v předchozích letech, ale konkrétní čísla neprozrazuje. Loňský rok se jinak v Lentiamu nesl zejména ve znamení rebrandingu. Původně e-shop v tuzemsku fungoval pod názvem VašeČočky.cz, kvůli sjednocení komunikace napříč Evropou však zvolil jednotnou značku.
Právě s novou značkou již funguje na čtrnácti trzích ze sedmnácti, kde zákazníci celkově udělali půl milionu objednávek. V roce 2020 Lentiamo geograficky expandovalo do Irska, kromě toho rozšiřovalo i svůj sortiment, který po slunečních brýlích a kamenné optice se službami optometristy doplnila také kategorie brýlí dioptrických.
„Službu vyhotovení dioptrických brýlí na míru jsme přidali během jarního lockdownu o několik měsíců dříve, než jsme původně plánovali. Zákazníci doma vyměňovali čočky za brýle a my jim je chtěli nabídnout u nás. A udělali jsme dobře. Sluneční, dioptrické a také počítačové brýle blokující modré světlo byly nakonec tahounem růstu, zatímco náš tradiční sortiment kontaktních čoček rostl jen o dvě procenta,“ doplňuje podrobnosti Urban.