Lucie Brešová buduje po odchodu z Kiwi.com školku budoucnosti. Teď začínají učit děti i online na dálku
Lucie Brešová buduje školku budoucnosti
Jméno Lucie Brešové bylo v posledních letech skloňované zejména ve spojitosti s brněnským travel startupem Kiwi.com. Právě Brešová společně s Oliverem Dlouhým a Jozefem Képesim budovala firmu od píky, ovšem zároveň jsou to již dva roky, co ze své pozice výkonné ředitelky odešla. Chtěla se tehdy více věnovat rodině, ale k podnikání se vrátila v oboru, ve kterém našla propojení se svou vášní pro nové technologie.
Tím je vzdělávání. Lucie Brešová říká, že měla po odchodu z miliardového startupu nutkání činit dobro, přispět něčím k lepšímu světu a ostatně právě vzdělávání je podle ní téma, u kterého vše končí a začíná, zejména co se týče přípravy nové generace na výzvy světa plného nových technologií. Není proto tak dávno, co se rozhodla investovat do anglické mateřské školky Bumble Bee, ze které by ráda udělala školku budoucnosti.
Nad rámec individuálního přístupu a podpory kreativity dětí chtěla zařízení vybavit i technickými vymoženostmi jako 3D tiskárny a uzpůsobit aktivity tak, aby například získaly pozitivní vztah k matematice a později tedy i technologiím a uměly je kreativně využívat v budoucím životě.
„Věřím tomu, že dnešní děti budou kódování považovat za stejnou samozřejmost, jako je pro nás angličtina,“ nastiňuje pro CzechCrunch Lucie Brešová budoucnost, ke které míří. Ve vedení školky, která má pětadvacetiletou tradici, se její vize setkaly s pozitivním ohlasem. Jak ale sama matka tříletého syna nastalou éru nazývá, „doba koronavirová“ chod celého zařízení obrátila vzhůru nohama.
„Říkali jsme si, jak si tento školní rok všechno v klidu vyzkoušíme…“
„Říkali jsme si, jak si tento školní rok všechno v klidu vyzkoušíme, otestujeme a od září spustíme. Ale najednou jsme úplně v jiné situaci,“ říká s tím, že musela rychle reagovat i proto, že první případy koronaviru se objevily ve stejné městské části, jako je školka Bumble Bee.
I přesto se snaží Brešová za přísných hygienických podmínek udržet v souladu s nařízením vlády školku v chodu. Více než polovina dětí ale zůstala doma, a tak se pro ně snaží najít způsoby, jak školku alespoň trochu nahradit a zároveň na chvíli ulevit vytíženým rodičům.
Bleskově tedy s učitelkami zorganizovala online lekce pro pětileté předškoláky, ale i výrazně menší děti. Podobně jako teď na mnohých základních nebo středních školách, i tady si děti a učitelka sednou před kameru a po internetu realizují určitý program.
„Takhle malé děti ale neudrží dlouho pozornost, proto máme lekce jen na dvacet až třicet minut. Mají podobný program jako ve školce, na začátku si zazpívají nějakou písničku, společně si zacvičí a podobně,“ popisuje Brešová, jak minulý týden začala online školka fungovat. Organizace je pochopitelně kvůli věku dětí o náročnější než v běžné škole.