Luxus v rozšířené realitě a budoucnost nakupování. Gucci umožňuje v aplikaci virtuální zkoušení tenisek
Bylo jen otázkou času, kdy se rozšířená realita kromě navigace a her začně výrazněji rozšiřovat také do světa módy. Nedávno udělal výrazný krok tímto směrem Nike, když do své oficiální mobilní aplikace začal integrovat funkci Nike Fit, která přesně změří velikost nohou uživatele a na základě toho doporučí odpovídající velikost boty. Gucci se rozhodl pro trochu odlišný přístup.
Italská luxusní módní značka, patřící francouzské společnosti Kering, ve své oficiální aplikaci nabídne možnost zjistit, jak by vybrané tenisky vypadaly na nohou daného zákazníka.
Gucci Ace patří mezi nejikoničtější tenisky na trhu a tomu odpovídá i cena začínající na 590 dolarech (přes 13 tisíc korun). Je proto vhodné se nejdříve ujistit, že vybraný styl bude zájemci opravdu sedět, ne vždy je ale nablízku kamenný obchod se správným kusem na skladě a obrázky v online obchodech mohou zkreslovat.
K těmto dvěma možnostem tedy s nejnovější verzi oficiální aplikace Gucci přichází i třetí, kdy stačí vybrat funkci pro zkoušku bot, namířit hledáček fotoaparátu na nohy a vybrat preferovaný styl bot. Ty v reálném čase na displeji překryjí nohy a udržují správnou pozici i při pohybu a přímo v aplikaci lze pořídit fotku a sdílet ji, takže je okamžitě dostupná příležitost svůj výběr s někým konzultovat.
Ačkoliv se jedná o relativně jednoduchou funkcionalitu obdobnou například filtrům Snapchatu, stojí za ní sofistikovaná technologie. Gucci ji získalo od běloruského startup Wannaby, který využívá strojové učení a 3D tisk modelů bot pro co nejvěrnější podání.
Algoritmy Wannaby jsou schopny v reálném čase identifikovat pozici hledaného objektu (nohou) na displeji, analyzovat světelné podmínky okolí a podle získaných informací přizpůsobit zobrazení virtuálního objektu (tenisek).
Wannaby svou AR technologii poprvé představilo už ve zkušební verzi své aplikace Wanna Kicks v lednu tohoto roku a potenciál startupu uspět v moderním světě módy byl okamžitě zřejmý.
„Když jsme vydávali Wanna Kicks, věděli jsme, že zkoušení v rozšířené realitě má velký potenciál v maloobchodě, online prodeji a mezi fanoušky tenisek. […] Jen pár měsíců po vydání si naše technologie našla cestu do aplikace Gucci,“ prozradil ředitel Wannaby Sergey Arkhangelskiy.
Wannaby určitě nemá v plánu zastavit se u tenisek a už teď se chystá svoje pole zájmu rozšířit do dalších segmentů, jako jsou šperky a doplňky. Ostatně také Gucci ve své aplikace kromě vyzkoušení tenisek v AR nabízí tutéž možnost také pro sluneční brýle.
Rozšířená realita poslední dobou rychle proniká do mnoha různých kategorií a z hlediska prodeje patří móda vedle například kosmetiky k hlavním segmentům, kde může výrazně ovlivnit způsob, jakým lidé nakupují online. Kromě zlepšení procesu výběru zboží má navíc potenciál přispět také do hlubšího pronikání značky do povědomí zákazníků, kteří mezi sebou mohou sdílet vlastní fotografie s vybranými produkty.