Má křídlo, létá vzduchem, ale letadlo to není. Candela Seven je první elektrická loď s technologií hydrofoilingu
Stačí přidat nenápadné křídlo, zrychlit na určitou rychlost a rázem začne čarovat fyzika, která převrací vzhůru nohama vše, co víme o plavení. Díky křídlu ve vodě je lodi umožněno letět vzduchem. Minimální kontakt s vodou minimalizuje tření a přidává lodi na stabilitě – plavba je proto velmi rychlá a nespotřebovává větší množství energie.
Tento systém se nazývá hydrofoiling a loď Candela Seven je první svého druhu, která k tomu přidává elektrický pohon. Pokud Candela Seven stojí na vodě, je od klasického plavidla v podstatě nerozeznatelná. Její tvar, interiér i velikost odpovídají běžným rychlostním člunům, které brázdí přístavy a pobřežní oblasti všude po světě.
Její pravá tvář vyjde najevo až v momentě, kdy se loď dostane na rychlost sedmnácti uzlů, což odpovídá přibližně 31 kilometrům v hodině. V ten moment se trup lodi vznese nad hladinu a odhalí konstrukci, která je pod ním. Tou je vcelku jednoduché křídlo, které je díky rychlosti lodi a hustotě vody schopno dostat i přes své malé rozměry pomocí vztlaku loď do vzduchu.
Díky minimálnímu kontaktu s vodní plochou loď pro svůj pohyb vyžaduje daleko méně energie a je schopna dosahovat vysokých rychlostí při zachování maximální stability. Konkrétně Candela Seven dokáže letět rychlostí až 30 uzlů, tedy přibližně 55 kilometrů v hodině. Výrobce však jako ideální rychlost uvádí 19 až 23 uzlů.
Při konstantním udržování této rychlosti je na jedno nabití 40kWh baterie možno urazit až 50 námořních mil, tedy přibližně 92 kilometrů. Elektrický pohon o výkonu 55 kW přináší naprosto tichou jízdu, která je umocněna absencí nárazů člunu o hladinu. Šest osob, které je člun maximálně schopen pojmout, mohou díky tomu mezi sebou v poklidu hovořit i při vyšších rychlostech, což je u jiných člunů vyloučeno.