Malý pokoj přímo na palubě. Lufthansa modernizuje třídy, velké změny se dočká i ekonomická
Německý letecký dopravce představil novou řadu svých cestovních tříd – a zaujme obzvlášť ta první. Nasazovány budou od příštího roku.

Místo nové první třídy, kterou Lufthansa chystá
Cestování první třídou není pro každého, ale když už se do ní člověk dostane, mělo by to stát za to. O výrazné modernizaci nejen takzvané first class, ale všech dalších dostupných cestovních tříd se nyní pokouší německý letecký dopravce Lufthansa, který představil nové podobu svých sedadel na palubě – a pojmenoval ji Allegris. První třída je v jejím rámci už skoro malý moderní pokoj s nejrůznějšími potřebnými technologiemi, ekonomická nabídne i něco jako postele. A lákavé může být také vylepšení byznysové třídy.
Začněme ale tím nejzajímavějším – a tím je první třída. Ačkoliv jsou kabiny první třídy vždy o něco intimnější, protože v nich nelétá tolik lidí, Lufthanse v nich chyběly například zatahovací dveře od stropu po podlahu, které se vyskytují v některých letadel aerolinek typu Emirates nebo Etihad Airlines. Právě garance většího soukromí je největší změnou, kterou první třída u Lufthansy projde.
Německý letecký dopravce do ní totiž nasadí ony dveře, které si bude moci cestující kdykoliv zatáhnout, což se bude hodit zejména během spánku. Dále se změní i její interiér, jenž bude laděn do tmavě modré barvy a bude působit luxusnějším dojmem. Velikost sedačky pak bude zhruba metr na šířku s tím, že se bude dát rozložit jako postel. Součástí je i skříň (třeba pro pověšení klasického palubního pyžama) a nechybí ani velký displej, ke kterému lze připojit třeba bezdrátová sluchátka pomocí Bluetooth. A ano, součástí vybavení bude i stůl.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Chceme pro naše hosty nastavit nové, dosud nevídané standardy. Největší investice do prémiových produktů v historii naší společnosti podtrhuje naše tvrzení, že i v budoucnu chceme být vedoucí západní prémiovou leteckou společností,“ řekl Carsten Spohr, šéf a předseda představenstva firmy. Nová první třída má být nasazena už příští rok v letadlech Boeing 787-9 a Airbus A350-900. V roce 2025 přibude i do strojů Boeing 777-9.
Do podobného hávu bude oblečeno i zázemí v byznysové třídě. Tam mají být u jednotlivých sedadel, které viditelně nezajišťují takové soukromí jako u první třídy, protaženy boční krycí stěny – a také tam chce Lufthansa dosadit dveře. Nepotáhnou se ale od stropu, což je výsadou jen té nejlepší kategorie. Každý pasažér také dostane možnost využívat displej o velikosti sedmnácti palců, kam si může připojit jakákoliv osobní zařízení, sedadlo si bude moct sklopit do dvoumetrové postele.
Zajímavá změna čeká i ekonomickou třídu, ve které budou sedadla obsahovat poměrně rozměrnou podpěrku na nohy, jež by mohla plnit funkci alespoň částečné postele. Cestující také získají o něco více prostoru. S tím se pojí i ohlášená novinka v podobě „spací řady“, která bude umístěna v předních částech paluby. A aby toho nebylo málo, Lufthansa umožní pasažérům i zakoupení volného sedadla vedle nich, což – opět – přinese o něco větší komfort.
„Více než sto nových letadel skupiny Lufthansa, například Boeing 787-9, Airbus A350 a Boeing 777-9, bude létat do destinací po celém světě v rámci nové služby Allegris. Kromě toho budou přestavěna letadla, která má již Lufthansa v provozu, jako například Boeing 747-8. Současné zlepšení cestovního zážitku ve všech třídách spolu s výměnou více než třiceti tisíc sedadel v rámci celé skupiny Lufthansa nepamatuje,“ dodává německá aerolinka na svém webu.