Máma ho nechtěla k autům vůbec pouštět. Dnes se mazlí se skvosty, kterými jezdil i Vlk z Wall Street
Díky car detailingu se Lukáši Mužíčkovi dostávají pod ruce skutečné automobilové skvosty i v hodnotě desítek milionů korun.
Porsche 911, Aston Martin DB12, Subaru Impreza a Lukáš Mužíček
V 90. letech běžel teleshoppingový spot, v němž legendární Horst Fuchs nabízel autokosmetiku WS Platinum, která měla po pár přeleštěních hadříkem ochránit vůz před holubím trusem i plameny. Těžko říct, kolik lahviček tohoto přípravku tehdy Horst prodal a kolik zákazníků „napálil“. S nadsázkou se však stal průkopníkem car detailingu v českých zemích. Jak by měl vypadat ten pravý car detailing, ukazuje ale Lukáš Mužíček, který za svou kariéru vyšperkoval i takové vozy jako Ford GT40 či Lamborghini Countach, známý z filmu Vlk z Wall Street.
Ve slavné filmové scéně se Leonardo DiCaprio snaží „ujít“ pár metrů od vozu ke dveřím svého domu, což mu činí značné potíže. Je totiž totálně zbořený, stejně jako jeho auto. Lukáš Mužíček dělá s vozy pravý opak. Jejich stav se snaží pomocí car detailingu dostat do naprosté dokonalosti. Mnozí si pod tím představují jen leštění hadříkem, ve skutečnosti se však jedná o daleko komplexnější službu. Ta zahrnuje čištění, mytí, renovace, aplikace fólií i drobné technické opravy dělané tak, aby se vůz co nejvíce přiblížil stavu, ve kterém sjel z výrobní linky.
Jak třicetiletý Mužíček sám říká, auta ho zajímala odmala, nicméně matka ho okolo nich neviděla moc ráda. Touha však byla silnější, a tak si už během střední školy pronajal vlastní dílnu, do které jezdil autobusem. „Známým jsem opravoval auta, měnil filtry, brzdové destičky a podobně. Tím to začalo. Po škole jsem pracoval v jedné firmě, kde jsme dělali horolezecké chyty, ale pořád jsem si u toho občas přivezl auto, dal jsem ho do topu a zase ho za víc prodal dál,“ vzpomíná Mužíček.
Změna přišla v momentě, kdy mu v práci řekli, že buď začne pracovat jen na dohodu, nebo může jít. „Tak jsem šel. Bylo mi jednadvacet a otevřela se mi brána k podnikání,“ dodává. V Jablonci nad Nisou si našel automyčku s malou garáží a začal čistit interiéry. „Byla to dřina, ale díky investicím do seberozvoje jsem k tomu brzy přidal i leštění, lepení fólií a další služby. A tím jsem se dostal k lepší klientele.“
Jedním z těchto klientů se stal i Marcel Gecov, který se po své fotbalové kariéře pustil do podnikání, například v developmentu či v oblasti lůžkovin se značkou Lejaan. „Když jsem Marcelovi udělal první auto, byl z mé práce úplně paf. Stali se z nás přátelé a předal mi obrovské know-how,“ vysvětluje Mužíček. „Do té doby jsem sice dělal hezká auta, ale nebylo to vlastně nic extra. Marcel mi ukázal, jak k podnikání přistupovat. Že se člověk nesmí bát investovat peníze, které jej posunou dál.“
Mužíček tak začal k nabízeným službám přistupovat trochu jinak. Prostory, ve kterých sídlil, s pomocí Gecova zrenovoval a dal jim vintage industriální podobu. Vystavil Gecovovo staré Porsche a pro klienty vytvořil lounge zónu, aby se u něj cítili co nejpříjemněji. Během následujících dvou let se podle svých slov dostal na úplně nový level, jenž nakonec znamenal i přesun do plnohodnotného autosalonu se showroomem.
„Z nájmu patnáct tisíc měsíčně je to najednou sedmdesát, ale všechno to začalo fungovat. Udělali jsme si i vlastní brandovou identitu, okolo které budujeme komunitu, rozjeli jsme Instagram, zákazníkům dáváme i věci navíc, jako je naše servisní knížka či plachty přes auto,“ dodává Mužíček.