Máme tip na velice zábavnou činnost pro dva na gauči. Lov LEGO robodinosaurů lukem a šípem!

LEGO Horizon Adventures je nevážná kostková předělávka známé a vážnější hry Horizon Zero Dawn. A hlavně je to super zábava pro malé i velké.

Michal MančařMichal Mančař

lego-horizon-boxed

Foto: CzechCrunch / Guerrilla Games

LEGO Horizon Adventures je povedená, ale docela drahá herní legrace

0Zobrazit komentáře

Máte doma partnera či partnerku, kteří neholdují videohrám? Případně hledáte skvělý rodinný kousek pro malé dinosaurobijce? Tak si pořiďte LEGO Horizon Adventures – teď už nejen na PlayStation, ale i na PC – a užijte si spoustu hodin herní radosti. Máme to ověřené z praxe. Platí to i pro zkušené hráče, pokud teda nejsou kakabusové.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Jestli neznáte videoherní sérii Horizon, tak vězte, že v ní prozkoumáváte postapokalyptický svět plný robotických dinosaurů. V roli neohrožené Aloy běháte, skáčete, plížíte se a střílíte šípy do slabých míst robotyrannosaurů a jiných potvoráků. Je to jedna z nejúspěšnějších značek pro PlayStation, v poslední době se vydala taky na Windows. A na obou místech před pár dny vyšla i její LEGO podoba Horizon Adventures. Jaká je?

Videohry s nálepkou LEGO často vezmou nějakou známou značku (od Harryho Pottera přes Star Wars až po Pána prstenů) a její příběh, postavy a prvky přetvoří do kostičkového pojetí. Vážné části transformují do animákových vtipů, násilí střídají groteskou, náročnou hratelnost vyměňují za přístupnou hopsací zábavu.

Horizon Adventures jsou přesně takové. Berou víceméně vážný základ titulu Horizon Zero Dawn a dobrodružství hrdinky Aloy mění s pomocí dvou ingrediencí – kostiček LEGO a všudypřítomného humoru. Jasně, ten je často dětský, ale ne uprděně infantilním způsobem. Pobaví se i dospěláci, pokud mají v srdci ještě špetku radosti a legrace.

Nejvíc se budou malí i velcí hráči bavit ve dvou. LEGO Horizon Adventures můžete procházet sami, ale v kooperaci a ideálně na pohodlném gauči je to prostě o několik levelů výš. Během takových plus minus deseti hodin uvidíte lesy, pouště, džungle, zasněžené pláně i jeskyně ukrývající tajemství toho, proč jsou v tomhle postapokalyptickém světě robotičtí dinosauři.

Kdo by se chtěl ve hře vrtat přespříliš, namítne, že náplň úrovní se začne po chvíli opakovat. S občasnou odbočkou vedoucí k truhle s pokladem projdete z jednoho bodu do druhého, tam se pobijete s hromadou lidských nebo robotických nepřátel či s bossem. Ale proměna prostředí i různorodost protivníků, jejich slabin a útoků vše celkem občerstvují.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Čerstvost navíc udržuje i příběh a postavy, za které můžete hrát. Kdyby z Horizon Adventures byl animovaný seriál někde na Netflixu, bylo by to veselé koukání pro malé i velké. Postavy se špičkují, vtipkují, občas vystupují z role a boří čtvrtou stěnu. A to bez té trapné nesnesitelnosti, kterou díla zaměřená spíš na mladší publikum ve vnímání dospělých někdy mívají.

Hra od horizoních tvůrců z Guerrilla Games navíc dobře pracuje se svým vzorem – v jádru to je prostě Horizon Zero Dawn – a ještě lépe se značkou LEGO. Celý svět vypadá jako postavený z kostek, v domovské vesnici můžete postavit hromadu různých domečků a doplňků, řada z nich je navíc interaktivních.

Zabojujete si se senseiem z Ninjago? Vystřelíte se do vesmíru v raketoplánu? Zkrášlíte budovu hlavou ikonického robodinosauřího Tallnecka? Nakrmíte hotdogy slepičky z kurníku? Všechno jde. Stejně tak se můžete převléct do desítek LEGO oblečků. Včetně klasického kosmonauta!

Jenže i tahle zábava má svá ale. V případě LEGO Horizon Adventures je těch ale dokonce sedmdesát. Právě na tolik eur vás totiž tahle legrace přijde. A to je dost. Zhruba 1 800 korun za sice parádní, ale relativně krátkou a jednoduchou hru není málo, diplomaticky řečeno.

Takže dokáže opravdu hezky zabavit, ale poměr ceny a výkonu může být překážkou. Někdo nad tím mávne rukou, že pár stovek navíc za velice příjemný videoherní kousek nevadí. A jiný si třeba počká a dočká se slevy – a v tom případě absolutně nebude nad čím váhat.

Proč jsme nešli do Polska? Je moc blízko Rusku. Ukrajinští vývojáři v českém azylu stvořili herní hit

„Od našeho přesunu do Prahy jsme byli svědky vaší neochvějné podpory a štědrosti. Děkujeme vám,“ vzkázalo Česku studio GSC Game World.

stalker-gsc-game-world-chornobyl
0Zobrazit komentáře

Když na Ukrajinu zaútočil ruský agresor, zasáhl tím životy nespočtu lidí. Včetně vývojářů ze studia GSC Game World, které hráči dobře znají díky hře S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Její velice očekávaný druhý díl právě vyšel – a za mimořádných okolností vznikal i v Praze. Tam totiž GSC našlo azyl před ruskou invazí. A to i díky zapojení zástupců českého herního průmyslu, jako jsou předseda Asociace českých herních vývojářů Pavel Barák nebo Roman Hladík, šéf studia 2K Czech. Jak na tehdejší události vzpomínají?

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Z prvního Stalkera se stal pro mnohé kultovní hit. Hra volně inspirovaná románem bratrů Strugackých Piknik u cesty (a jeho filmovou adaptací Stalker od Andreje Tarkovského) spojovala first person akci, prvky survivalu a sci-fi mystiku spojenou se zamořenou Zónou kolem černobylské elektrárny. Rozšířila se o oficiální přídavky a hromadu neoficiálního obsahu, celkem tahle značka prodala čtyři miliony kopií.

Jenže v únoru roku 2022 se všechno změnilo. Ruská invaze zasáhla Ukrajinu a šéfové GSC Game World se rozhodli k evakuaci z Kyjeva. Jejich destinace? Česko. Několik zástupců domácího videoherního průmyslu včetně brněnského Herního klastru a Asociace českých herních vývojářů (GDA) jim podalo pomocnou ruku.

„Ozvali se GDA ohledně možného přesunu. A my je propojili na státní kontakty, které máme a které mohly pomoci,“ říká pro CzechCrunch šéf GDA Pavel Barák. „Potřebovali vyřešit například to, že kromě ukrajinských pracovníků, kteří měli vstup do Česka usnadněný, měli také běloruské a ruské vývojáře. Jenže ti se najednou do země nemohli dostat,“ dodává. Kromě propojení na úřady zde GDA využila i kontakty s agenturou CzechInvest, jež má se zahraniční kooperací zkušenosti.

„Nepomáhali jsme jim přímo se stěhováním. Oni se sami chtěli přesunout, jen hledali vhodnou lokaci,“ přidává své vzpomínky Roman Hladík z organizace Herní klastr a ředitel studia 2K Czech. „Ptal jsem se jich, proč nezvolili třeba Polsko, mnohem větší zemi se silnějším herním průmyslem. A oni mi odpověděli, že Polsko je moc blízko Ukrajině. Že chtějí co nejdál od ruských hranic,“ popisuje.

„Se zástupkyní studia jsem se proto potkal, vysvětloval jí, jaká je u nás herní komunita, jak to tu funguje, domluvili jsme například i schůzku ohledně pracovněprávních otázek v Česku. Následně jsme se potkali osobně na konferenci Game Access v Brně, kde se mohla seznámit s domácími studii,“ dodává Hladík. Do moravské metropole, jinak mekky českého herního vývoje, ale GSC nezamířili.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ukrajinští vývojáři se svými rodinami zvolili Prahu. „I po přestěhování jsme s nimi zůstali v občasném kontaktu, například když jsme je zapojovali a stále zapojujeme do pražské herní konference Game Developers Session,“ popisuje Barák. Na akci v roce 2022 díky tomu přišly na dvě stovky ukrajinských herních tvůrců, většina právě z GSC. Objevit se v pozici přednášejících by se opět měli také na letošní Game Developers Session, která začne už 13. prosince.

Na Pankráci stalkerovští autoři každopádně působí dodnes – a právě vydali druhý díl své hry. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl má už teď zaděláno na status herního hitu. Jeho technický stav není podle prvních dojmů úplně dobrý, ale jinak sklízí pozitivní recenze, může se spolehnout na silnou fanouškovskou základnu – a obecně platí za jeden z nejočekávanějších titulů současnosti. Však na něj hráči čekají přes dekádu…

Od našeho přesunu jsme byli svědky neochvějné podpory, štědrosti a odhodlání z české strany.

Navzdory už delšímu působení v Česku ale jeho tvůrci zůstávají spíš v ústraní. I po nepříjemných zkušenostech s odezvou Rusů po stažení první hry z tamějšího trhu. Své aktivity v Praze, kde už před válkou založili firmu s výhledem na možné otevření místní pobočky, příliš neprezentují. K českému státnímu svátku 28. září si ale přece jen připravili jeden vzkaz.

„Od našeho přesunu jsme byli svědky vaší neochvějné podpory, štědrosti a odhodlání. Poskytli jste našemu týmu i mnoha dalším Ukrajincům bezpečné útočiště v času nouze. Za vaši laskavost a solidaritu jsme vám hluboce zavázáni. Děkujeme vám,“ vzkázali GSC Game World českým pomocníkům.

Proč zvolili Prahu? A jak svou novinku S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl kvůli ruské invazi změnili a upravili? To se dozvíte v aktuálním vydání newsletteru Good Game. Přečtete si v něm třeba i o LEGO podobě robodinosauří akce Horizon. Anebo o výročí Unreal Tournamentu. M-m-m-m-monster kill! Pravidelný týdenní zpravodaj o herním průmyslu od CzechCrunche si přihlaste k odběru zde.

Novinky ze světa her

💸 Kamiony z Česka vydělávají. Tvůrci Euro Truck Simulatoru z SCS Software oznámili zisk půl miliardy korun. Ale kromě kamionů se daří i tankům. Pražská pobočka studia Wargaming za poslední fiskální rok utržila podobně jako v minulém období těsně pod 600 milionů korun. Firmě podepsané pod World of Tanks (a nejen tanks!) nicméně klesl zisk na 37 milionů.

🏆 Kontroverze kolem herních Oscarů. Prestižní ocenění The Game Awards proběhnou už 13. prosince – a všude možně na internetu se řeší, že hrou roku se bude moci stát „jen“ DLC. Konkrétně Shadow of the Erdtree, přídavek pro Elden Ring. Zatímco vynikající loňské rozšíření Phantom Liberty pro Cyberpunk 2077 se nominace na nej hru nedočkalo…

🥇 U herních cen ještě zůstaneme, ale v mnohem pozitivnějším duchu. Česká hra roku je zpět! Loni měl tenhle projekt oslavující domácí tvorbu pauzu, a tak 10. prosince oznámí nejlepší tituly za roky 2022 i 2023. A hlasovat můžete i vy.

💰 A když už byla řeč o Elden Ringu, Sony chce koupit mateřskou firmu jeho tvůrců. V japonském vydavatelství Kadokawa už Sony má minoritní podíl, stejně tak i v samotném FromSoftware.

2️⃣0️⃣ Vyšel už před 20 lety… a teď Half-Life 2 láme rekordy v počtu hráčů. Tedy takhle – při počítání od roku 2008, odkdy je server SteamDB sleduje. V památném roce 2004 ho určitě pařilo víc než 64 tisíc lidí najednou.

📉 Prodeje Embraceru klesají. Za poslední čtvrtletí o pětinu. Toho Embraceru, pod který patří třeba Warhorse Studios nebo Ashborne Games z Česka. Významným důvodem je odložení důležitých her jako Kingdom Come: Deliverance 2.

🥳 Klasické pecky Unreal a Unreal Tournament jsou zdarma. A to díky práci fanoušků a s požehnáním Epicu. Druhá jmenovaná hra navíc slaví hezké výročí, ale o tom píšeme v newsletteru.

✈️ Nový Flight Simulator je letecká katastrofa. Uživatelé hlásí strašlivý technický stav – tedy pokud hru vůbec spustí – a na Steamu zanechávají drtivě negativní recenze. Vypadá to na ještě dlouhý pobyt v hangárech Microsoftu.