Manažer roku se vrací v novém kabátu. Chceme posouvat renomé manažerských pozic, říká šéfka soutěže
Zatímco poslední Manažer roku už pracuje s umělou inteligencí, ten první před třiceti lety ještě ani neznal internet. Nová éra startuje i pro soutěž.
Když před třiceti lety přebírali první laureáti ocenění Manažer roku, byla v byznysu úplně jiná doba. Přišly nové technologie, které významným způsobem posunuly všechny oblasti lidské činnosti, dění se zrychlilo, globalizovalo. Vedle některých nových výzev ale šéfové, ředitelé a manažeři firem řeší do značné míry to stejné – aby jejich týmy fungovaly, posouvaly se a přinášely výsledky. „Stále platí starý dobrý selský rozum, umění plánovat a všeobecná zodpovědnost,“ říká Kateřina Božková, která vede tradiční ocenění Manažer roku. Jeho mediálním partnerem je CzechCrunch.
Celá soutěž vstupuje do nové třicetiletky, v rámci níž ji čeká značná modernizace, aby odpovídala nové byznysové i manažerské době. Kdo je to ale vlastně manažer? „Mnohokrát jsme řešili, jaký je nejlepší český jednoslovný ekvivalent slova manažer. I většina vrcholových manažerů odpověděla až po několikavteřinovém zamyšlení. Nicméně shoda panovala na pojmenování organizátor, lídr. I když už i ten je opět přesmyčkou anglického slova,“ usmívá se Kateřina Božková.
Cílem soutěže Manažer roku je vyhledat a ocenit inspirativní a příkladné počiny manažerů pracujících v Česku. Nehodnotí se přitom jejich hospodářské výsledky, protože za ty zodpovídají někomu jinému, ale hlavně aktivity a vlastnosti, které posouvají jejich společnost i je samotné dále, inovativnost, odpovědnost či udržitelnost. Stejně jako se vyvíjí jednotlivé firmy a jejich manažeři, potřebuje jít s dobou také samotná soutěž Manažer roku.
V době jejího vzniku v 90. letech se jednalo o tradiční a prestižní cenu, které postupně přibyla značná konkurence z různých oblastí, a tak se teď chce vrátit ke svým kořenům a být v manažerském světě opět relevantní. „Naším úkolem je posouvat renomé manažerských pozic. Vysvětlovat jejich odpovědnost, vliv na region, inovace, vzdělanost a podobně. Rádi bychom vymýtili pověst manažerů nultých let, že jim jde pouze o plat, benefity a provize. Věříme, že nám v tom půjdou sami manažeři naproti,“ vysvětluje svou misi šéfka soutěže.
Součástí novinek letošního 31. ročníku, který má otevřené veřejné nominace, má být ještě větší transparentnost. Jednotliví manažeři spolu budou soutěžit v relevantních kategoriích a významnou proměnou projde také hlavní kategorie, která nově nebude rozdělena na Manažerku a Manažera roku, ale v rámci společné nejvyšší kategorie budou oceňovány ženy i muži dohromady. „Soutěží procházejí natolik silné a zajímavé ženy, že si zaslouží možnost srovnání v absolutním pořadí, po kterém ostatně tolik volaly,“ říká Kateřina Božková.