Manželé z Jičína tvoří hru o vaření kávy. Zvuky nahráli z vlastního mlýnku, zájem hlásí až z Japonska
V Coffee Caravan budete vařit kávu, obsluhovat zákazníky a vylepšovat recepty i kávovary. Jako opravdový barista – tedy až na boss fight!
Říkají si Broccoli Games, za zeleninovým názvem ale najdete Alenu a Ondřeje Šimečkovy. Manželský pár, který se věnoval vývojářské práci pro firemní nebo výukové účely, ale teď se naplno vrhnul do videoherní tvorby. A představil svou plnohodnotnou prvotinu Coffee Caravan, v níž se proměníte v šéfa pojízdné kavárny. Ochutnat ukázku můžete už teď, ale i plná verze už se vaří.
Nedovedete si bez šálku kávy představit den? Alena a Ondřej Šimečkovi také ne. Kávou vyplňovali dny, během kterých se coby jičínské studio Broccoli Games věnovali tvorbě webových, mobilních i desktopových her a aplikací na zakázku. Svou kávovou náklonnost a byznys tentokrát spojili – a vznikla hra Coffee Caravan. V ní návštěvníkům vašeho karavanu připravíte kávu od americana až po skořicové latté.
Coby manažer pojízdné kavárny budete nejen vařit kávu a servírovat ji zákazníkům, ale čeká vás odemykání nových receptů, vylepšování kávovarů a snaha vyvážit zisk i spokojenost netrpělivých hostů. Prostě tak trochu úkoly, které musí každodenně splňovat barista za pultem vašeho oblíbeného podniku. Tedy snad s výjimkou finálové úrovně hry, ve které na vás čeká závěrečný boss. Až na tohle zakončení mimochodem Coffee Caravan slibuje, že žádný průchod hrou nebude stejný.
Ze statistik vidíme, že o hru je velký zájem v Japonsku a Asii obecně.
„Inspirovali jsme se našimi nejoblíbenějšími hrami PlateUp!, Overcooked, Unrailed a několika dalšími. Zároveň máme rádi strategie, a tak jsme zvolili žánr roguelite, ve kterém musíte promýšlet, jak sestavíte svůj karavan, jakou cestou se vydáte a co nakoupíte,“ říkají Alena s Ondřejem pro CzechCrunch. Oproti zmíněným hrám nicméně Coffee Caravan nenabídne kooperaci s parťákem či partnerem, ale pouze zaměření na hru jednoho hráče.
Demo Coffee Caravan si můžete už teď stáhnout na Steamu, kde by se ještě během tohoto pololetí měla objevit i plná verze. Pro Šimečkovy to bude jejich první „opravdová“ videohra, zkušenosti s vývojem ale už mají nemalé. „Vytvořili jsme několik propagačních her pro firmy, výukové hry i hry kompletně podle představy zákazníka. Obecně je v tomto oboru ale v Česku menší a začínající trh. Firmy a instituce teprve zjišťují, co by jim to mohlo přinést,“ říkají.
Už v minulosti přitom pokukovali po možnosti vydat klasičtější hru. „Což je zajímavá a příjemná práce, ale zároveň velmi nejistá. Dokud hra není v prodeji, je velmi těžké odhadnout její úspěch, a tedy i zisk,“ míní manželé. „Mnoha vývojářům se stává, že na hře pracují roky bez toho, aby z toho měli jakýkoliv zisk. Možností je zapojit do projektu investora, ale touto cestou jsme se nechtěli vydat. Proto jsme zvolili druhou možnost, a to je vývoj na zakázku,“ vysvětlují svou kariérní cestu.
Díky tomu se podle Aleny a Ondřeje mohla firma Broccoli Games uživit, zároveň si partnerská a tvůrčí dvojice podle svých slov zdokonalila schopnosti jak v programování, tak v grafické tvorbě. „Získali jsme mnoho zkušeností, které jsou spojené s publikováním her, testováním a tak podobně. Navíc jsme dělali práci, kterou máme rádi, a zároveň za to dostávali zaplaceno,“ shrnují výhody svého přístupu.
„Cílovkou Coffee Caravan jsou hráči, kteří už mají alespoň nějaké základy a třeba znají hry jako zmiňované Overcooked nebo PlateUp!,“ říká Ondřej s připomenutím her, v nichž musíte svižně – a přesně – zkompletovat objednávky kupících se návštěvníků vašeho gastropodniku. „Zároveň ale chceme oslovit hráče, kteří si chtějí odpočinout od klasických bojovek a akčních her a zahrát si něco, co je roztomilé a ‚family friendly‘,“ dodává.