Marcel Soural staví byty a ovládnout chce i trh s daty. Trigema kupuje portál s cenami nemovitostí
„Naší vizí je zejména zvýšit transparentnost dat na českém realitním trhu, která stále není vysoká,“ říká zakladatel developerské skupiny.
Když se projedete po místech, kde se v Praze staví nové byty, dost možná tam narazíte na logo Trigemy. Česká developerská společnost se teď ale rozpíná také v online světě, kde oznámila nákup většinového podílu v portálu, který zpracovává informace z katastru nemovitostí. Vstupem do Společnosti pro Cenové mapy ČR získává Trigema pod svá křídla portál CenovaMapa.org, přiřadí ho do portfolia k datovému realitnímu startupu Flat Zone a právě v oblasti dat na nemovitostním trhu chce zvýšit svou expertizu.
„Naší vizí je zejména zvýšit transparentnost dat na českém realitním trhu, která stále není vysoká, a zjednodušit uživatelům práci s těmito daty. Zároveň vycházíme vstříc stále větší poptávce o datové analýzy a služby z řad firemních klientů i jednotlivců,“ říká Marcel Soural, předseda představenstva skupiny Trigema. Transakce, v rámci níž firma získala většinový podíl v portálu CenovaMapa.org, se podle odhadů CzechCrunche pohybovala v řádu vyšších desítek milionů korun. Trigema za to získala podíl ve výši 51 procent. Zbytek zůstane zakladateli platformy Milanu Ročkovi.
Portál CenovaMapa.org nabízí aplikaci s informacemi o cenách nemovitostí ve vybraných lokalitách v Česku, přičemž vychází ze skutečných prodejních cen nemovitostí evidovaných katastrálními úřady. Za službou stála zmíněná Společnost pro Cenové mapy ČR, která se po akvizici přejmenovala na Dataligence. Vedle těsně většinového podílu Trigemy v ní má 49 procent společnost Hyposervis Milana Ročka, která dosud službu provozovala. Spolupracovala mimo jiné s poradenskou společností Deloitte.