Mark Zuckerberg spouští na Facebooku sbírku pro boj s koronavirem. Jeho firma přispěje 20 miliony dolarů
Boj se šířícím se koronavirem, který Světová zdravotnická organizace tento týden prohlásila za pandemii, si vyžádá nejen maximální nasazení a obezřetnost značné části planety, ale také mnoho peněz. Svou pomoc tak začínají nabízet i ti nejbohatší, mezi nimiž se objevuje také Mark Zuckerberg. Ten se připojuje prostřednictvím Facebooku.
Na své sociální síti dnes pětatřicetiletý podnikatel, jehož jmění kolem 60 miliard dolarů ho řadí na pátou příčku v seznamu nejbohatších lidí planety, vyhlásil sbírku, z níž veškeré prostředky poputují na boj s rychle se šířícím virem, označovaným jako COVID-19.
„Mnoho lidí nám říkalo, že chtějí pomoci v boji s koronavirem, ale nejsou si jistí jak, a tak jsme ve spolupráci s Nadací Spojených národů a Světovou zdravotnickou organizací spustili COVID-19 Solidarity Response Fund, kde může kdokoliv přispět,“ napsal dnes na Facebooku Mark Zuckerberg a připojil zmíněný fundraiser.
Jeho cílová částka je aktuálně nastavena na 10 milionů dolarů (přes 236 milionů korun), a to zejména z toho důvodu, že právě 10 milionů dolarů dorovná samotný Facebook. Zhruba hodinu po jeho zveřejnění bylo vybráno přes 5 milionů korun od téměř 5 tisíc lidí.
Dalších 10 milionů dolarů pak věnuje největší sociální síť světa Nadaci CDC (Centers for Disease Control and Prevention), která plánuje v nadcházejících týdnech rovněž zahájit fundraising na podporu péče o veřejné zdraví v rámci místních komunit či tvorbu vzdělávacích kampaní, a to na území Spojených států, kde se již koronavirus také nebezpečně šíří.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZuckerberg prozradil, že 100 % vybraných peněz ze sbírky, která probíhá na Facebooku, půjde přímo k cílové organizaci, pro níž je sbírka určena. „V tento moment je klíčové, aby měly globální a národní zdravotnické organizace, které vynakládají značné úsilí na zlepšení situace, dostatek finančních prostředků a byly tak schopny reagovat na aktuální situaci,“ napsala firma.
Zakladatel Facebooku pochopitelně není jediný, kdo se snaží pomoci. Nadace Billa a Melindy Gatesových již v únoru oznámila, že na hledání vakcíny přispěje 100 miliony dolarů, a tento týden prozradila další plány. V Seattlu, kde nadace sídlí, chtějí manželé Gatesovi spolu se svými kolegy začít nasazovat samotestovací sadu, díky které si budou moci lidé ověřit, zda nejsou virem nakaženi.
Ani Facebook se navíc nezapojuje poprvé, když minulý týden nabídl Světové zdravotnické organizaci bezplatnou reklamu, aby se k lidem dostaly o koronaviru ty nejpřesnější informace. Podobně se zachoval také Google, který Světové zdravotnické organizaci a vládním agenturám daroval 25 milionů dolarů v reklamních kreditech.
Připojují se také další technologičtí giganti. Microsoft a Amazon dávají na pomoc po 1 milionu dolarů a desetinásobek posílá čínský ride-hailingový obr DiDi Chuxing. Můžeme očekávat, že další příspěvky největších globálních firem a jejich představitelů budou pokračovat.