Marketing Festival bude velkolepý i online, nechceme nudný webinář, říká Jindřich Fáborský v CzechCrunch Podcastu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

jindrich-faborsky

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu a Digisemestru

0Zobrazit komentáře

Původně měl v kalendáři na květen zapsaný zasloužený odpočinek. V dubnu totiž měly vyvrcholit rok trvající práce na dalším ročníku Marketing Festivalu, jedné z největších oborových konferencí v regionu, jenže v březnu se plány Jindřicha Fáborského totálně rozpadly. V CzechCrunch Podcastu teď popisuje, jak se obří akce pro dva tisíce lidí přesouvá do virtuálního prostoru.

Na Marketing Festival se každoročně sjíždí odborníci z celého světa. Sedmý ročník akce měl proběhnout tradičně koncem dubna, jenže když se v březnu kvůli pandemii koronaviru velké akce na neurčito zrušily, dvaatřicetiletý Jindřich Fáborský věděl, že to teď bude muset udělat jinak.

„Od první chvíle, kdy jsme věděli, že Marketing Festival nebudeme moci udělat tak, jak jsme plánovali, se nám nehonilo hlavou nic jiného, než že chceme přijít s dobrým řešením. A snad jsme ho našli,“ popisuje Fáborský v novém dílu CzechCrunch Podcastu.

Poslechnout si ho můžete v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně SpotifyApple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším se Jindřich Fáborský v CzechCrunch Podcastu rozpovídal?

***

Bylo to víceméně na poslední chvíli. Přestože do zahájení Marketing Festivalu – když přišla vládní opatření a zrušení velkých akcí – zbývalo něco přes měsíc, vše už bylo v běhu. „Taková akce se připravuje celý rok. Vniveč mohl přijít jak rok práce, tak také nákladů,“ říká Fáborský s tím, že náklady na velkou konferenci jsou přes 10 milionů korun.

Celý jeho tým zvažoval spoustu variant, jak s nečekanou a nepříjemnou situací naložit. Ve hře bylo přesunutí termínu, jako to udělalo mnoho konferencí, ale to Fáborský rychle zavrhl. „Přesunutí na podzim má několik byznysových problémů, kterým jsme se chtěli vyhnout,“ říká a v podcastu je dál rozebírá.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nakonec padlo jasné rozhodnutí, že Marketing Festival se letos uskuteční jinak, online. Pro všechny to bude nová zkušenost, a to jak pro pořadatele, tak i pro návštěvníky, kteří jsou teď, pokud se nějaké akce na internet přesouvají, zvyklí hlavně na klasické debaty přes Zoom nebo webináře. To je ale pro Marketing Festival málo.

„Chceme se pokusit přesunout maximum zážitku online. Chceme to udělat úplně jinak. Půjde o kombinaci předtočených přednášek ve filmovém podání s živými vstupy včetně interakce publika. Bude to něco úplně jiného než online webinář,“ slibuje Fáborský.

S týmem se do toho opřel skutečně ve velkém. Ve Spojených státech a Velké Británii najal produkční týmy, které teď s hlavními spíkry dávají dohromady přednášky ve špičkové videokvalitě. „Na nákladech tak proti klasickému Marketing Festivalu ani příliš neušetříme,“ podotýká vášnivý motorkář.

jindrich-faborsky4

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu a Digisemestru

Největší motivací teď pro Jindřicha Fáborského je, aby ukázal, že i ve virtuálním světě lze udělat Marketing Festival tak, že lidé získají podobný prožitek, jako by byly v Kongresovém centru, kde se tradičně s dvěma tisícovkami účastníků potkávají. Inspiraci čerpá i u Marcuse Johna Henryho Browna, jehož video v podcastu zmiňuje.

V CzechCrunch Podcastu Fáborský také popisuje, jak bojuje s tím, když někdo říká, že na online Marketing Festival nechce, protože ho žádné webináře nezajímají; zda bude vracet peníze a kolik lidí na virtuální konferenci pustí; nebo to, proč podle něj zatím nedává smysl hrát si s virtuální realitou. A nakonec hovoří i o tom, jak současná situace změnila jeho vzdělávací program Digisemestr.

„Online vzdělávací platforma pro mě byla dlouho tabu a byl jsem přesvědčen, že správně je to offline, že je ta interakce nenahraditelná. Všem nám ale aktuální situace ukázala, že to jde, že to jde velice elegantně a přináší to spoustu výhod,“ dodává.

Podcast s Jindřichem Fáborským najdete jak online na Spotify, Apple Podcasts nebo Google Podcasts, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Zdravotníci ze šnorchlovacích masek brečeli radostí, vyrobili jsme jich 30 tisíc, říká David Miklas v CzechCrunch Podcastu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

david-miklas-boxed-min

David Miklas, spoluzakladatel projektů KeelCraft a CovMask

0Zobrazit komentáře

Kdybyste se na začátku března zeptali Davida Miklase, co ví o ochranných maskách, respirátorech nebo rouškách, tak by jen kroutil hlavou. Za pár týdnů se už ale procházel po Praze v netradiční ochranné masce, kterou s kolegy začal vyrábět z potápěčské výbavy, a nakonec s ní pomohl desítkám tisíc zdravotníků po celém Česku.

Třiatřicetiletý podnikatel o tom, jak se dostal přes 3D tiskárny, letecké simulátory a elektrické čluny až k ochranným maskám, hovoří v nové epizodě CzechCrunch Podcastu. Hostem byl jen pár dní poté, co na půdě ČVUT s kolegy zakončil jednu velkou misi za pomocí tuzemským zdravotníkům.

Poslechnout si ho můžete v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

***

O čem dalším se David Miklas v CzechCrunch Podcastu rozpovídal?

Když se poprvé objevila informace o tom, že tým kolem Davida Miklase, Martina Hřebena, Robina Fišera a Pavla Koníře pracuje na ochranné výbavě, kterou vyrábí ze šnorchlovacích masek, málokdo si to uměl představit. Miklas přiznává, že zpočátku se tomu mnoho lidí smálo, ale pak vše začalo nabírat rychlé obrátky.

„Ze začátku se tomu lidé smáli, že to nedává smysl a že těch masek není moc. Pak jsme se ale spojili s Decathlonem, sehnali jsme prvních 2 500 masek a přestala to být sranda. Začalo to mít dopad,“ říká v CzechCrunch Podcastu Miklas, který si původně myslel, že první dodávky zdravotnického materiálu z Číny problém s jeho akutním nedostatkem vyřeší, ale nakonec zdravotníky zachraňovaly i právě netradiční ochranné masky nazvané CovMask.

covmask

Foto: CovMask

Celoobličejovým maskám z potápěčské výbavy nechybí ani respirátor

„U záchranářů byl akutní nedostatek pomůcek, nijak jsme je přesvědčovat nemuseli,“ říká Miklas s tím, že přestože nosit třeba několik hodin takovou šnorchlovací masku není vůbec pohodlné, zdravotníci díky perfektnímu těsnění a takřka nepropustnému respirátoru věděli, že jsou díky němu chránění. „V podstatě nám brečeli do telefonu radostí. Byli vděční za to, že dostali nějaké řešení, které je ochrání.“

Během měsíce a půl se tak stal David Miklas se svými kolegy odborníky na výrobu masek, řešili výhody a nevýhody různých řešení i materiálů a potýkali se s důležitou certifikací. „Nakonec jsme vyrobili přes 30 tisíc masek,“ hlásí Miklas, který na ně dokázal na dárcovské platformě Donio vybrat přes 8 milionů korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Co je však možná ještě zajímavější, je skutečnost, že se podařilo při výrobě ochranných masek vybudovat funkční firmu, což by jinak podle Miklase trvalo dlouhé měsíce, možná roky. Promluvilo do toho mnoho faktorů, ale klíčové bylo zejména to, že do toho šli prakticky všichni bez nároků na odměnu a dodavatelé prodávali bez marží.

david-miklas3-min

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

David Miklas, spoluzakladatel projektů KeelCraft a CovMask

„Při stavění takové firmy byl zásadní rozdíl v tom, že se to dělalo v podstatě bez peněz. Neplatíte lidem na výrobní lince, za rozvoz, za spoustu materiálů. Máte prakticky jen jeden velký výdej (nákup masek) a jeden velký příjem (podpora lidí),“ vypočítává Miklas, který původně spoustu procesů ani budovat nechtěl, ale když mu v první den odešla ruka, kterou si na papír psal objednávky, musel začít jednat.

Co teď plánuje s nově vzniklou firmou dělat? Zůstane u zdravotnického materiálu, který poslední týdny studoval? O tom všem mluvil David Miklas v novém CzechCrunch Podcastu, v němž popisuje i to, jak se teď bude vracet ke svým běžícím projektům, jež musel dočasně opustit, a co mu náročná mise s výrobou ochranných masek dala.

Podcast najdete jak online na Soundcloudu, Spotify, Apple Podcasts nebo Google Podcasts, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.