Marvels jsou propadák. Novinka Marvelu má nejhorší premiéru v historii studia, více vydělal i Flash
Koncem minulého týdne do kin vstoupil nový superhrdinský blockbuster Marvels. Mnoho diváků ale nezaujal a z filmu za 200 milionů je okamžitě propadák.
To, že Marvel v současnosti prochází krizí, už je dobře známé. Letošní Ant-Man a Wasp, který měl definitivně otevřít novou kapitolu filmového a televizního univerza studia (MCU), se v kinech ani nezaplatil, seriál Tajná invaze se Samuelem L. Jacksonem jako Nickem Furym se potýkal s nízkou sledovaností a od premiéry snímku The Marvels koncem minulého týdne nikdo mnoho neočekával. Skutečnost je ale nakonec ještě mnohem horší.
Analýzy vycházející z čísel předprodejů nebo anket diváckého zájmu dlouho předvídaly, že superhrdinská novinka na domácím trhu za první víkend v kinech prodá lístky za 75–80 milionů dolarů. Už to vyvolalo řadu komentářů o tom, jak Marvel v očích širokého publika nejspíš ztratil svoje kouzlo a je čas znovu se ptát, zda příběhy o nadpřirozených lidech ve spandexu nejsou v Hollywoodu na ústupu. Několik týdnů před premiérou se odhady premiérových výdělků ještě snížily na 60–65 milionů.
Realita tato očekávání předčila, pro Marvel naneštěstí ve špatném smyslu slova. The Marvels mají po premiérovém víkendu ve Spojených státech na kontě pouhých 47 milionů dolarů (1,08 miliardy korun). To je s poměrně velkým náskokem nejméně v historii MCU. Zatímco Ant-Man a Wasp: Quantumania, vydaný letos v únoru, se začal považovat za propadák až po pár týdnech na velkém plátně, když jeho návštěvnost příliš rychle klesala, The Marvels je zjevný neúspěch okamžitě.
Filmu nijak nepomohou ani globální čísla, i ta totiž reflektují nezájem publika. Celosvětově novinka Marvelu za první dny v kinech vydělala 110 milionů dolarů (2,53 miliardy korun) – zmiňovaná Quantumania na přibližně tuto hodnotu dosáhla jen v Severní Americe. V Česku Marvels za první víkend navštívilo jen 30 tisíc diváků, to je pětkrát méně než Captain Marvel, na níž navazuje, před čtyřmi roky. Superhrdinský blockbuster u nás v návštěvnosti překonala i domácí komedie Jak přežít svého muže.
První víkend je pro filmy Marvelu zvlášť zásadní, často totiž představuje i téměř polovinu toho, co v kinech vydělají celkově. Pokud by tomu tak mělo být i v případě Marvels, znamenalo by to příjmy kolem čtvrt miliardy dolarů při rozpočtu necelých 220 milionů. Zhruba na takové hodnotě – přesně 270 milionů z celého světa – se zastavily i příjmy snímku The Flash od konkurenčního studia Warner Bros. Discovery s podobným rozpočtem.
Jelikož k nákladům na produkci se musí přičíst také náklady na distribuci a marketing, u blockbusterů počítané ve vyšších desítkách milionů dolarů, a asi polovinu příjmů si nechají kina, The Flash je označován za jeden z největších propadáků vůbec. Nyní to vypadá, že snímek Marvels by se k němu mohl připojit, z premiérového víkendu si totiž odnesl ještě méně než superrychlý hrdina od DC.